Polski Drukarz sp. z o.o., wydawca „Świata DRUKU”, organizuje jednodniowe szkolenie „Poligrafia w marketingu”, przeznaczone dla wszystkich pracowników działów marketingu różnych branż i agencji reklamowych, a także dla wszystkich zainteresowanych. Szkolenie odbędzie się 10 grudnia 2019 r., w godzinach 9:00–17:00.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z praktycznymi i teoretycznymi zagadnieniami dotyczącymi przygotowania projektu, druku, uszlachetniania i introligatorni, a także uświadomienie możliwości i ograniczeń poszczególnych technik drukarskich w celu obniżenia kosztów, oszczędności czasu oraz wypracowania precyzyjnych i skutecznych sposobów komunikacji między działem marketingu, agencją reklamową i drukarnią.
Program
1. Merytoryczne i techniczne przygotowanie publikacji
– projektowanie reklam i publikacji marketingowych (dobór materiałów wyjściowych, cechy dobrego projektu
– terminy stosowane w procesie przygotowania publikacji
– podstawowe zasady składu i łamania
– przygotowanie tekstu, grafik, reklam; RGB a CMYK; zasady umieszczania reklam w publikacji; DTP
– postać elektroniczna publikacji a wydruk
– zasady korekty.
2. Papier i inne podłoża do druku (rodzaje, gramatury, formaty).
3. Proces poligraficzny
a) przygotowalnia (prepress)
– odwzorowywanie kolorów, CMYK a Pantone
– technologia
– zarządzanie barwą
– proofing kontraktowy
b) drukowanie (press)
– najczęściej stosowane techniki druku (offset, wklęsłodruk, typografia, fleksografia, sitodruk, tampodruk, druk cyfrowy mało- i wielkoformatowy)
– podstawowa technika poligrafii: offset (maszyny drukujące, farby, farby specjalne)
– druk cyfrowy (personalizowany, na żądanie, masowy)
– druk cyfrowy wielkoformatowy
– łączenie technik drukarskich
c) obróbka po druku (postpress)
– uszlachetnianie publikacji (foliowanie/laminowanie, lakierowanie, lakierowanie wybiórcze, tłoczenie folią, wykrawanie)
– introligatornia (zszywanie, klejenie, oprawa) druków tradycyjnych i cyfrowych
4. Współpraca z agencją reklamową i studiem graficznym.
5. Współpraca z drukarnią i optymalizacja kosztów
– komunikacja
– jaką drukarnię wybrać
– jak napisać dobre zlecenie
– jak kalkulować zlecenie, żeby było dobrze wykonane jakościowo i konkurencyjne cenowo
– jak reklamować źle wykonane zlecenie.
Na podstawie informacji organizatora