Możliwości reklamowe, jakich dostarcza współczesna poligrafia jest całe mnóstwo. Łatwo dopasować coś, co będzie stanowiło dobre rozwiązanie właściwie w każdej sytuacji i miejscu. Jednymi z najczęściej wykorzystywanych są rollupy, a coraz częściej także standy reklamowe. Wiele łączy te dwa rozwiązania, aczkolwiek istnieje kilka różnic, które predysponują je do zróżnicowanych zastosowań.
Czym są rollupy?
Rollup to forma stojaka reklamowego z możliwością zwijania i rozwijania w zależności od potrzeb. Jest to dość uniwersalne i proste w obsłudze rozwiązanie, które dodatkowo nie nastręcza trudności z transportem. Stanowi doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi przechodniów lub potencjalnych klientów znajdujących się w biurze czy sklepie. Ważne, by rollup wyróżniał się efektowną grafiką. Zazwyczaj rollupy są stosunkowo tanie. Za nieduże pieniądze można otrzymać atrakcyjną graficznie, rzucającą się w oczy reklamę. Inną zaletą jest też fakt, że rollup jest mobilny, a jednocześnie płaski, więc łatwo dopasować go do wnętrz o niedużej powierzchni. Jednym z minusów tego rozwiązania jest jednakże możliwość wykorzystania go głównie we wnętrzach, aczkolwiek zdarzają się pewne wyjątki.
Czym są standy reklamowe?
Standy reklamowe są dość podobnym nośnikiem reklamy, choć łatwiej je wykorzystać nie tylko we wnętrzach, ale i na zewnątrz. To świetny sposób na wyeksponowanie oferty, ale też umieszczenie logo czy informacji o najnowszych promocjach czy usługach i produktach. Zaletą standów również może być duża mobilność i brak komplikacji ze złożeniem czy rozłożeniem standu. Można go łatwo przenieść bez konieczności składania. Podczas gdy rollupy to zawsze ta sama postać, która może się różnić co najwyżej rozmiarem, standy zapewniają więcej możliwości jeśli chodzi o kształt, rozmiar czy ogólny wygląd. Wykonuje się je także z różnego rodzaju materiałów. Najczęściej jest to tektura, ale nierzadko też pojawiają się elementy drewniane czy metalowe. Taka postać reklamy również pozwala na stworzenie całości atrakcyjnej wizualnie, przyciągającej wzrok i umieszczenie wydruku wysokiej jakości. Co więcej, stand można zadrukować jednostronnie lub dwustronnie. Jeśli mamy wystarczająco dużo miejsca, z powodzeniem można je wykorzystać właśnie na stworzenie takiej wielowymiarowej reklamy. Jeśli mamy ograniczoną przestrzeń, można pozostać przy standzie zadrukowanym jednostronnie.
Kiedy standy reklamowe to lepsze rozwiązanie?
Zdecydowanie jest to rozwiązanie bardziej uniwersalne, a przez to również można je uznać za bardziej ekonomiczne. Podczas gdy rollup może stanowić jeden z elementów większej ekspozycji, dobrze zaprojektowany stand, stanie się samodzielnym, bardzo atrakcyjnym nośnikiem reklamy. Mogą być także umieszczane przed wejściem do lokalu, co jest dobrym rozwiązaniem, jeśli zamierzamy przyciągać przechodniów. Standy wszelkiego rodzaju sprawdzą się na deptakach, na zwykłej ulicy, ale też w galeriach handlowych. Można je wykorzystać również na targach i konferencjach lub zastosować w celach informacyjnych zamiast reklamowych - w muzeum lub w bibliotece. Tak naprawdę możliwości ich wykorzystania są ograniczone wyłącznie przez naszą wyobraźnię. Co więcej, standy przeznaczone do użytku na zewnątrz mają stabilniejszą konstrukcję, która sprawdzi się w różnych warunkach atmosferycznych. Dodatkową zaletą jest możliwość stworzenia wielofunkcyjnego standu z kieszeniami na ulotki o różnych formatach. To nietypowa i intrygująca forma ekspozycji folderów, broszur czy katalogów reklamowych. To najlepszy wybór na rozmaite branżowe eventy czy targi. Choć cena w tym przypadku jest nieco większa, to stand reklamowy będzie w stanie skutecznie zastąpić kilka innych form promocji.