Stan­dy re­kla­mo­we ja­ko al­ter­na­ty­wa dla rol­lu­paPoprzedni artykuł 

Mo­żli­wo­ści re­kla­mo­we, ja­kich do­star­cza współcze­sna po­li­gra­fia jest ca­łe mnóstwo. Ła­two do­pa­so­wać coś, co będzie sta­no­wi­ło do­bre roz­wi­ąza­nie wła­ści­wie w ka­żdej sy­tu­acji i miej­scu. Jed­ny­mi z naj­częściej wy­ko­rzy­sty­wa­nych są rol­lu­py, a co­raz częściej ta­kże stan­dy re­kla­mo­we. Wie­le łączy te dwa roz­wi­ąza­nia, acz­kol­wiek ist­nie­je kil­ka różnic, które pre­dys­po­nu­ją je do zróżni­co­wa­nych za­sto­so­wań.

Czym są rol­lu­py?

Rol­lup to for­ma sto­ja­ka re­kla­mo­we­go z mo­żli­wo­ścią zwi­ja­nia i rozwi­ja­nia w za­le­żno­ści od po­trzeb. Jest to do­ść uni­wer­sal­ne i pro­ste w ob­słu­dze roz­wi­ąza­nie, które do­dat­ko­wo nie na­stręcza trud­no­ści z trans­por­tem. Sta­no­wi do­sko­na­ły spo­sób na przy­ci­ągni­ęcie uwa­gi prze­chod­ni­ów lub po­ten­cjal­nych klien­tów znaj­du­jących się w biu­rze czy skle­pie. Wa­żne, by rol­lup wy­różniał się efek­tow­ną gra­fi­ką. Za­zwy­czaj rol­lupy są sto­sun­ko­wo ta­nie. Za nie­du­że pie­ni­ądze mo­żna otrzy­mać atrak­cyj­ną gra­ficz­nie, rzu­ca­jącą się w oczy re­kla­mę. In­ną za­le­tą jest też fakt, że rol­lup jest mo­bil­ny, a jed­no­cze­śnie pła­ski, wi­ęc ła­two do­pa­so­wać go do wnętrz o nie­du­żej po­wierzch­ni. Jed­nym z mi­nu­sów te­go roz­wi­ąza­nia jest jed­na­kże mo­żli­wo­ść wy­ko­rzy­sta­nia go głów­nie we wnętrzach, acz­kol­wiek zda­rza­ją się pew­ne wy­jąt­ki.

Czym są stan­dy re­kla­mo­we?

Stan­dy re­kla­mo­we są do­ść po­dob­nym no­śni­kiem re­kla­my, choć ła­twiej je wy­ko­rzy­stać nie tyl­ko we wnętrzach, ale i na ze­wnątrz. To świet­ny spo­sób na wy­eks­po­no­wa­nie ofer­ty, ale też umiesz­cze­nie lo­go czy in­for­ma­cji o naj­now­szych pro­mo­cjach czy usłu­gach i pro­duk­tach. Za­le­tą stan­dów rów­nież mo­że być du­ża mo­bil­no­ść i brak kom­pli­ka­cji ze zło­że­niem czy rozło­że­niem stan­du. Mo­żna go ła­two prze­nie­ść bez ko­niecz­no­ści skła­da­nia. Pod­czas gdy rol­lu­py to za­wsze ta sa­ma po­stać, która mo­że się różnić co naj­wy­żej roz­mia­rem, stan­dy za­pew­nia­ją wi­ęcej mo­żli­wo­ści je­śli cho­dzi o kszta­łt, roz­miar czy ogól­ny wy­gląd. Wy­ko­nu­je się je ta­kże z różne­go ro­dza­ju ma­te­ria­łów. Naj­częściej jest to tek­tu­ra, ale nie­rzad­ko też po­ja­wia­ją się ele­men­ty drew­nia­ne czy me­ta­lo­we. Ta­ka po­stać re­kla­my rów­nież po­zwa­la na stwo­rze­nie ca­ło­ści atrak­cyj­nej wi­zu­al­nie, przy­ci­ąga­jącej wzrok i umiesz­cze­nie wy­dru­ku wy­so­kiej ja­ko­ści. Co wi­ęcej, stand mo­żna za­dru­ko­wać jed­no­stron­nie lub dwu­stron­nie. Je­śli ma­my wy­star­cza­jąco du­żo miej­sca, z po­wo­dze­niem mo­żna je wy­ko­rzy­stać wła­śnie na stwo­rze­nie ta­kiej wie­lo­wy­mia­ro­wej re­kla­my. Je­śli ma­my ogra­ni­czo­ną prze­strzeń, mo­żna po­zo­stać przy stan­dzie za­dru­ko­wa­nym jed­no­stron­nie.

Kie­dy stan­dy re­kla­mo­we to lep­sze roz­wi­ąza­nie?

Zde­cy­do­wa­nie jest to roz­wi­ąza­nie bar­dziej uni­wer­sal­ne, a przez to rów­nież mo­żna je uznać za bar­dziej eko­no­micz­ne. Pod­czas gdy rol­lup mo­że sta­no­wić je­den z ele­men­tów wi­ęk­szej eks­po­zy­cji, do­brze za­pro­jek­to­wa­ny stand, sta­nie się sa­mo­dziel­nym, bar­dzo atrak­cyj­nym no­śni­kiem re­kla­my. Mo­gą być ta­kże umiesz­cza­ne przed we­jściem do lo­ka­lu, co jest do­brym roz­wi­ąza­niem, je­śli za­mie­rza­my przy­ci­ągać prze­chod­ni­ów. Stan­dy wszel­kie­go ro­dza­ju spraw­dzą się na dep­ta­kach, na zwy­kłej uli­cy, ale też w ga­le­riach han­dlo­wych. Mo­żna je wy­ko­rzy­stać rów­nież na tar­gach i kon­fe­ren­cjach lub za­sto­so­wać w ce­lach in­for­ma­cyj­nych za­miast re­kla­mo­wych – w mu­zeum lub w bi­blio­te­ce. Tak na­praw­dę mo­żli­wo­ści ich wy­ko­rzy­sta­nia są ogra­ni­czo­ne wy­łącz­nie przez na­szą wy­obra­źnię. Co wi­ęcej, stan­dy prze­zna­czo­ne do użyt­ku na ze­wnątrz ma­ją sta­bil­niej­szą kon­struk­cję, która spraw­dzi się w różnych wa­run­kach at­mos­fe­rycz­nych. Do­dat­ko­wą za­le­tą jest mo­żli­wo­ść stwo­rze­nia wie­lo­funk­cyj­ne­go stan­du z kie­sze­nia­mi na ulot­ki o różnych for­ma­tach. To nie­ty­po­wa i in­try­gu­jąca for­ma eks­po­zy­cji fol­de­rów, bro­szur czy ka­ta­lo­gów re­kla­mo­wych. To naj­lep­szy wy­bór na roz­ma­ite bra­nżo­we even­ty czy tar­gi. Choć ce­na w tym przy­pad­ku jest nie­co wi­ęk­sza, to stand re­kla­mo­wy będzie w sta­nie sku­tecz­nie za­stąpić kil­ka in­nych form pro­mo­cji.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści