Mark An­dy wpro­wa­dza do ofer­ty no­wą li­nię cy­fro­wych ma­szyn hy­bry­do­wych – Di­gi­tal ProPoprzedni artykuł 

Fir­ma Mark An­dy po­in­for­mo­wa­ła o wpro­wa­dze­niu do swo­jej ofer­ty Di­gi­tal Pro – no­wej cy­fro­wej ma­szy­ny dru­ku­jącej, ba­zu­jącej na tech­no­lo­gii to­ne­ro­wej. Urządze­nia z tej se­rii ofe­ru­ją pręd­ko­ść 23,4 m/min. nie­za­le­żnie od sto­so­wa­ne­go podło­ża i przy­no­szą użyt­kow­ni­kom – jak pod­kre­śla pro­du­cent – ni­ski koszt jed­nost­ko­wy wy­dru­ku. Tym sa­mym Mark An­dy chce skło­nić ko­lej­ne przed­si­ębior­stwa po­li­gra­ficz­ne do in­we­sty­cji w tech­no­lo­gię dru­ku cy­fro­we­go i zwi­ąza­ne z nią ko­rzy­ści. Świa­to­wa pre­mie­ra no­wych urządzeń od­będzie się pod­czas lo­kal­nych wy­da­rzeń bra­nżo­wych od­by­wa­jących się w sierp­niu w Ame­ry­ce Północ­nej, na­to­miast eu­ro­pej­ski de­biut za­pla­no­wa­no na wrze­śnio­we tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe w Bruk­se­li.

Se­ria pra­cu­jących w sys­te­mie CMYK ma­szyn to­ne­ro­wych Di­gi­tal Pro obej­mu­je obec­nie dwa mo­de­le: ba­zo­wy – Di­gi­tal Pro 1 oraz hy­bry­do­wy – Di­gi­tal Pro 3, który jest ofe­ro­wa­ny w kon­fi­gu­ra­cjach uwzględ­nia­jących różne mo­du­ły pra­cu­jące w try­bie in­li­ne. Ma­szy­na Di­gi­tal Pro 1, dzia­ła­jąca w try­bie „z ro­li na ro­lę”, wy­po­sa­żo­na zo­sta­ła w od­wi­jak, wy­so­ko­wy­daj­ną jed­nost­kę dru­ku­jącą oraz na­wi­jak; urządze­nie ob­słu­gu­je wstęgę o sze­ro­ko­ści 12,5 ca­la. Jak pod­kre­śla Mark An­dy, mo­del ba­zo­wy jest de­dy­ko­wa­ny za­kła­dom po­li­gra­ficz­nym z ist­nie­jący­mi już dzia­ła­mi obrób­ki i wy­ka­ńcza­nia dru­ków – w ich przy­pad­ku jed­ną z naj­wi­ęk­szych za­let urządze­nia ma być pro­sto­ta ob­słu­gi za­pew­nia­na przez roz­wi­ąza­nia cy­fro­we. Wraz ze wzro­stem bi­zne­su, pro­du­cent za­le­ca wy­ko­rzy­sta­nie mo­du­ło­wej bu­do­wy Di­gi­tal Pro 1 – ma­szynę mo­żna rozbu­do­wywać w spo­sób ska­lo­wa­ny, z uwzględ­nie­niem wszyst­kich obec­nych i przy­szłych opcji dru­ko­wa­nia i prze­twa­rza­nia wydru­ków.

Dru­gim no­wym mo­de­lem, ja­ki po­ja­wił się na ryn­ku, jest hy­bry­do­wy Di­gi­tal Pro 3. Z my­ślą o zdo­bie­niu wy­dru­ków sys­tem wy­po­sa­żo­no w wie­lo­funk­cyj­ny ze­spół flek­so­gra­ficz­ny, a urządze­niem ste­ru­je kon­tro­ler DFE, po­zwa­la­jący na za­sto­so­wa­nie per­so­na­li­zo­wa­nych da­nych oraz two­rze­nie różnych wa­rian­tów tej sa­mej pra­cy. Funk­cja ta jest przy­dat­na – jak pod­kre­śla Mark An­dy – zwłasz­cza w przy­pad­ku prac ni­sko- i śred­nio­na­kła­do­wych. Ma­szy­na Di­gi­tal Pro 3 mo­że zo­stać do­dat­ko­wo wy­po­sa­żo­na w dwa ro­dza­je mo­du­łów sztan­cu­jących: po­je­dyn­czy bądź se­mi­ro­ta­cyj­ny (z my­ślą o wy­ka­ńcza­niu ety­kiet w try­bie in­li­ne). Dru­gie z wy­mie­nio­nych roz­wi­ązań re­du­ku­je licz­bę prze­cho­wy­wa­nych przez użyt­kow­ni­ka wy­kroj­ni­ków; po­sia­da też w stan­dar­dzie 19-ca­lo­wy cy­lin­der ma­gne­tycz­ny umo­żli­wia­jący zre­ali­zo­wa­nie wi­ęk­szo­ści po­wta­rza­jących się zle­ceń bez po­now­ne­go prze­zbra­ja­nia ma­szy­ny.

Sy­ste­my z se­rii Di­gi­tal Pro wy­ko­rzy­stu­ją do dru­ko­wa­nia wy­so­ko­wy­daj­ny to­ner i ob­słu­gu­ją sze­ro­kie spek­trum podło­ży, nie­wy­ma­ga­jących wstęp­ne­go po­wle­ka­nia czy na­no­sze­nia pri­me­ra. Wśród me­di­ów, ja­kie mo­żna wy­ko­rzy­sty­wać w no­wych ma­szy­nach, pro­du­cent wy­mie­nia m.in. fo­lię wi­ny­lo­wą czy PVC. Mark An­dy pod­kre­śla przy tym, że Di­gi­tal Pro ofe­ru­je o 70% wy­ższą pręd­ko­ści i 30% ni­ższy koszt wy­dru­ku w po­rów­na­niu z ma­szy­ną Di­gi­tal One. Zda­niem fir­my, suk­ce­syw­ne prze­jście z wcze­śniej­sze­go mo­de­lu na wła­śnie wpro­wa­dzo­ny do ofer­ty po­mo­że zop­ty­ma­li­zo­wać re­ali­zo­wa­ną w nich pro­duk­cję i po­móc w po­pra­wie ma­rż z niej uzy­ski­wa­nych, głów­nie za spra­wą zna­cząco ni­ższych – jak za­pew­nia pro­du­cent – kosz­tów jed­nost­ko­wych wy­dru­ku.
Joe Cal­me­se, Chief Bu­si­ness Of­fi­cer w dzia­le roz­wi­ązań cy­fro­wych Mark An­dy, mówi: „Dru­ko­wa­nie w tech­no­lo­gii cy­fro­wej z wy­so­ką pręd­ko­ścią i z uwzględ­nie­niem dal­szej obrób­ki w try­bie in­li­ne to prio­ry­te­ty dla wie­lu współcze­snych przed­si­ębiorstw po­li­gra­ficz­nych. To sa­mo do­ty­czy roz­wi­ązań pra­cu­jących w try­bie „z ro­li na ro­lę”. Uwa­żnie wsłu­chu­jąc się w po­trze­by ryn­ko­we, wpro­wa­dzi­li­śmy do ofer­ty Di­gi­tal Pro – kon­fi­gu­ro­wal­ny sys­tem hy­bry­do­wy za­pew­nia­jący wła­ści­wą ście­żkę do zy­skow­no­ści, bio­rąc pod uwa­gę za­rów­no obec­ne jak i przy­szłe uwa­run­ko­wa­nia ryn­ko­we. Kon­ty­nu­uje­my za­tem na­szą mi­sję wpro­wa­dza­nia do ofer­ty in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań, ba­zu­jących na tech­no­lo­gii cy­fro­wej”.

Mark An­dy pla­nu­je dal­szy roz­wój ma­szyn z ro­dzi­ny Di­gi­tal Pro, uwzględ­nia­jący kon­fi­gu­ra­cje w jesz­cze wi­ęk­szym stop­niu do­sto­so­wa­ne do spe­cy­ficz­nych po­trzeb użyt­kow­ni­ka. Po­ja­wie­nie się no­wych roz­wi­ązań to część stra­te­gii północ­no­ame­ry­ka­ńskie­go pro­du­cen­ta, która za­kła­da ofe­ro­wa­nie mo­du­ło­wych

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl
Fot.: Mark An­dy

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści