Fu­tu­re Pro­mo­tion Fo­rum i Pro­duc­tion Prin­ting Bu­si­ness Days 2019Poprzedni artykuł 

Już dziś w nie­miec­kim Po­ing, gdzie Ca­non po­sia­da swo­je Cu­sto­mer Expe­rien­ce Cen­tre, roz­po­czy­na się II edy­cja spo­tka­nia z cy­klu Fu­tu­re Pro­mo­tion Fo­rum. Z ko­lei ju­tro i po­ju­trze (25–26 wrze­śnia), pod­czas Pro­duc­tion Prin­ting Bu­si­ness Days, uczest­ni­cy fo­rum będą mo­gli do­wie­dzieć się, jak w no­wo­cze­sny spo­sób roz­wi­jać in­no­wa­cyj­ne mo­de­le bi­zne­so­we i zwi­ęk­szać swo­ją ofer­tę usług dzi­ęki roz­wi­ąza­niom dru­ku. W obu tych wy­da­rze­niach we­źmie udział bli­sko 1000 go­ści z ca­łej Eu­ro­py, w tym spe­cja­li­ści ds. bran­d-mar­ke­tin­gu, przed­sta­wi­cie­le agen­cji kre­atyw­nych i do­mów me­dio­wych, do­staw­cy usług po­li­gra­ficz­nych i przed­sta­wi­cie­le dzia­łów dru­ku kor­po­ra­cyj­ne­go.

Emo­cje + Da­ne = Za­an­ga­żo­wa­nie

Ce­lem obu wy­da­rzeń jest zgro­ma­dze­nie spo­łecz­no­ści do­staw­ców usług mar­ke­tin­go­wych i dru­ku, aby wspól­nie, w sze­ro­kim gro­nie eks­per­tów i prak­ty­ków, za­sta­no­wić się nad obec­ny­mi oraz przy­szły­mi tren­da­mi w mar­ke­tin­gu. Pod ha­słem: „Po­staw na za­an­ga­żo­wa­nie! Wy­ko­rzy­stuj da­ne i sprze­da­waj emo­cja­mi”, które przy­świe­ca te­go­rocz­nym spo­tka­niom, eks­per­ci z Ca­non wspól­nie ze zgro­ma­dzo­ny­mi go­śćmi po­sta­ra­ją się prze­śle­dzić ewo­lu­ującą ro­lę dru­ku w wie­lo­ka­na­ło­wych kam­pa­niach mar­ke­tin­go­wych oraz je­go zdol­no­ść do zwi­ęk­sza­nia za­an­ga­żo­wa­nia klien­tów na rzecz mar­ki i sty­mu­lo­wa­nia roz­wo­ju bi­zne­su.

Te­go­rocz­ne pre­zen­ta­cje od­no­sić się będą do te­go, w ja­ki spo­sób mar­ki mo­gą efek­tyw­niej pla­no­wać wie­lo­ka­na­ło­we stra­te­gie mar­ke­tin­go­we. W czym tkwi se­kret? Klu­czem mo­że być umie­jęt­ne po­łącze­nie na­rzędzi cy­fro­wych oraz dru­ku, które da­je lep­sze re­zul­ta­ty niż dzia­ła­nia jed­no­ka­na­ło­we. Wy­ko­rzy­sta­nie dru­ku nie­sie bo­wiem do­dat­ko­wą ko­rzy­ść w po­sta­ci an­ga­żo­wa­nia zmy­słów kon­su­men­tów, które przy­ku­wa­ne są za po­mo­cą kre­atyw­nych for­ma­tów, roz­mia­rów i tek­stur. Mo­żli­wo­ści dru­ku wraz z in­te­li­gent­nym wy­ko­rzy­sta­niem da­nych be­ha­wio­ral­nych spra­wia­ją, że mar­ki mo­gą two­rzyć per­so­na­li­zo­wa­ne ko­mu­ni­ka­ty i ca­łe kam­pa­nie w ce­lu zwi­ęk­sze­nia wska­źni­ka re­ak­cji klien­tów.

Dzi­ęki roz­wi­ąza­niom dru­ku cy­fro­we­go i mo­żli­wo­ściom zauto­ma­ty­zo­wa­ne­go prze­pły­wu pra­cy mo­żli­wa jest re­ali­za­cja – i to w cza­sie rze­czy­wi­stym – kam­pa­nii, której częścią są m.in. sper­so­na­li­zo­wa­ne prze­sy­łki dru­ko­wa­ne. Aby po­ka­zać od­wie­dza­jącym, w ja­ki spo­sób uzy­skać mo­żli­wie naj­wi­ęk­szy zwrot z in­we­sty­cji w urządze­nia cy­fro­we­go dru­ku, pod­czas spo­tkań zre­ali­zo­wa­ne zo­sta­ną „na ży­wo” przy­kła­do­we kam­pa­nie pro­mo­cyj­ne. Ob­ser­wo­wa­nie ca­łe­go pro­ce­su pro­duk­cyj­ne­go po­zwo­li od­wie­dza­jącym prze­ko­nać się, w ja­ki spo­sób mo­żna zwi­ęk­szyć wy­daj­no­ść pro­duk­cyj­ną i roz­wi­jać swo­ją dzia­łal­no­ść, ofe­ru­jąc sze­ro­ki za­kres kre­atyw­nych apli­ka­cji. A prze­cież apli­ka­cje o wy­so­kiej war­to­ści przy­no­szą wy­ższe ma­rże.

Fu­tu­re Pro­mo­tion Fo­rum otwo­rzy wy­stąpie­nie zna­ne­go fu­tu­ry­sty, dr Pa­tric­ka Di­xo­na z Glo­bal Chan­ge Li­mi­ted, po­świ­ęco­ne two­rze­niu ko­mu­ni­ka­cji z klien­ta­mi i per­spek­ty­wom mar­ke­tin­gu na na­stęp­ną de­ka­dę.

„Przy­szło­ścią mar­ke­tin­gu są emo­cje klien­tów – to one osta­tecz­nie wy­zwa­la­ją za­an­ga­żo­wa­nie. Mar­ke­te­rzy mu­szą dziś bu­do­wać re­la­cje z klien­ta­mi, aby przy­ci­ągnąć ich uwa­gę. Aby zro­zu­mieć, jak te­go do­ko­nać, po­win­ni za­sta­no­wić się, co obec­nie ma naj­wi­ęk­sze zna­cze­nie dla klien­tów. Mar­ki po­trze­bu­ją głęb­szych in­si­gh­tów i szer­szej ana­li­zy te­go, w ja­ki spo­sób ich klien­ci ko­rzy­sta­ją z me­di­ów dru­ko­wa­nych i cy­fro­wych. Tyl­ko w opar­ciu o ta­ką wie­dzę mo­żna two­rzyć sku­tecz­ne, wie­lo­ka­na­ło­we do­świad­cze­nia, przy­ci­ąga­jące uwa­gę klien­tów” – mówi Pa­trick Di­xon.

Po prze­mówie­niu Pa­tric­ka Di­xo­na głos za­bio­rą m.in.:

  • Ca­tha­ri­na van Del­den, współza­ło­ży­ciel­ka In­no­sa­bi Gm­bH, która opo­wie, dla­cze­go mar­ki mu­szą wpro­wa­dzać in­no­wa­cje, aby do­trzy­mać kro­ku zmia­nom wy­ni­ka­jącym z cy­fro­wej re­wo­lu­cji;

  • Olaf Hart­mann, part­ner w Mul­ti­sen­se In­sti­tu­te for Sen­so­ry Mar­ke­ting, który opo­wie o „si­le do­ty­ku”, ba­zu­jąc na da­nych z ba­dań nad wpły­wem dru­ku w re­kla­mie;

  • Faye Haw­kins, dy­rek­tor za­rządza­jący First Ba­se Un­li­mi­ted, który przed­sta­wi „pa­ra­doks dru­ku”, od­wo­łu­jąc się do spo­strze­żeń na te­mat dru­ku w re­la­cji do naj­bar­dziej efek­tyw­nych ka­na­łów ko­mu­ni­ka­cji mar­ke­tin­go­wej;

  • Pa­trick Brück, kie­row­nik ze­spo­łu Hu­bSpot, który wy­ja­śni, dla­cze­go mar­ke­ting zo­rien­to­wa­ny na klien­ta jest klu­czem do suk­ce­su;

  • Lars Schlim­bach z dzia­łu Ro­zwo­ju Bi­zne­so­we­go w Deut­sche Post, który spróbu­je prze­ko­nać zgro­ma­dzo­nych do te­zy mówi­ącej o tym, że pa­pier jest dziś de fac­to no­wym na­rzędziem di­gi­ta­lo­wym.

Pod­su­mo­wa­nia i ze­bra­nia wnio­sków z wy­stąpień po­dej­mie się prze­wod­ni­czący wy­da­rze­nia i uzna­ny przed­si­ębior­ca – Ri­chard Askam.

Cz­te­ry ście­żki te­ma­tycz­ne

Pod­czas Pro­duc­tion Prin­ting Bu­si­ness Days zgro­ma­dze­ni go­ście prze­ko­na­ją się, w ja­ki spo­sób mo­żna roz­wi­jać in­no­wa­cyj­ne mo­de­le bi­zne­so­we i zwi­ęk­szać swo­ją ofer­tę pro­duk­tów i usług – wszyst­ko to przy wy­ko­rzy­sta­niu naj­now­szych tech­no­lo­gii dru­ku cy­fro­we­go i roz­wi­ązań au­to­ma­ty­zu­jących prze­pływ pra­cy za­pro­jek­to­wa­nych przez Ca­non i fir­my part­ner­skie.

Za­pre­zen­to­wa­ne zo­sta­ną m.in. naj­now­sze roz­wi­ąza­nia dru­ku cy­fro­we­go Ca­non, ta­kie jak wy­so­ko­na­kła­do­we urządze­nia atra­men­to­we na pa­pier ci­ągły i ci­ęty (Océ Pro­Stre­am 1000, Océ Co­lo­rStre­am 6000 i Océ Va­rio­Print i300) oraz urządze­nia pro­duk­cyj­ne. Uczest­ni­cy zo­ba­czą rów­nież nie­daw­no wpro­wa­dzo­ną na ry­nek dru­kar­kę ima­ge­PRESS C165 – in­tu­icyj­ne, ko­lo­ro­we urządze­nie wie­lo­funk­cyj­ne, które łączy za­awan­so­wa­ne tech­no­lo­gie zna­ne z urządzeń biu­ro­wych se­rii ima­ge­RUNNER i sys­te­mów dru­ku pro­duk­cyj­nego Ca­non se­rii ima­ge­PRESS. Swo­je miej­sce pod­czas po­ka­zów znaj­dą ta­kże urządze­nia wiel­ko­for­ma­to­we do dru­ku na pła­sko i z ro­li (Océ Ari­zo­na 1380 GT i Océ Co­lo­ra­do 1650).

Aby po­ka­zać od­wie­dza­jącym, jak mo­gą roz­wi­jać swo­je mo­de­le bi­zne­so­we, Ca­non przy­go­to­wał czte­ry kam­pa­nie wy­ko­rzy­stu­jące druk, które sta­no­wią od­bi­cie śro­do­wi­ska pro­duk­cyj­ne­go klien­tów:

  • Ście­żka te­ma­tycz­na nr 1: Druk na żąda­nie

W ra­mach pierw­szej ście­żki te­ma­tycz­nej, za­pre­zen­to­wa­na zo­sta­nie pro­duk­cja ksi­ążek, podręcz­ni­ków i ma­te­ria­łów szko­le­nio­wych. Po­ka­za­ny zo­sta­nie pe­łen pro­ces re­ali­za­cji za­mówień i omówio­ne zo­sta­ną ko­rzy­ści, ja­kie nie­sie za so­bą za­pre­zen­to­wa­ny ze­staw roz­wi­ązań (m.in. wy­daj­na pro­duk­cja po­je­dyn­czych eg­zem­pla­rzy, zmniej­sze­nie za­pa­sów ma­ga­zy­no­wych, nie­za­wod­na do­sta­wa i lep­sza kon­tro­la kosz­tów pro­duk­cji).

  • Ście­żka te­ma­tycz­na nr 2: Do­bre prak­ty­ki pro­duk­cyj­ne

W przy­pad­ku do­ku­men­tów wy­ma­ga­jących wy­so­kiej do­kład­no­ści, ta­kich jak ulot­ki far­ma­ceu­tycz­ne czy wy­ci­ągi ban­ko­we, za­pre­zen­to­wa­na kon­fi­gu­ra­cja urządzeń po­zwo­li uzmy­sło­wić przed­si­ębior­com, jak sku­tecz­nie pro­du­ko­wać krót­kie se­rie, na­wet na ta­ńszych no­śni­kach, mo­ni­to­ru­jąc jed­no­cze­śnie pro­duk­cję w cza­sie rze­czy­wi­stym.

  • Ście­żka te­ma­tycz­na nr 3: Dy­na­micz­ne pu­bli­ko­wa­nie

Ten ro­dzaj pro­duk­cji zo­bra­zo­wa­ny zo­sta­nie po­przez wy­ko­rzy­sta­nie roz­wi­ązań do dru­ku ka­ta­lo­gów
i ma­ga­zy­nów, które po­zwa­la­ją two­rzyć per­so­na­li­zo­wa­ne tre­ści w zauto­ma­ty­zo­wa­nym pro­ce­sie pro­duk­cyj­nym Sku­tecz­ne wy­ko­rzy­sta­nie da­nych zmien­nych mo­że zwi­ęk­szyć za­an­ga­żo­wa­nie
i za­trzy­mać uwa­gę czyt­ni­ka na dłu­żej.

  • Ście­żka te­ma­tycz­na nr 4: Druk pro­gra­mo­wy

Po­łącze­nie dru­ku z ka­na­ła­mi cy­fro­wy­mi mak­sy­ma­li­zu­je efek­ty kam­pa­nii. Druk pro­gra­mo­wy in­te­gru­je zauto­ma­ty­zo­wa­ne apli­ka­cje do za­sto­so­wań pro­mo­cyj­nych i trans­ak­cyj­nych, ta­kie jak ma­iling bez­po­śred­ni, ku­po­ny i pocz­tów­ki. Wy­ko­rzy­stu­jąc da­ne be­ha­wio­ral­ne, mar­ki mo­gą do­trzeć do kon­su­men­tów za po­mo­cą pre­fe­ro­wa­ne­go ka­na­łu ko­mu­ni­ka­cji, w naj­bar­dziej ko­rzyst­nym dla nich cza­sie – na­wet w cza­sie rze­czy­wi­stym. Wi­ęk­sze za­an­ga­żo­wa­nie klien­ta to w ko­ńcu wy­ższy zwrot z in­we­sty­cji.

Pe­ter Wolff, Vi­ce Pre­si­dent, Pro­duc­tion Prin­ting Pro­ducts (PPP), EMEA Com­mer­cial Prin­ting w Ca­non Eu­ro­pe, przy­zna­je: „Po uda­nym star­cie pro­jek­tu Fu­tu­re Pro­mo­tion Fo­rum w ubie­głym ro­ku, cie­szy­my się, że po raz ko­lej­ny uda­ło się nam zgro­ma­dzić spe­cja­li­stów ds. mar­ke­tin­gu, aby po­roz­ma­wiać o przy­szło­ści ko­mu­ni­ka­cji pro­mo­cyj­no­-re­kla­mo­wej. Istot­ne jest, aby do­staw­cy usług dru­ku i part­ne­rzy tech­no­lo­gicz­ni, ta­cy jak Ca­non, ści­śle ze so­bą współpra­co­wa­li, wy­ko­rzy­stu­jąc na­szą wspól­ną wie­dzę na te­mat ryn­ku i klien­tów. Wszyst­ko po to, aby po­móc mar­kom w na­wi­ązy­wa­niu an­ga­żu­jących re­la­cji z kon­su­men­ta­mi. Dziś bo­wiem mo­gą zro­bić to du­żo le­piej, wy­ko­rzy­stu­jąc moc dru­ku w spo­sób bar­dziej efek­tyw­ny.

Dzi­ęki bo­ga­tej ofer­cie pro­duk­tów i mo­żli­wo­ści ob­ser­wo­wa­nia sze­ro­kie­go wa­chla­rza jej za­sto­so­wań
w prak­ty­ce, je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że na­si go­ście po­czu­ją się za­in­spi­ro­wa­ni do wy­ko­rzy­sta­nia dru­ku
w jesz­cze bar­dziej kre­atyw­ny spo­sób. Nie tyl­ko będą mo­gli zwi­ęk­szyć war­to­ść ko­mu­ni­ka­cji pro­wa­dzo­nych przez sie­bie kam­pa­nii pro­mo­cyj­nych i zro­bić to sku­tecz­nie, ale ta­kże zro­zu­mie­ją, w ja­ki spo­sób druk mo­że sty­mu­lo­wać roz­wój bi­zne­su”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści