API Gro­up pod­su­mo­wu­je tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2019: no­we roz­wi­ąza­nia, du­ża fre­kwen­cja, ro­snące za­in­te­re­so­wa­nie fo­lia­mi do pro­duk­cji ety­kietPoprzedni artykuł 

Katarzyna Kozińska na firmowym stoisku API Group podczas targów Labelexpo Europe 2019
Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska na fir­mo­wym sto­isku API Gro­up pod­czas tar­gów La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2019

Za­ko­ńczo­ne nie­daw­no tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2019 by­ły dla fir­my API Gro­up oka­zją do licz­nych spo­tkań z jej klien­ta­mi i part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi z seg­men­tu pro­duk­cji wąskow­stęgo­wej. Z uwa­gi na spe­cy­fi­kę wy­sta­wy, bry­tyj­ski pro­du­cent pro­mo­wał pod­czas niej przede wszyst­kim roz­wi­ąza­nia de­dy­ko­wa­ne te­mu ob­sza­ro­wi ryn­ko­we­mu m.in. w po­sta­ci próbek wy­dru­ków i fi­nal­nych prac.

Fir­ma anon­so­wa­ła też – stwo­rzo­ne przez Cre­ati­ve Ed­ge So­ftwa­re przy ści­słej współpra­cy obu do­staw­ców – no­we opro­gra­mo­wa­nie do pro­jek­to­wa­nia opa­ko­wań, uwzględ­nia­jące efek­ty spe­cjal­ne, uzy­ski­wa­ne dzi­ęki za­sto­so­wa­niu np. fo­lii ho­lo­gra­ficz­nych czy so­czew­ko­wych (ta­kich jak Fre­snel Lens) pro­du­ko­wa­nych przez API. Eu­ro­pej­ską pre­mie­rę pod­czas tar­gów mia­ło naj­now­sze wy­da­nie API Trends Fo­lio – spe­cjal­na pu­bli­ka­cja uwzględ­nia­jąca obec­ne i przy­szłe tren­dy w pro­jek­to­wa­niu opa­ko­wań oraz ety­kiet.

„La­be­le­xpo Eu­ro­pe to je­den z naj­bar­dziej istot­nych punk­tów w na­szym ka­len­da­rzu wy­da­rzeń bra­nżo­wych, de­dy­ko­wa­nych pro­duk­cji ety­kiet i opa­ko­wań, a wi­ęc jed­ne­mu ze stra­te­gicz­nych seg­men­tów dzia­łal­no­ści API Gro­up – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska. – By­ły one – w mo­jej oce­nie – bar­dziej kon­kret­ne niż przed dwo­ma la­ty. Te­go­rocz­na edy­cja oka­za­ła się nie­zwy­kle in­te­re­su­jąca i in­spi­ru­jąca, ta­kże dla wie­lu od­wie­dza­jących na­sze sto­isko klien­tów – przed­sta­wi­cie­li dru­ka­rń ety­kietowych i opa­ko­wa­nio­wych oraz firm prze­twór­czych, m.in. z Pol­ski, po­szu­ku­jących no­wych roz­wi­ązań i tech­no­lo­gii, uspraw­nia­jących pro­ce­sy pro­duk­cyj­ne, zwi­ęk­sza­jących wy­daj­no­ść, ale też umo­żli­wia­jących wy­twa­rza­nie bar­dziej atrak­cyj­nych ety­kiet. Nie za­bra­kło rów­nież osób od­po­wie­dzial­nych za kre­ację – pro­jek­tan­tów, gra­fi­ków i przed­sta­wi­cie­li agen­cji re­kla­mo­wych oraz wła­ści­cie­li ma­rek, a wi­ęc zle­ce­nio­daw­ców. Dla ka­żdej z tych grup mie­li­śmy wie­le do za­pro­po­no­wa­nia”.

Fo­lie API de­dy­ko­wa­ne pro­duk­cji wąskow­stęgo­wej

Tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe by­ły dla fir­my API ko­lej­ną w tym ro­ku oka­zją do pro­mo­wa­nia no­wej se­rii fo­lii do hot stamp­ni­gu – CB i UB, de­dy­ko­wa­nych m.in. pro­duk­cji ety­kiet w tech­ni­ce of­f­se­to­wej. Na sto­isku by­ły pre­zen­to­wa­ne pra­ce wy­ko­na­ne z ich udzia­łem, które – jak za­pew­nia Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – spo­tka­ły się z bar­dzo du­żym za­in­te­re­so­wa­niem zwie­dza­jących: „Obie fo­lie za­de­biu­to­wa­ły na ma­jo­wych tar­gach Pac­ka­ging Pre­mi­ère 2019 w Me­dio­la­nie. Od tam­tej po­ry no­tu­je­my ich ro­snącą sprze­daż, ta­kże w Pol­sce. Ma­my za so­bą pierw­sze ich wdro­że­nia w ro­dzi­mych przed­si­ębior­stwach po­li­gra­ficz­nych. Me­ta­li­zo­wa­na fo­lia CBH, z mo­żli­wo­ścią za­dru­ko­wy­wa­nia, do­ce­lo­wo za­stąpi w na­szej ofer­cie zna­ny od lat mo­del XO. Z ko­lei fir­mom po­szu­ku­jącym roz­wi­ąza­nia de­dy­ko­wa­ne­go trud­nym w obrób­ce, nie­po­wle­ka­nym podło­żom wsi­ąkli­wym, pro­po­nu­je­my fo­lię UBH”.

Na sto­isku zna­la­zły się rów­nież zle­ce­nia wy­ko­na­ne na ba­zie zna­nych już, spraw­dzo­nych roz­wi­ązań z ofer­ty API, np. fo­lii TA+ prze­zna­czo­nych do cold stam­pin­gu. „Za­de­biu­to­wa­ła ona pod­czas po­przed­niej edy­cji La­be­le­xpo Eu­ro­pe – kon­ty­nu­uje Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – i nie­ustan­nie znaj­du­je ko­lej­nych użyt­kow­ni­ków. TA+ ofe­ru­je bo­wiem zna­ko­mi­te pa­ra­me­try w kon­te­kście za­dru­ko­wy­wa­nia i przy­le­ga­nia far­by do podło­ża, co jest do­ce­nia­ne przez wie­lu klien­tów”.

Fir­ma pro­mo­wa­ła rów­nież fo­lie de­ko­ra­cyj­ne de­dy­ko­wa­ne wy­dru­kom re­ali­zo­wa­nym w tech­no­lo­gii cy­fro­wej. „W po­rów­na­niu z ro­kiem 2017, licz­ba od­wie­dza­jących nas dru­ka­rń cy­fro­wych – ta­kże z Pol­ski – wzro­sła w stop­niu bar­dzo za­uwa­żal­nym. Tym bar­dziej cie­szy­my się, że ma­my im co­raz wi­ęcej do za­ofe­ro­wa­nia. Wie­le od­wie­dza­jących nas firm z te­go seg­men­tu by­ło pod wra­że­niem efek­tów spe­cjal­nych, ja­kie mo­żna uzy­skać dzi­ęki pro­du­ko­wa­nym przez API ma­te­ria­łom. Co istot­ne, są one w sta­łej ofer­cie pol­skie­go od­dzia­łu” – mówi dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska.
Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska pod­kre­śla rów­nież fakt, że fo­lie API by­ły uży­wa­ne pod­czas tar­gów przez kil­ku pro­du­cen­tów ma­szyn, pre­zen­tu­jących swo­je urządze­nia: „Na­sze ma­te­ria­ły wy­ko­rzy­sty­wa­no m.in. w naj­now­szych roz­wi­ąza­niach dru­ku­jących i wy­ka­ńcza­jących ta­kich firm jak AB Gra­phic In­ter­na­tio­nal, Do­mi­no czy Eda­le. Świad­czy to o wy­so­kiej wszech­stron­no­ści tych podło­ży, za­rów­no w kon­te­kście różno­rod­nych za­sto­so­wań fi­nal­nych, jak też tech­no­lo­gii dru­ko­wa­nia, na ja­kiej ba­zu­ją po­szcze­gól­ne ma­szyny”.

API Trends Fo­lio 2020/2021 – no­we tren­dy w bra­nży opa­ko­wań

Jak do­da­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, rów­nie in­spi­ru­jące dla zwie­dza­jących sto­isko API – po­za ma­te­ria­ła­mi pro­du­ko­wa­ny­mi przez fir­mę – by­ły pre­zen­ta­cje naj­now­sze­go wy­da­nia Trends Fo­lio. Jest to spe­cjal­na pu­bli­ka­cja, przy­go­to­wa­na przez ze­spół kre­atyw­ny API Gro­up, za­wie­ra­jąca wska­zów­ki i pro­gno­zy od­no­śnie obec­nych i przy­szłych tren­dów w bra­nży opa­ko­wa­nio­wej. Po­ka­zu­je też mo­żli­wo­ści wy­ko­rzy­sta­nia różnych ma­te­ria­łów pro­du­ko­wa­nych przez API, m.in. po­przez stu­dia przy­pad­ku i wdro­że­nia zre­ali­zo­wa­ne dla świa­to­wych ma­rek.

„API Trends Fo­lio ob­cho­dzi w tym ro­ku 5-le­cie obec­no­ści ryn­ko­wej – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Za­in­te­re­so­wa­nie, ja­kie to­wa­rzy­szy­ło po­ja­wie­niu się je­go naj­now­szej edy­cji, naj­pierw – w po­ło­wie wrze­śnia – pod­czas tar­gów Pac­ka­ging In­no­va­tions Lon­don, a kil­ka­na­ście dni później na La­be­le­xpo Eu­ro­pe, po­twier­dza, że jest to wy­daw­nic­two zna­ne i ce­nio­ne przez różne oso­by zwi­ąza­ne z pro­ce­sem two­rze­nia i pro­duk­cji opa­ko­wań oraz ety­kiet: pro­jek­tan­tów, gra­fi­ków, przed­sta­wi­cie­li agen­cji re­kla­mo­wych, dru­ka­rń i wła­ści­cie­li ma­rek. Naj­now­sza pu­bli­ka­cja by­ła na na­szym sto­isku wręcz roz­ch­wy­ty­wa­na, co świad­czy o jej po­strze­ga­niu ja­ko swe­go ro­dza­ju prze­wod­ni­ka po tren­dach w sze­ro­ko ro­zu­mia­nym opa­ko­wal­nic­twie. Bar­dzo nas to cie­szy, gdyż – ja­ko pro­du­cent naj­wy­ższej ja­kości fo­lii – chce­my być po­strze­ga­ni przez klien­tów ta­kże ja­ko part­ner i do­rad­ca, wno­szący w ra­mach współpra­cy do­strze­gal­ną i na swój spo­sób mie­rzal­ną war­to­ść do­da­ną. API Trend Fo­lio z pew­no­ścią ta­ko­wej do­star­cza”.

No­we opro­gra­mo­wa­nie do uzy­ski­wa­nia efek­tów spe­cjal­nych

Wspo­mnia­na pu­bli­ka­cja za­wie­ra sze­reg przy­kła­dów za­sto­so­wa­nia fo­lii API przy różno­rod­nych pro­duk­cjach, ta­kże wy­so­ko uszla­chet­nio­nych. Te­go ty­pu apli­ka­cjom de­dy­ko­wa­ne jest rów­nież opro­gra­mo­wa­nie fir­my Cre­ati­ve Ed­ge So­ftwa­re, które­go naj­now­sza wer­sja – iC3D 6.0 – mia­ła swo­ją pre­mie­rę pod­czas La­be­le­xpo Eu­ro­pe. Pow­sta­ła ona przy ści­słej współpra­cy z API Gro­up, a jej funk­cjo­nal­no­ść w du­żym stop­niu zo­sta­ła ukie­run­ko­wa­na na za­sto­so­wa­nie – w two­rzo­nych pro­jek­tach – za­awan­so­wa­nych uszla­chet­nień i efek­tów spe­cjal­nych, uzy­ski­wa­nych m.in. dzi­ęki spe­cja­li­stycz­nym fo­liom czy la­mi­na­tom, w tym ma­te­ria­łom pro­du­ko­wa­nym przez API: ho­lo­gra­ficz­nym i so­czew­ko­wym (Fre­snel Lens). Jak za­pew­nia pro­du­cent opro­gra­mo­wa­nia, jest ono pierw­szym na świe­cie roz­wi­ąza­niem, które umo­żli­wia nie tyl­ko wi­zu­ali­za­cję, ale też sper­so­na­li­zo­wa­ną im­ple­men­ta­cję wy­bra­nych przez klien­ta efek­tów spe­cjal­nych czy uszla­chet­nień, po­wsta­łych z udzia­łem roz­wi­ązań API. Ri­chard Burn­ho­use, dy­rek­tor mar­ke­tin­gu API Gro­up, tak oce­nia współpra­cę przy po­wsta­wa­niu iC3D 6.0: „By­ło to dla nas bar­dzo eks­cy­tu­jące do­świad­cze­nie, gdyż bra­li­śmy udział w pro­jek­cie, który przy­no­si wie­le ko­rzy­ści klien­tom: cza­so­wych, fi­nan­so­wych i śro­do­wi­sko­wych, ale też uspraw­nia pro­ces de­cy­zyj­ny, który fi­nal­nie sty­mu­lu­je wi­ęk­szą sprze­daż. Za­sto­so­wa­ne tu po­de­jście wy­pe­łnia lu­kę po­mi­ędzy roz­wi­ąza­nia­mi do pro­jek­to­wa­nia 2D i 3D. Co wi­ęcej, opro­gra­mo­wa­nie to ofe­ru­je opcję per­so­na­li­zo­wa­ne­go, do­sto­so­wa­ne­go do po­trzeb użyt­kow­ni­ka za­sto­so­wa­nia ho­lo­gra­mów – wcze­śnie ta­ko­wa by­ła do­stęp­na tyl­ko pod wa­run­kiem zna­czących wy­dat­ków na de­dy­ko­wa­ne roz­wi­ąza­nie. Obec­nie jest ona ła­two do­stęp­na”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści