Suk­ces fir­my Sto­ra En­so i jej klien­tów w kon­kur­sie Eu­ro­pe­an Car­ton Excel­len­ce Awards 2019Poprzedni artykuł 

19 wrze­śnia br. na Mal­cie mia­ła miej­sce uro­czy­sto­ść wręcze­nia na­gród w kon­kur­sie Eu­ro­pe­an Car­ton Excel­len­ce Awards, or­ga­ni­zo­wa­nym przez Eu­ro­pej­skie Sto­wa­rzy­sze­nie Pro­du­cen­tów Kar­to­nu (ECMA). Je­go te­go­rocz­na edy­cja oka­za­ła się suk­ce­sem Sto­ra En­so i wie­lu jej klien­tów, którzy zdo­by­li trzy „Na­gro­dy Spe­cjal­ne” i czte­ry „Na­gro­dy Zło­te”. W wy­różnio­nych pra­cach wy­ko­rzy­sta­li oni pro­du­ko­wa­ne przez Sto­ra En­so kar­to­ny: En­socoat, Tam­bri­te, CKB oraz Cup­for­ma.

Po­dwój­nym zwy­ci­ęz­cą oka­za­ło się opa­ko­wa­nie na ko­sme­ty­ki mar­ki Swiss­ge­tal, wy­twa­rza­ne na ba­zie kar­to­nu En­so­co­at 2S przez Omaks Pac­ka­ging. Otrzy­ma­ło ono „Zło­tą Na­gro­dę” przy­zna­wa­ną przez ju­ry, a ta­kże spe­cjal­ną „Na­gro­dę Pu­blicz­no­ści”. W za­ło­że­niach twór­ców opa­ko­wa­nia, je­go pro­sto­ta mia­ła z jed­nej stro­ny eks­po­no­wać wy­so­ką bia­ło­ść kar­to­nu En­so­co­at, z dru­giej po­ka­zać roz­bu­do­wa­ne wnętrze, kry­jące kom­plet ko­sme­ty­ków: am­pu­łki, sprej w bu­tel­ce i ma­secz­ki na twarz. Stwo­rzo­ne w ten spo­sób pu­de­łko jest prak­tycz­ne w uży­ciu, a kar­to­no­wa wkład­ka za­stępu­je pla­sti­ko­we tac­ki i se­pa­ra­to­ry.

Na­gro­dę „Ch­ro­ńmy Pla­ne­tę” otrzy­mał Bal­lo­onGrip – pro­eko­lo­gicz­ny pa­ty­czek do ba­lo­nów, ba­zu­jący na kar­to­nie CKB i wy­pro­du­ko­wa­ny przez Van Ge­nech­ten Pac­ka­ging. Je­go pro­jek­tan­ci zwra­ca­li szcze­gól­ną uwa­gę na to, by ma­te­riał z które­go zo­stał wy­ko­na­ny, był moc­ny i od­por­ny na zgi­na­nie – to ce­chy istot­ne w kon­te­kście uży­wa­nia go przez dzie­ci. Bal­lo­onGrip skła­da się z dwóch warstw CKB, la­mi­no­wa­nych i wzbo­ga­co­nych o spe­cjal­ne wtło­cze­nie, wzmac­nia­jące uchwyt. Pro­eko­lo­gicz­no­ść te­go pro­duk­tu wy­ni­ka z za­stąpie­nia pla­sti­ku przez kar­ton, co czy­ni go w pe­łni od­na­wial­nym. Z ko­lei mo­żli­wo­ść na­nie­sie­nia na­dru­ku mo­że być atrak­cyj­ną opcją przy pro­mo­cjach sprze­da­żo­wych.

Na­gro­da za wy­ko­rzy­sta­nie in­no­wa­cyj­nych ma­te­ria­łów – „In­no­va­tions Award Ma­te­ria­l” – przy­pa­dła opa­ko­wa­niu pre­mium na lo­dy mar­ki Cuc­koo, wy­ko­na­ne­mu z bio­de­gra­do­wal­ne­go kar­to­nu Cup­for­ma Spe­cial Pro. Po kon­sump­cji mo­żna je pod­dać uty­li­za­cji wraz od­pa­da­mi or­ga­nicz­ny­mi, które są prze­twa­rza­ne w prze­my­sło­wych kom­po­stow­niach. W ko­mu­ni­ka­cie kon­kur­so­wym ju­ro­rzy na­pi­sa­li m.in.: „Opa­ko­wa­nie to mo­że w pe­wien spo­sób zmie­nić re­gu­ły gry ryn­ko­wej. Jest ono bo­wiem wy­ko­na­ne z kar­to­nu po­kry­te­go mi­łą w do­ty­ku bio­po­wło­ką a dzi­ęki za­sto­so­wa­nym w pro­duk­cji ma­te­ria­łom jest w pe­łni kom­po­sto­wal­ne”.

Zwy­ci­ęz­cą „Zło­tej Na­gro­dy” zo­sta­ło Pi­c-a­-Pac Va­riey Cu­be – opa­ko­wa­nie na płat­ki zbo­żo­we fir­my Ne­stlé, wy­ko­na­ne – na ba­zie kar­to­nu Tam­bri­te – przez Gra­phic Pac­ka­ging In­ter­na­tio­nal. Wła­ści­cie­lo­wi mar­ki za­le­ża­ło w tym przy­pad­ku na wy­różnie­niu się na bar­dzo kon­ku­ren­cyj­nym ryn­ku te­go ty­pu pro­duk­tów, po­pra­wie funk­cjo­nal­no­ści, wy­go­dzie użyt­ko­wa­nia oraz zwi­ęk­sze­niu pro­eko­lo­gicz­no­ści opa­ko­wa­nia, np. w kon­te­kście je­go odzy­sku. Pro­jekt (w kszta­łcie kost­ki) uwzględ­nia kon­cep­cję tzw. „wor­ka w pu­de­łku”. Ozna­cza to, że płat­ki mo­gą być spo­ży­wa­ne bez wyj­mo­wa­nia ich z opa­ko­wa­nia – znaj­du­jący się we­wnątrz wo­rek po­zwa­la na wla­nie na­po­ju (np. mle­ka) do środ­ka.

Ko­lej­na „Zło­ta Na­gro­da” przy­pa­dła w udzia­le opa­ko­wa­niu ko­sme­tycz­ne­mu mar­ki We­be­cos. To luk­su­so­we pu­de­łko, wy­ko­na­ne w ca­ło­ści z kar­to­nu En­so­co­at 2S przez fir­mę In­ter­gra­fi­pak, mie­ści sie­dem różnych pro­duk­tów oraz po­świ­ęco­ny im dru­ko­wa­ny ma­ga­zyn, sta­no­wi­ąc ze­staw pro­mo­cyj­ny kla­sy pre­mium. W tym przy­pad­ku zle­ce­nio­daw­cy za­le­ża­ło na uzy­ska­niu opa­ko­wa­nia na­tu­ral­ne­go w wy­glądzie i do­ty­ku. Efekt ten zo­stał osi­ągni­ęty dzi­ęki m.in. de­li­kat­nej po­wło­ce la­kie­ro­wej, na­nie­sio­nej na kar­ton.

Jesz­cze in­nym wy­różnio­nym „Zło­tą Na­gro­dą” roz­wi­ąza­niem, wy­ko­na­nym na ba­zie ma­te­ria­łów Sto­ra En­so (tym ra­zem kar­to­nie Cup­for­ma Na­tu­ra 2Bio), by­ło opa­ko­wa­nie na lo­dy Car­te d’Or mar­ki Uni­le­ver. Wy­twa­rza­ne przez fir­mę Se­da Ita­ly jest ono w pe­łni od­na­wial­ne i kom­po­sto­wal­ne. W przy­pad­ku lo­dów Car­te d’Or za­stąpi­ło tra­dy­cyj­ny pla­sti­ko­wy po­jem­nik, da­jąc – jak pod­kre­śla fir­ma – oszczęd­no­ść rzędu 520 ton two­rzyw sztucz­nych rocz­nie. Co wi­ęcej, opa­ko­wa­nie kar­to­no­we jest o 23% lżej­sze niż je­go pla­sti­ko­wy od­po­wied­nik, zaś za­sto­so­wa­ne w nim wy­tło­cze­nie ma pod­kre­ślać na­tu­ral­no­ść znaj­du­jące­go się we­wnątrz pro­duk­tu kla­sy pre­mium.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści