14. konferencja „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, zorganizowana przez wydawnictwo Polski Drukarz, była kolejnym już w tym roku wydarzeniem branżowym, podczas którego firma API Folie Polska miała okazję do zaprezentowania swoich rozwiązań, dedykowanych produkcji opakowań i etykiet. Tym razem Katarzyna Kozińska – dyrektor zarządzająca przedsiębiorstwa, skoncentrowała się na proekologicznych produktach z oferty API Group, występując z referatem zatytułowanym „Jak pozwolić markom błyszczeć i pozostać eko”.
„W mojej ocenie październikowa konferencja była naturalnym miejscem, by zaprezentować działania podejmowane przez API w kontekście zmian zachodzących na rynku opakowań i etykiet, podyktowane m.in. coraz większym znaczeniem tzw. zrównoważonego rozwoju i naciskiem na wdrażanie produktów proekologicznych: odnawialnych, biodegradowalnych, odzyskiwalnych – mówi Katarzyna Kozińska. – Wszystko to wpisuje się w ideę gospodarki o obiegu zamkniętym, do której – jako producent specjalistycznych folii i laminatów, a zarazem światowy lider w zrównoważonych rozwiązaniach dla opakowań i etykiet – staramy się przygotować jak najlepiej. Wszystko po to, by – jak głosił tytuł mojej prezentacji – pozwolić markom błyszczeć i pozostać eko”.
Folie API – proekologiczne, a jednocześnie wzbogacające opakowanie
Katarzyna Kozińska przytoczyła m.in. wyniki badań zrealizowanych na zlecenie API przez firmę Package InSight, przy wykorzystaniu technologii tzw. eye-tracking (śledzenia ruchów gałek ocznych). Dotyczyły one zastosowania folii metalizowanych w produktach i ich wpływu na decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów. „Badania pokazały, że zdobienie folią podnosi – w oczach konsumenta – wartość, jakość, elegancję i styl opakowania, dzięki czemu produkt klasy średniej nabiera cech wyrobu luksusowego, a przy tym pozostaje proekologiczny. Co więcej – utwierdza klienta w przekonaniu, że dokonał właściwego wyboru nabywając ten a nie inny towar” – mówiła.
Katarzyna Kozińska przytoczyła w tym miejscu wyniki innych badań, tym razem przeprowadzonych przez instytut Smithers/PIRA. Dotyczyły one środowiskowych aspektów wybranych materiałów z oferty API. „Wynika z nich, że żadna z naszych folii do cold i hot stampingu nie ma negatywnego wpływu na biodegradowalność papierów czy kartonów, na których są aplikowane. Można je bez problemu usunąć, a same podłoża utylizować w ramach standardowych ciągów przemysłowych im dedykowanych. Konkluzja? Dzięki naszym rozwiązaniom, proekologiczność wynikająca z regulacji prawnych związanych z ograniczaniem plastiku nie musi sprowadzać się do zastosowania siermiężnych, mało atrakcyjnych opakowań” – mówiła.
API Folie Polska: gotowi na proekologiczne wyzwania
„Mimo, że gospodarka o obiegu zamkniętym to w Polsce temat dopiero raczkujący, nasz lokalny oddział – podobnie jak cała firma – jest odpowiednio przygotowany na zmiany rynkowe i uregulowania prawne związane z aspektami środowiskowymi. Naszymi przewagami rynkowymi są same folie i laminaty API w kontekście ich składu i struktury, ale też świadomość o możliwości pełnego ich recyklingu. Dysponujemy bogata wiedzą o kwestiach związanych z utylizacją różnych materiałów używanych przy uszlachetnianiu i chętnie się z nią podzielimy z naszymi klientami” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej pai.info.pl