Eksperci z IESE Business School, Poynter Institute oraz PwC będą debatować 4 grudnia br. w Warszawie o najnowszych trendach, innowacjach oraz inicjatywach biznesowych na rynku mediów. Konferencję pod hasłem „Media Przyszłości” organizuje Polska Agencja Prasowa.
Do udziału w wydarzeniu zaproszeni są menadżerowie i redaktorzy naczelni mediów ogólnopolskich i lokalnych, szefowie działów marketingu, PR i komunikacji, reprezentanci sektora nowych technologii oraz przedstawiciele instytucji i uczelni.
Konferencja ma charakter otwarty, a udział w niej jest bezpłatny. Rejestracji można dokonać na stronie https://mediaprzyszlosci.pap.pl.
„Media Przyszłości” to doroczna konferencja PAP i jedno z najważniejszych w Polsce spotkań branży medialnej. Wydarzenie poświęcone będzie przyszłości rynku oraz wyzwaniom, jakie przed nim stoją w dobie powszechnej cyfryzacji.
W programie przewidziane są prelekcje, dyskusje panelowe oraz warsztaty z udziałem profesjonalistów środowiska medialnego, technologicznego i biznesowego.
Uczestnicy spotkania będą zastanawiali się, co oznacza dla mediów rozwój nowych technologii, takich jak 5G, oraz jak innowacje będą wpływać na jakość przekazu informacji. Przyjrzą się również zmianom, które już nastąpiły w wyniku rozwoju Internetu i upowszechnienia urządzeń mobilnych.
Wyzwaniem dla współczesnych mediów jest też walka z dezinformacją. Zaproszeni eksperci podzielą się swoimi obserwacjami i doświadczeniami w zakresie przeciwstawiania się rosnącej fali fake newsów.
Istotnym zagadnieniem konferencji „Media Przyszłości” będzie wpływ nowych regulacji prawnych, np. w zakresie ochrony praw autorskich i praw wydawców.
Osobna dyskusja zostanie poświęcona perspektywom rozwoju mediów lokalnych i kierunkom, w które powinny one ewoluować, by odgrywać znaczącą rolę w tzw. małych ojczyznach.
W konferencji weźmie udział światowej sławy ekspert w zakresie zarządzania w mediach prof. Mike Rosenberg, amerykański wykładowca na wydziale planowania strategicznego w Szkole Biznesu IESE, jednej z najlepszych uczelni biznesowych na świecie. Jest on autorem i współautorem licznych książek na temat zarządzania biznesem w środkach masowego przekazu.
O wdrażaniu innowacji w organizacji medialnej mówić będzie Peter Kropsch, prezes niemieckiej agencji informacyjnej DPA. Możliwości wykorzystania technologii 5G w mediach przybliży Martin Mellor, szef firmy Ericsson w Polsce. Aspekty prawne dotyczące pracy dziennikarzy i wydawców zaprezentuje Konrad Dobrowolski, adwokat z kancelarii PwC Legal, specjalizujący się w prawie ochrony danych osobowych, nowych technologiach i internecie.
Gośćmi konferencji będą też Alexandru Ion Giboi, sekretarz generalny Europejskiego Stowarzyszenia Agencji Prasowych EANA oraz Kristen Hare, specjalistka w zakresie transformacji prasy lokalnej w Poynter Institute.
Patronat nad konferencją objęło Ministerstwo Cyfryzacji.
Więcej informacji o programie wydarzenia: https://mediaprzyszlosci.pap.pl.
Na podstawie informacji firmy Polska Agencja Prasowa S. A.