HP i Ado­be pre­zen­tu­ją Pro­ject Cap­tisPoprzedni artykuł 

Na od­by­wa­jącej się w dniach 1–6 li­sto­pa­da br. kon­fe­ren­cji Ado­be­MAX, fir­my HP Inc. oraz Ado­be ogło­si­ły Pro­ject Cap­tis – współpra­cę ma­jącą na ce­lu opra­co­wa­nie urządze­nia słu­żące­go do prze­kszta­łca­nia przedmio­tów fi­zycz­nych w ich cy­fro­we od­po­wied­ni­ki w tech­no­lo­gii 3D. Pro­dukt ten ma uspraw­nić pro­ces pro­jek­to­wa­nia, przy jed­no­cze­snym ogra­ni­cze­niu cza­su i kosz­tów pra­cy.

Pro­ject Cap­tis ba­zu­je na sta­cjach ro­bo­czych HP se­rii Z oraz opro­gra­mo­wa­niu Ado­be Sub­stan­ce­Al­che­mist. Ro­zwi­ąza­nie jest skie­ro­wa­ne do part­ne­rów HP i Ado­be z ta­kich bra­nż, jak pro­duk­cja gier, e-com­mer­ce, ar­chi­tek­tu­ra czy mo­da. Współpra­ca zwi­ąza­na z re­ali­za­cją Pro­jek­tu będzie kon­ty­nu­owa­na przez ca­ły 2020 rok.

- Z na­szą ofer­tą kom­plek­so­wych na­rzędzi dla twór­ców po­zo­sta­je­my na cze­le, je­śli cho­dzi o łącze­nie rze­czy­wi­sto­ści cy­fro­wej, z tym co fi­zycz­ne. W dal­szym ci­ągu chce­my roz­wi­jać te ka­te­go­rie pro­duk­tów, sta­le do­pa­so­wu­jącje do zmie­nia­jących się wa­run­ków i po­trzeb – pod­kre­ślił Alex Cho, Pre­zes, Per­so­nal Sy­stems, HP Inc. –Dziś, z Ado­be, chce­my uła­twić pro­fe­sjo­na­li­stom pra­cęw świe­cie wir­tu­al­nym oraz po­ma­gać im w do­sko­na­le­niu ich warsz­ta­tu.

- W Ado­be je­ste­śmy pa­sjo­na­ta­mi two­rze­nia roz­wi­ązań i usług dla twór­ców – po­wie­dział Se­ba­stien De­guy, Wi­ce­pre­zes 3D & Im­mer­si­ve, Ado­be. – Na­sza współpra­ca z HP w ra­mach Pro­ject Cap­tis przy­bli­ża nas do stwo­rze­nia naj­szyb­sze­go i naj­bar­dziej efek­tyw­ne­go spo­so­bu cy­fry­za­cji przedmio­tów i wy­ko­rzy­sty­wa­nia ich w pro­ce­sie pro­jek­to­wa­nia 3D.

Stu­dio przy­szło­ści: no­wy spo­sób two­rze­nia

Fir­ma HP, z 80-let­nim do­świad­cze­niem w opra­co­wy­wa­niu pro­duk­tów dla pro­fe­sjo­na­li­stów, ofe­ru­je twór­com in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia w ka­żdej fa­zie pro­ce­su kre­atyw­ne­go. „Twór­czy eko­sys­te­m” HP obej­mu­je urządze­nia oso­bi­ste, obra­zo­wa­nie 2D, druk 3D oraz pro­duk­cję cy­fro­wą.

TWÓRCZY EKOSYSTEM HP:

  • Re­je­stro­wa­nie in­spi­ra­cji ze świa­ta re­al­ne­go i prze­kszta­łca­nie ich w po­stać cy­fro­wą z Pro­ject Cap­tis.
  • Two­rze­nie kon­cep­cji w cza­sie rze­czy­wi­stym za po­mo­cą za­awan­so­wa­nych na­rzędzi ta­kich, jak HP Work­sta­tions.
  • Do­świad­cza­nie idei w no­wy spo­sób po­przez przy­wra­ca­nie im po­sta­ci fi­zycz­nej z dru­kar­ką HPJet Fu­sion 3D.

Dla twór­ców pra­cu­jących nad pro­jek­ta­mi gra­ficz­ny­mi­bar­dzo wa­żny jest fo­to­re­alizm oraz wier­ne od­wzo­ro­wa­nie barw. Pro­ject Cap­tis po­zwa­la na pre­cy­zyj­ną cy­fry­za­cję obiek­tów fi­zycz­nychz uży­ciem fo­to­me­trii. Prze­kszta­łco­ne do for­my wir­tu­al­nej przedmio­ty mo­gązo­stać na­stęp­nie­wy­ko­rzy­sta­ne do two­rze­nia wi­zu­ali­za­cji lub wy­dru­ko­wa­ne wfor­mie 2D lub 3D.

Ja­ko li­der w bra­nży, fir­ma HP, kon­ty­nu­uje pra­cę nad za­awan­so­wa­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi dla pro­fe­sjo­na­li­stów i pa­sjo­na­tów sztuk wi­zu­al­nych. Wraz z Pro­ject Cap­tis pro­du­cent za­po­wie­dział wpro­wa­dze­nie no­wych­funk­cji dla urządze­ńse­rii Z. HP Z4 Work­sta­tion, naj­le­piej sprze­da­jąca się sta­cja ro­bo­cza HP, zo­sta­ła wy­po­sa­żo­na w no­we pro­ce­so­ry In­tel z se­rii Xe­on W-2200 W i Co­re X. W ra­mach „Twór­cze­go Eko­sys­te­mu” HP sta­cja ofe­ru­je twór­com mo­żli­wo­ść re­ali­zo­wa­nia ich kon­cep­cji od eta­pu pro­jek­tu do wi­zu­ali­za­cji. Z ko­lei zwi­ęk­szo­na moc obli­cze­nio­wa po­zwa­la na efek­tyw­ną pra­cę w CAD, edy­cję wi­deo czy ucze­nie ma­szy­no­we.

Cykl ży­cia pro­duk­tu wspie­ra­ny przez druk 3D

Pro­ject Cap­tis to naj­now­szy przy­kład wy­ko­rzy­sta­nia tech­no­lo­gii Mul­ti Jet Fu­sion w do­star­cza­niu in­no­wa­cji dla klien­tów fir­my HP. W ra­mach pro­gra­mu „Re­inven­ting HP with Mul­ti Jet Fu­sion”, fir­ma­wy­ko­rzy­sta­ła roz­wi­ąza­nia 3D do wy­dru­ko­wa­nia wszyst­kich nie­elek­tro­nicz­nych części Pro­jek­tu, w tym tek­stur oraz za­trza­sków, co prze­ło­ży­ło się na ni­ższe kosz­ty, krót­szy czas wpro­wa­dza­nia pro­duk­tu na ry­nek oraz ogra­ni­cze­nie ne­ga­tyw­ne­go wpły­wu na śro­do­wi­sko.

Stu­dio przy­szło­ści na kon­fe­ren­cji Ado­be MAX

Pod­czas kon­fe­ren­cji Ado­be MAX, na od­wie­dza­jących sto­isko Z by HP, cze­ka­ło m.in. stu­dio przy­szło­ści, za­pro­jek­to­wa­ne z my­ślą o re­ali­za­cji ta­kich za­dań, jak pro­jek­to­wa­nie 3D, two­rze­nie efek­tów wi­zu­al­nych, wi­deo czy ani­ma­cji oraz pre­zen­ta­cja „Twócze­go Eko­sys­te­mu” HP. Uczest­ni­cy wy­da­rze­nia mo­gli ta­kże wzi­ąć udział w warsz­ta­tach pro­wa­dzo­nych przez Jo­shuę St. Joh­nan (He­ad of Cre­ators, HP), na których go­ści­li zna­ni twór­cy:

  • Bra­dley G. Mun­ko­witz (GMUNK) – wi­zjo­ner, zdo­był uzna­nie ja­ko je­den z naj­lep­szych na świe­cie re­ży­se­rów wi­zu­al­nych i dy­rek­to­rów ds. de­si­gnu.
  • Alex Tro­chut – au­tor pro­jek­tów, ilu­stra­cji i gra­fik, mie­sza sty­le czer­pi­ąc in­spi­ra­cje z po­pkul­tu­ry, kul­tu­ry ulicz­nej, mo­dy i mu­zy­ki.
  • Ni­dia Dias – dy­rek­tor ar­ty­stycz­na i de­si­gner­ka z Por­tu­ga­lii, opra­co­wu­je kon­cep­cje wi­zu­al­ne oraz pro­jek­tu­je ani­ma­cje.
  • Jo­dy Mac­do­nald wie­lo­krot­nie na­gra­dza­na fo­to­graf Na­tio­nal Ge­ogra­phic, od­wie­dzi­ła po­nad 90 kra­jów w po­szu­ki­wa­niu in­spi­ra­cji.
  • Or­lan­do Aro­ce­na – na­gra­dza­ny twór­ca sztu­ki wek­to­ro­wej oraz gra­fik, pra­cu­je za­rów­no z me­dia­mi tra­dy­cyj­ny­mi, jak i cy­fro­wy­mi, wy­różnio­ny na­gro­dą 2017 Gold Clio En­ter­ta­in­ment Award za pro­jekt „Dia de los Mu­er­to­s” zre­ali­zo­wa­ny dla stu­di­ów fil­mo­wych Twen­tieth Cen­tu­ry Fox i MGM.
  • Rik Oo­sten­brock – pio­nier sztu­ki cy­fro­wej, roz­po­czął pra­cę ar­ty­stycz­ną w wie­ku 14 lat, dziś współpra­cu­je z naj­wi­ęk­szy­mi mar­ka­mi na świe­cie.
  • Sha­ne Grif­finna­gra­dza­ny ar­ty­sta, pre­zen­to­wał swo­je dzie­ła na kon­fe­ren­cji TED, pra­co­wał m.in. dla Ka­ny­ego We­sta oraz to­po­wych ma­rek, pro­jek­to­wał ta­kże rze­źby dla czo­ło­wych spor­tow­ców.

Pro­ject Cap­tis zo­stał za­pre­zen­to­wa­ny­na sto­iskach Z by HP, Ado­be MAX 3D i AR Vil­la­ge.

Dostęp­no­ść[i]

  • Pro­gram pi­lo­ta­żo­wy Pro­jec­tCap­tis za­in­au­gu­ro­wa­ny na kon­fe­ren­cji Ado­be MAX, będzie re­ali­zo­wa­ny przez ca­ły 2020 rok.

Wi­ęcej in­for­ma­cji o urządze­niach z se­rii Z od HP mo­żna zna­le­źć tu­taj.

[i] Ce­ny i do­stęp­no­ść mo­gą ulec zmia­nie.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my HP Inc.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści