Pra­wie 90% pol­skich kie­row­ców zwra­ca uwa­gę na es­te­ty­kę i wy­gląd swo­je­go sa­mo­cho­duPoprzedni artykuł 

Ba­da­nia „Czy pa­sja do mo­to­ry­za­cji ma płeć?” prze­pro­wa­dzo­ne na zle­ce­nie 3M przez SW Re­se­arch wy­ka­zu­ją, że 87% Po­la­ków zwra­ca uwa­gę na es­te­ty­kę swo­je­go po­jaz­du. W wy­ni­ku ro­snącej po­pu­lar­no­ści nur­tu per­so­na­li­za­cji, co­raz wi­ęcej wła­ści­cie­li sa­mo­cho­dów de­cy­du­je się na zmia­nę wy­glądu sa­mo­cho­du i do­sto­so­wa­nie go do swo­ich pre­fe­ren­cji. Ja­kie aspek­ty wi­zu­al­ne po­jaz­dów są wi­ęc naj­wa­żniej­sze dla kie­row­ców?

Jak wy­ka­zu­ją ba­da­nia, atrak­cyj­ny wy­gląd po­jaz­dów jest nie­zwy­kle wa­żny dla Po­la­ków. Co cie­ka­we, ko­bie­ty nie­znacz­nie częściej niż mężczy­źni za­pew­nia­ją, że es­te­ty­ka au­ta sta­no­wi istot­ną kwe­stię (89% ko­biet vs 85% mężczyzn). Sze­rzący się trend per­so­na­li­za­cji in­spi­ru­je kie­row­ców do wy­ra­ża­nia swo­je­go in­dy­wi­du­al­ne­go sty­lu po­przez wy­gląd sa­mo­cho­du. Tak wi­ęc car wrap­ping, czy­li tech­ni­ka, która umo­żli­wia zmia­nę wy­glądu oraz za­bez­pie­cze­nie au­ta po­przez okle­je­nie go spe­cjal­ną fo­lią, sta­je się co­raz bar­dziej po­pu­lar­na.

Na ja­kie ele­men­ty wi­zu­al­ne swo­ich sa­mo­cho­dów zwra­ca­ją uwa­gę Po­la­cy? 

Po­la­cy nie tyl­ko uzna­ją ogól­ny wy­gląd swo­ich po­jaz­dów za klu­czo­wy, ale rów­nież pra­gną nadać im nie­po­wta­rzal­ny cha­rak­ter dba­jąc o szcze­góły. Co cie­ka­we, mężczy­źni znacz­nie częściej zwra­ca­ją uwa­gą na czy­sto­ść sa­mo­cho­dów (96,5% mężczyzn vs. 69,1% ko­biet), stan la­kie­ru (66,4% mężczyzn vs 57,3% ko­biet) oraz felg (38,2% mężczyzn vs 32,8% ko­biet). Jed­no­cze­śnie chcą, że­by ich au­ta po­zo­sta­wa­ły w jak naj­lep­szym sta­nie oraz wy­glądały na now­sze. Na­to­miast dla po­nad 1/3 ba­da­nych ko­biet wa­żne jest, aby sa­mo­chód miał atrak­cyj­ny ko­lor, a je­go wnętrze by­ło bo­ga­to wy­po­sa­żo­ne.

Dla­cze­go dba­my o swo­je sa­mo­cho­dy?

Aż 47,9% Po­la­ków de­kla­ru­je, że dba o wy­gląd wszyst­kich po­sia­da­nych przedmio­tów, w tym rów­nież sa­mo­cho­du. Kie­row­cy przed­sta­wia­ją wie­le po­wo­dów, dla których war­to utrzy­mać po­jazd w jak naj­lep­szym sta­nie. 1 na 5 re­spon­den­tów po­przez wy­gląd sa­mo­cho­du wy­ra­ża swo­ją oso­bo­wo­ść, styl ży­cia oraz za­in­te­re­so­wa­nia​. Wła­ści­cie­le często twier­dzą, że trosz­czą się o wy­gląd po­jazdu ze względów eko­no­micz­nych. Uwa­ża­ją, że sa­mo­chód do­brze utrzy­ma­ny wi­zu­al­nie mniej tra­ci na war­tości i ła­twiej będzie go sprze­dać w przy­szło­ści.

Sto­su­nek do sa­mo­cho­du często wy­ra­ża­ny jest w spo­sób emo­cjo­nal­ny, nie­ma­lże jak do człon­ka ro­dzi­ny. Co­dzien­ne ko­rzy­sta­nie z za­dba­ne­go i czy­ste­go au­ta mo­że wi­ęc wpro­wa­dzać w do­bry na­strój, do­star­czać po­zy­tyw­nych emo­cji oraz po­czu­cia sa­tys­fak­cji. Sa­mo­chód od za­wsze wy­ko­rzy­sty­wa­ny był do pod­kre­śle­nia wła­sne­go „Ja” – mówi dr Syl­wia Mi­lew­ska, psy­cho­log trans­por­tu. – Per­so­na­li­za­cja po­jaz­du wpły­wa na podwy­ższe­nie po­czu­cia wła­snej war­to­ści i apro­ba­ty spo­łecz­nej. Co wi­ęcej, po­zwa­la oso­bom nie­śmia­łym wy­ra­zić sie­bie, na­to­miast kre­atyw­ne umy­sły mo­gą w ten spo­sób re­ali­zo­wać swo­je wi­zje ar­ty­stycz­ne – do­da­je.

Dla­cze­go i w ja­ki spo­sób de­cy­du­je­my się zmie­nić wy­gląd sa­mo­cho­du?

Kie­row­cy są świa­do­mi, jak wie­le me­tod na udo­sko­na­le­nie lub prze­pro­wa­dze­nie me­ta­mor­fo­zy au­ta jest do­stęp­nych na ryn­ku. Dzi­ęki te­mu co­raz chęt­niej pod­kre­ślą swój wy­jąt­ko­wy cha­rak­ter po­przez je­go es­te­ty­kę. Obec­nie ro­snącą po­pu­lar­no­ścią cie­szy się wy­ko­rzy­sty­wa­nie spe­cjal­nych fo­lii ochron­nych PPF (Pa­int Pro­tec­tion Film). Aż 40% ba­da­nych de­kla­ru­je, że zde­cy­do­wa­ło­by się na tę me­todę za­bez­pie­cze­nia la­kie­ru. Na­to­miast po­nad 2/3 re­spon­den­tów wy­ra­zi­ło chęć zmia­ny bar­wy nie­których części po­jaz­du np. lu­ste­rek oraz da­chu, do­sto­so­wu­jąc je do swoje­go gu­stu. Do­ko­na­nie na­wet drob­nych zmian umo­żli­wia nada­nie dru­gie­go ży­cia sa­mo­cho­do­wi, ze względu na odświe­że­nie wy­glądu. Zna­czącej gru­pie (27,4%) za­le­ża­ło­by na zmia­nie ko­lo­ru ka­ro­se­rii lub jej ele­men­tów w spo­sób od­wra­cal­ny – fo­lię do zmia­ny ko­lo­ru au­ta mo­żna zdjąć, la­kier zo­sta­je w nie­na­ru­szo­nym sta­nie. 1/4 wła­ści­cie­li czu­ła się znu­dzo­na fa­brycz­nym za­bar­wie­niem ka­ro­se­rii i chcia­ła­by ją zmie­nić. Jed­no­cze­śnie, 21,4% sko­rzy­sta­ła­by z Car Wrap­pin­gu, aby umie­ścić na sa­mo­cho­dzie gra­fi­kę zwi­ąza­ną z wła­sną fir­mą lub tą, w której pra­cu­je.

Tech­ni­ka okle­ja­nia sa­mo­cho­dów fo­lią to od­po­wie­dź na po­trze­by wszyst­kich mi­ło­śni­ków mo­to­ry­za­cji, którzy chcą do­sto­so­wać swo­je po­jaz­dy do in­dy­wi­du­al­nych po­trzeb i nadać im nie­po­wta­rzal­ny cha­rak­ter. Car Wrap­ping umo­żli­wia częścio­wą, a na­wet ca­ło­ścio­wą za­mia­nę ko­lo­ru ka­ro­se­rii lub per­so­na­li­za­cję za po­mo­cą dru­ku. Sto­su­jąc fo­lie 3M nie trze­ba oba­wiać się uszko­dze­nia po­wierzch­ni ory­gi­nal­ne­go la­kie­ru – za­pew­nia To­masz Tur­kie­wicz,Spe­cja­li­sta ds. roz­wo­ju ryn­ku, 3M. – Na­sza re­ko­men­da­cja jest ta­ka aby re­ali­za­cja by­ła wy­ko­na­na przez cer­ty­fi­ko­wa­ne­go apli­ka­to­ra, który będzie wie­dział jak po­praw­nie przy­go­to­wać po­wierzch­nię au­ta i jak za­apli­ko­wać fo­lię. Po­nad­to, w 3M ka­żde­go dnia pra­cu­je­my nad udo­sko­na­la­niem na­szych pro­duk­tów. Tak wi­ęc dzi­ęki po­łącze­niu do­świad­cze­nia in­sta­la­to­rów i spraw­dzo­nej tech­no­lo­gii z po­przed­nich se­rii po­wsta­ła no­wa fo­lia 3M™ se­rii 2080, która zo­sta­ła ob­jęta roz­sze­rzo­ną gwa­ran­cją aż do 8 lat – do­da­je.

Kie­row­cy, którzy, za­sta­na­wia­ją się nad okle­je­niem swo­je­go au­ta, ma­ją mo­żli­wo­ść za­si­ęgni­ęcia kon­sul­ta­cji u wy­spe­cja­li­zo­wa­nych apli­ka­to­rów 3M En­dor­sed. Ka­żdy wła­ści­ciel sa­mo­cho­du otrzy­ma pro­fe­sjo­nal­ną po­moc i wspar­cie przy wy­bo­rze fo­lii lub per­so­na­li­zo­wa­nej gra­fi­ki.

Ofi­cjal­ne cen­trum szko­le­nio­we 3M – The Wrap Cen­ter to od­po­wied­nie miej­sce, aby po­sze­rzyć i zwe­ry­fi­ko­wać umie­jęt­no­ści w za­kre­sie apli­ka­cji fo­lii. Li­sta cer­ty­fi­ko­wa­nych apli­ka­to­rów oraz in­for­ma­cje o szko­le­niach znaj­du­ją się na www.3m­cen­tru­min­spi­ra­cji.pl.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my 3M Po­land Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści