San­tan­der Le­asing: Eko­-po­jaz­dy na du­żym plu­siePoprzedni artykuł 

San­tan­der Le­asing w ca­łym 2019 r. sfi­nan­so­wał eko­-po­jaz­dy o łącz­nej war­to­ści 170 mln zł, co da­je dy­na­mi­kę 112 proc. r/r. Z te­go względu Spółka zde­cy­do­wa­ła się na przedłu­że­nie pro­mo­cyj­nej ofer­ty fi­nan­so­wa­nia po­jaz­dów elek­trycz­nych 100 proc. oraz uzu­pe­łnie­nie ofer­ty na fi­nan­so­wa­nie aut hy­bry­do­wych 103 proc.

- Spółka od 10 lat wpi­su­je się w dy­na­micz­ny roz­wój te­go seg­men­tu i roz­wi­ja ofer­tę fi­nan­so­wa­nia eko­-po­jaz­dów. Fi­nan­so­wa­nie aut ni­sko­emi­syj­nych to je­denz fi­la­rów na­szej stra­te­gii, która za­kła­da za­an­ga­żo­wa­nie w dzia­ła­nia pro­eko­lo­gicz­ne. Re­ali­zo­wa­ne przez przed­si­ębior­ców w tym za­kre­sie in­we­sty­cje sta­no­wią po­twier­dze­nie słusz­no­ści na­szej de­cy­zji – tłu­ma­czy Da­niel Mro­zek,dy­rek­tor de­par­ta­men­tu part­ner­stwa stra­te­gicz­ne­go i mar­ke­tin­gu w San­tan­der Le­asing. – Zgod­nie z na­szą pro­gno­zą z po­cząt­ku 2018 r. dy­na­mi­ka fi­nan­so­wa­nia po­jaz­dów z seg­men­tu EKO w per­spek­ty­wie do 2 lat mia­ła się po­dwa­jać. Na ca­łym świe­cie co­raz wi­ęk­szą uwa­gę przy­kła­da się do eko­lo­gii, a my po­ma­ga­my pol­skim przed­si­ębior­com w re­ali­za­cji eko­-in­we­sty­cji – do­da­je­Da­niel Mro­zek.

Eko­-le­asing w pędzącym tren­dzie

Jak wska­zu­ją wnio­ski z „Ba­ro­me­tru No­wej Mo­bil­no­ści 2019/2020” przy­go­to­wa­ne­go przez PSPA (Pol­skie Sto­wa­rzy­sze­nie Pa­liw Al­ter­na­tyw­nych) już 28 proc. Po­la­ków roz­wa­ża za­kup sa­mo­cho­du elek­trycz­ne­go w ci­ągu naj­bli­ższych trzech lat. 76 proc. z nich uza­le­żnia de­cy­zję o za­kupie od otrzy­ma­nia do­pła­ty, które są za­pla­no­wa­ne na 2020 r. Dla przy­po­mnie­nia, z ba­da­nia Le­asing In­dex opu­bli­ko­wa­ne­go w po­ło­wie 2019 r. przez San­tan­der Le­asing za­le­d­wie 4 proc. ba­da­nych firm pla­no­wa­ło za­kup au­ta elek­trycz­ne­go, a 6 proc. – hy­bry­do­we­go. Ale aż 41 proc. ma­łych pol­skich przed­si­ębiorstw za­in­te­re­so­wa­nych za­kupem eko­lo­gicz­ne­go sprzętu lub po­jaz­du stwier­dza, że praw­do­po­dob­nie sko­rzy­sta­ła­by z fi­nan­so­wa­nia in­we­sty­cji po­przez le­asing.

Ofer­ta ryn­ku w seg­men­cie eko­-aut sta­le się roz­wi­ja, a co naj­wa­żniej­sze świa­do­mo­ść roz­wi­ązań w tym za­kre­sie za­rów­no klien­tów in­dy­wi­du­al­nych, jak i firm ro­śnie bar­dzo dy­na­micz­nie. We­dług da­nych Cen­tral­nej Ewi­den­cji Po­jaz­dów na ko­niec 2019 r. licz­ba sa­mo­cho­dów elek­trycz­nych po­ru­sza­jących się po pol­skich dro­gach prze­kro­czy­ła 10 tys. sztuk. Łącz­na licz­ba sa­mo­cho­dów oso­bo­wych i do­staw­czych z na­pędem elek­trycz­nym, z hy­bry­da­mi ty­pu plu­g-in oraz jed­nym eg­zem­pla­rzem mo­de­lu za­si­la­ne­go wo­do­rem wy­no­si 10 232 szt. Dla po­rów­na­nia, jak wska­zy­wa­ło Eu­ro­pej­skie Sto­wa­rzy­sze­nie Pro­du­cen­tów Sa­mo­cho­dów w 2017 r. z sa­lo­nów wy­je­cha­ło za­le­d­wie 439 ta­kich po­jaz­dów. Na po­pu­la­ry­za­cję „e­lek­try­ków” wpły­wa­ją też czyn­ni­ki czy­sto prak­tycz­ne. Sieć punk­tów ła­do­wa­nia co praw­da do­pie­ro się roz­wi­ja, ale miejsc, gdzie sa­mo­chód mo­żna podłączyć do prądu ka­żde­go ro­ku przy­by­wa. Pod ko­niec li­sto­pa­da br. w Pol­sce funk­cjo­no­wa­ły 972 sta­cje ła­do­wa­nia po­jaz­dów elek­trycz­nych (1 764 punk­ty). Przy­po­mnij­my, że przy­jętą Usta­wa o elek­tro­mo­bil­no­ści i pa­li­wach al­ter­na­tyw­nych za­kła­da, że do ko­ńca 2020 r. ma funk­cjo­no­wać w su­mie 6 000 punk­tów ła­do­wa­nia ener­gią elek­trycz­ną o nor­mal­nej mo­cy i 400 punk­tów ła­do­wa­nia ener­gią elek­trycz­ną o du­żej mo­cy.

Śmia­ło mo­gę po­sta­wić te­zę, że swo­ista eko­-re­wo­lu­cja na fi­nan­so­wa­nie seg­men­tu po­jaz­dów przez fir­my le­asin­go­we sta­ła się fak­tem. Te­raz przed na­mi de­cy­zja czy i jak na­dal wspie­rać przed­si­ębior­ców w za­kre­sie pod­trzy­ma­nia te­go tren­du. Stąd też zde­cy­do­wa­li­śmy się wpro­wa­dzić w stycz­niu br. ko­lej­ną ofer­tę pro­mo­cyj­ną. Przed­si­ębior­cy, którzy chcą sfi­nan­so­wać au­to elek­trycz­ne lub hy­bry­do­we do ko­ńca 2020 r. mo­gą sko­rzy­stać z ofer­ty le­asin­gu ko­lej­no 100 i 103 proc. W przy­pad­ku in­we­sty­cji w po­jazd elek­trycz­ny ozna­cza to dla fir­my brak kosz­tów od­set­ko­wych na­wet przez okres 36 mie­si­ęcy - pod­kre­śla Da­niel Mro­zek.

Po­wy­ższa pro­po­zy­cja pro­mo­cji San­tan­der Le­asing jest kon­ty­nu­acją stra­te­gii wspie­ra­nia eko­-in­we­sty­cji. Już kil­ka lat te­mu, bo w 2010 r. Spółka ja­ko pierw­sza fir­ma le­asin­go­wa wpro­wa­dzi­ła fi­nan­so­wa­nie po­jaz­dów elek­trycz­nych w Pol­sce. 2017 r. San­tan­der Le­asing sfi­nan­so­wał elek­trycz­ne au­to­bu­sy dla Miej­skich Za­kła­dów Au­to­bu­so­wych w War­sza­wie i po­sze­rzył współpra­cę z EBOR, po­zy­sku­jąc tym sa­mym środ­ki na fi­nan­so­wa­nie in­we­sty­cji pro­eko­lo­gicz­nych. Z po­cząt­kiem 2018 r. Spółka prze­zna­czy­ła 50 mln eu­ro na fi­nan­so­wa­nie mo­der­ni­za­cji pol­skich przed­si­ębiorstw w za­kre­sie efek­tyw­no­ści ener­ge­tycz­nej, ener­gii od­na­wial­nej, za­rządza­nia od­pa­da­mi czy za­so­ba­mi wo­dy oraz in­ne pro­jek­ty zwi­ąza­ne z ochro­ną śro­do­wi­ska na­tu­ral­ne­go. Do­dat­ko­wo w grud­niu 2019 r. San­tan­der Le­asing pod­pi­sał ko­lej­ną umo­wę z Eu­ro­pej­skim Ban­kiem Od­bu­do­wy i Ro­zwo­ju (EBOR). Wspar­cie w wy­so­ko­ści 340 mln zł (80 mln Eu­ro) zo­sta­ło prze­zna­czo­ne na fi­nan­so­wa­nie in­we­sty­cji w pro­jek­ty ma­jące na ce­lu zrów­no­wa­żo­ne zu­ży­cie ener­gii oraz zmniej­sze­nie emi­sji CO2 w ma­łych i śred­nich przed­si­ębiorstwach w Pol­sce.

***

Od 1999 San­tan­der Le­asing ro­ku sfi­nan­so­wał po­nad 300 ty­si­ęcy przedmio­tów, w tym bli­sko 150 tys. sa­mo­cho­dów oso­bo­wych i ci­ęża­ro­wych. Naj­dro­ższym przedmio­tem le­asin­gu był Bo­eing 737, o war­to­ści po­nad 100 mln zło­tych. Ro­zwój, który na­stąpił w ci­ągu dwóch de­kad dzia­łal­no­ści naj­le­piej obra­zu­je fakt, że w 2018 ro­ku spółka sfi­nan­so­wała po­nad 80 ra­zy wi­ęcej przedmio­tów niż w pierw­szym ro­ku swo­jej dzia­łal­no­ści.

San­tan­der Le­asing jest w ści­słej czo­łów­ce firm le­asin­go­wych, będąc wie­lo­let­nim li­de­rem fi­nan­so­wa­nia ma­szyn i urządzeń. Ja­ko uni­wer­sal­ny le­asin­go­daw­ca ofe­ru­je fi­nan­so­wa­nie sze­ro­kiej ga­my środ­ków tr­wa­łych klien­tom z sek­to­ra ma­łych i śred­nich firm oraz kor­po­ra­cyj­nym. Od za­wsze kła­dzie na­cisk na wy­so­ką ja­ko­ść świad­czo­nych usług oraz gwa­ran­cję rze­tel­no­ści we współpra­cy z klien­ta­mi.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my San­tan­der Le­asing
Fo­to: pi­xa­bay.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści