„Za du­żo, za ma­ło”. Roz­strzy­gni­ęcie X-tej edy­cji Mi­ędzy­na­ro­do­we­go Kon­kur­su Gra­ficz­ne­goPoprzedni artykuł 

Te­go­rocz­ni lau­re­aci zo­sta­li wy­ło­nie­ni w nie­ty­po­wy spo­sób. Po raz pierw­szy w hi­sto­rii kon­kur­su obra­dy Ju­ry od­by­ły się w try­bie on-li­ne. Tę sy­tu­ację wy­mu­sił stan za­gro­że­nia epi­de­mio­lo­gicz­ne­go. Pra­ce uczest­ni­ków zo­sta­ły udo­stęp­nio­ne w chmu­rze, a de­cy­zja zo­sta­ła pod­jęta w trak­cie in­ter­ne­to­wej dys­ku­sji.

Zmo­dy­fi­ko­wa­ny re­gu­la­min kon­kur­su umo­żli­wił uczest­ni­kom swo­bod­niej­szy do­bór for­ma­tu oraz do­pu­ścił po­mi­ni­ęcie ha­sła „Za du­żo, za ma­ło”, a wi­ęc re­zy­gna­cję z uży­cia ja­kie­go­kol­wiek li­ter­nic­twa. Tym sa­mym se­lek­cja fi­na­li­stów sta­ła się wy­zwa­niem dla ju­ro­rów, którzy zmu­sze­ni by­li po­rów­ny­wać pra­ce ty­po­wo pla­ka­to­we z ilu­stra­cja­mi. Sz­częśli­wie w ko­ńco­wym wer­dyk­cie uda­ło się odzwier­cie­dlić ów prze­krój kon­wen­cyj­ny i tak w fi­nal­nej trój­ce zna­la­zły się dzie­ła re­pre­zen­tu­jące obie ka­te­go­rie – tłu­ma­czy Zie­mo­wit Ko­ściel­ny, prze­wod­ni­czący Ju­ry.

Zwy­ci­ęz­cą tej edy­cji kon­kur­su zo­stał My­kha­ilo Sliu­sar (Bra­ty­sła­wa). Ch­cia­łem zwrócić uwa­gę od­bior­cy na wszyst­kie po­pu­lar­ne apli­ka­cje, które ab­sor­bu­ją ca­łą na­szą uwa­gę. Funk­cjo­nu­je­my w cza­sach, w których już często nie do­ce­nia­my kla­sycz­nych ludz­kich in­te­rak­cji. Wy­ko­rzy­sta­ne prze­ze mnie po­wia­do­mie­nie „nie do­star­czo­ne” sym­bo­li­zu­je cha­rak­ter in­te­rak­cji on-li­ne, które ni­gdy nie będą do­głęb­nie szcze­re. Pro­jekt na­wi­ązu­je do sys­te­mu ope­ra­cyj­ne­go IOS, gdyż chcia­łem, aby u od­bior­cy po­ja­wi­ły się jed­no­znacz­ne sko­ja­rze­nia – za­zna­cza My­kha­ilo Sliu­sar.

Dru­gie miej­sce za­jęła Wik­to­ria Ma­lew­ska (Gli­wi­ce). Człon­ko­wie Ju­ry do­ce­ni­li ty­po­wo pla­ka­to­we środ­ki wy­ra­zu – pro­sto­tę kom­po­zy­cji oraz moc­ny cen­tral­ny ak­cent ko­lo­ry­stycz­ny. Po­zwo­li­ło to uzy­skać na­tych­mia­sto­wą czy­tel­no­ść do­ść skom­pli­ko­wa­ne­go i skła­nia­jące­go do prze­my­śleń prze­ka­zu. Trze­cie miej­sce przy­pa­dło Ju­lii Sz­kółce (Kra­ków). Zda­niem Ju­ry, jej pra­ca to świet­ne po­łącze­nie ry­sun­ku odręcz­ne­go z ko­la­żem, zaś te­ma­tycz­nie – pa­ra­bo­la skom­pli­ko­wa­ne­go świa­ta współcze­snej na­sto­let­niej psy­chi­ki.

Rze­czy­wi­sto­ść, w ja­kiej się zna­le­źli­śmy, wy­mu­si­ła zmia­nę ca­łej for­mu­ły tej edy­cji. Zo­sta­li­śmy zmu­sze­ni do re­zy­gna­cji z tra­dy­cyj­ne­go spo­tka­nia mło­dych ar­ty­stów, ich na­uczy­cie­li, spon­so­rów oraz przed­sta­wi­cie­li Ze­spo­łu Sz­kół Po­li­gra­ficz­no­-Me­dial­nych. Nie po­zo­sta­je nam nic in­ne­go, jak spo­koj­nie cze­kać na sy­tu­ację, po­wro­tu po­czu­cia bez­pie­cze­ństwa. Ma­my szcze­rą na­dzie­ję, że mi­mo tych prze­ciw­no­ści uda nam się spo­tkać i sfi­na­li­zo­wać ju­bi­le­uszo­wą edy­cję kon­kur­su – mówi Agniesz­ka Ko­pec­ka PR Ma­na­ger Ma­ło­pol­skie­go Kla­stra po­li­gra­ficz­ne­go.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Ma­ło­pol­skie­go Kla­stra Po­li­gra­ficz­ne­go

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści