ModeLOVE, czyli sztuka pomaganiaPoprzedni artykuł 

Mała miejscowość, słoneczny, rześki poranek - 12-letnia dziewczynka wsiada do autokaru. Jej wzrok przykuwa kartka z napisem ,,Podróże z Model Opakowania''. Nazwa brzmi znajomo - czy to nie tam pracuje tato jej najlepszej koleżanki? Autokar jest pełen dzieci, podobnych do niej - z domów, gdzie nie zawsze jest na stole obiad, a i ogrzewaniu zdarza się ,,zapomnieć''. Tym razem to ona zapomina - o wszystkim, co brzydkie wokół niej. Pierwszy raz będzie w teatrze - dla niektórych brzmi banalnie - ale nie dla niej...

Ten wyjazd, to szansa na oderwanie się od codzienności. Często katalizator zmiany i poszukiwania nowych możliwości w życiu. Wycieczka nie doszłaby do skutku, gdyby nie zapał młodych nauczycieli, którzy postanowili napisać projekt i poszukać partnerów przy jego realizacji wśród lokalnych firm. Znaleźli ich w firmie Model Opakowania- CSR w czystej postaci, tylko co to właściwie znaczy? Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) zakłada, że przedsiębiorstwa – obok generowania zysku powinny mieć na celu także interesy społeczne, tak aby firma była wartościowa, nie tylko dla zatrudnionych w niej pracowników i właścicieli, ale dla całej społeczności lokalnej. CSR nie jest koniecznością, to świadomy wybór firm, chcących aktywnie działać na rzecz otoczenia, w którym funkcjonują.

Takiego wyboru dokonano wiele lat temu w spółce Model Opakowania, kiedy wydzielono w budżecie specjalny funduszu charytatywny, planowany co roku. Finansujemy z niego działania, na rzecz otaczających nas społeczności lokalnych, we wszystkich trzech naszych lokalizacjach.

- Decyzja o działaniach CSR jest często wypadkową różnych aspektów, różnej dojrzałości organizacji: dobrych intencji osób zarządzających, specyfiki branży. Współpraca biznesu z organizacjami pozarządowymi to swego rodzaju kolejny etap w rozwoju świadomości firmy i kadry zarządzającej. W innych krajach np. UK , pomaganie firmy mają już w swoim DNA – mówi Iwona Wojtaszek, specjalista ds. współpracy z biznesem z Banku Żywności SOS w Warszawie.

Firma Model współpracuje z nim od ponad 10 lat, przekazując zapasy opakowań na potrzeby przygotowywanych przez nich paczek żywnościowych czy prowadzonych zbiórek żywności.
Naszą politykę sponsoringową, realizujemy w różnych formach, jednak zawsze zgodnie z filozofią skoncentrowaną na wspieraniu dzieci i osób młodych. Tego rodzaju filantropię rozumiemy jako wyraz odpowiedzialności przedsiębiorstwa wobec społeczności tworzącej jego otoczenie.

- „Dzięki pojedynczemu podpisowi na książeczce czekowej Gates potrafi odmienić los większej liczby osób niż jakakolwiek inna jednostka w historii ludzkości” głosi cytat z Financial Times. Czy przytoczony fragment artykułu stanowi dowód, że działania charytatywne są w gruncie rzeczy zaplanowaną strategią PR budującą pożądany wizerunek, czy też niezależną reakcją mediów wrażliwych na sprawy społeczne ? Granica jest naprawdę cienka. Pytanie czy jest sens ją w ogóle wyznaczać i o niej dyskutować. Skoro jednym podpisem filantrop może pomóc tysiącom osób. Czy filantropia i PR są pojęciami intuicyjnie sprzecznymi ? Moim zdaniem w dzisiejszym świecie mediów i organizacji non-profit, oba elementy płynnie idą w parze. Co więcej, wydaje się, że filantropia odgrywa coraz większą rolę w branży PR. Właściwe postępowanie może przynieść nieocenione rezultaty nie tylko dla społeczności, ale także dla biznesu - mówi Mariusz Całka, menadżer ds. marketingu Model Opakowania.

R E K L A M A
Nasze „Modelowe” umysły nie wytyczają granic między filantropią i PR, ponieważ to co robimy, dzieje się za pośrednictwem serca. - Współpraca z NGO jest dla niektórych firm rozwiązaniem ich problemu, np. dla firm spożywczych, przekazanie darowizny żywności z krótkim terminem do spożycia odciąża daną firmę od kosztów utylizacji takiej żywności. Dla innych firm jest to prostu gest, chęć dzielenia się z innymi, jak w przypadku Modela – zaznacza pani Wojtaszek. Jak dodaje łatwiej jest pozyskać od firm rzeczy materialne niż środki pieniężne, gdyż każda firma, w swojej podstawowej naturze, jest nastawiona na zysk. - To Zarząd musi mieć otwarte serce i głowę, by chcieć się dzielić z innymi – podkreśla Wojtaszek.

Wspomniana we wstępie dziewczynka, chłopak, który uwierzył w siebie i nagrał płytę, dzieci, które wydały książkę ze swoimi opowiadaniami, młodzież, która ozdobiła grafikami lokalny dom kultury - to tylko niektóre historie z bardzo wielu projektów zrealizowanych przy wsparciu firmy Model. Jesteśmy bardzo dumni, że byliśmy ich częścią. A najbardziej cieszy fakt, że efekty naszych działań są realne, bo na końcu zawsze jest człowiek i jego życiowa droga, na którą mamy wpływ.
Puentą niech staną się słowa Krzysztofa Kieślowskiego „To, co robicie, dotyczy nie tylko was, dotyczy także tych, którzy są blisko albo trochę dalej, albo nawet takich, których obecności wręcz nie przewidujecie”.

Na podstawie informacji firmy Model

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności