Giganci opakowaniowi wspólnie opracowali bardziej zrównoważone rozwiązanie w zakresie opakowań do świeżej żywności, które pozwala zmniejszyć zużycie tworzyw sztucznych nawet o 85%.
Obecnie konsumenci stawiają na ideę zrównoważonego rozwoju. Dlatego marki i przedsiębiorstwa muszą liczyć się z klientem ceniącym wartości i kupującym produkty, które nie mają negatywnego wpływu na środowisko.
W poszukiwaniu bardziej zrównoważonych rozwiązań, firmy MULTIVAC i DS Smith połączyły siły, aby zaprojektować i wyprodukować ECO Bowl – innowacyjne rozwiązanie dla świeżych produktów z tektury falistej pakowanych w atmosferze modyfikowanej. DS Smith i MULTIVAC nawiązały strategiczne partnerstwo w celu zapewnienia maksymalnej skalowalności rozwiązania ECO Bowl dla producentów żywności i handlu detalicznego w całej Europie. ECO Bowl jest w pełni nadającą się do recyklingu tacą z tektury falistej pokrytą cienką folią i pokrywką z tworzywa sztucznego, która redukuje jego zużycie nawet o 85% w porównaniu z powszechnie używaną tacą plastikową.
Biorąc pod uwagę, iż jeden na dwóch Europejczyków oddaje dziś do recyklingu więcej śmieci niż 5 lat temu 1 oraz stawiając sobie za cel zmniejszenie zużycia opakowań, elementy rozwiązania ECO Bowl – plastikowa folia oraz tektura falista – są łatwe do rozdzielenia i segregacji. ECO Bowl pozwala również na łatwe i efektywne wdrożenie –jest zaprojektowany do pracy na termoformujących maszynach pakujących i traysealerach MULTIVAC. Może zagwarantować porównywalny okres trwałości produktów w porównaniu z konwencjonalnym pakowaniem w atmosferze modyfikowanej dla świeżej żywności, a nawet ją ulepszyć.
Product ECO Bowl został już przetestowany na rynku przez firmę Amidori. Niemiecki producent roślinnych alternatyw mięsnych wybrał ECO Bowl i z powodzeniem wdrożył to rozwiązanie pod koniec 2019 roku.
– Jesteśmy zachwyceni widząc sukces, jaki Amidori odnosi dzięki ECO Bowl. Jest to świetny przykład korzyści, jaki można odnieść, decydując się na wdrożenie tego rozwiązania w łańcuchu dostaw – powiedział Mariusz Siwecki, Business Development Manager E-Commerce & Retail.
– Innowacja stojąca za ECO Bowl dowodzi, że DS Smith dąży do wprowadzenia zasad zrównoważonego rozwoju w handlu detalicznym, a dzięki partnerstwu z MULTIVAC angażuje się we wprowadzenie gospodarki o obiegu zamkniętym na większą skalę – dodał Mariusz Siwecki.
– Nieustannie pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie redukcji ilości materiałów opakowaniowych oraz nad koncepcjami opakowań, które spełniają aktualne wymagania w zakresie efektywności wykorzystania zasobów i możliwości recyklingu. ECO Bowl jest jeszcze jednym przykładem tych wysiłków – skomentował Bernd Lasslop, Vice President Partner Products & Consumables w MULTIVAC.
Na podstawie informacji firm DS Smith i Multivac