Kurs redakcji i korekty materiałów reklamowych oraz książekPoprzedni artykuł 

Zapraszamy na 15 godz. warsztaty "Profesjonalna redakcja i korekta materiałów reklamowych, katalogów, książek" (online lub stacjonarnie) organizowane przez Publishing School" w Krakowie

Termin: 8 (wtorek) + 9 (środa) + 10 (czwartek) + 11 (piątek) grudnia 2020 r. godz. 17.30 do 20.30

Miejsce zajęć:
– w domu uczestnika: biurko + komputer, łączymy się przez Skype
– lub, jeśli to nie jest możliwe, w siedzibie „Publishing School” w Krakowie, ul. Kosynierów 15B, II p. sala nr 1

Program:
1. Co robią redaktorzy: merytoryczny, graficzny, techniczny? Czy to jedna, czy kilka osób?
• analiza metryczek książkowych – ćwiczenie
2. Podział publikacji pod względem przeznaczenia i stopnia trudności. Struktura edycji, czyli co to są:
• arkusz, składka, szpalta, strona, stronica, kolumna, łam, rozkładówka
• paginy żywe i martwe, marginalia, środek geometryczny i optyczny
3. Układy graficzne w publikacjach – krótkie ćwiczenie w rozpoznawaniu
4. Barwa i tonalności – sprawdź co przez lupę widzą redaktor i drukarz
5. Podstawowe zasady składania, czyli dobre maniery publishingu i self publishingu
• Akapity, wcięcia, odstępy, światła, dzielenie i przenoszenie wyrazów
• prawidłowe użycie znaków pisarskich i liczb, skróty, skrótowce, notki
6. Formatowanie, czyli łamanie. Zasady, w tym zasada lewego łokcia. – Jak to robią najlepsi?

R E K L A M A
• łamanie tekstu prostego oraz tekstów z tytułami, nadtytułami, podtytułami i śródtytułami
• łamanie kolumn z ilustracjami, podpisami, tabelami, notkami
7. Wykonujemy kolejne etapy pracy redaktora technicznego nad reklamami typu: ulotki, plakaty, szyldy, ogłoszenia, naklejki, metki, potykacze – ćwiczenie w projektowaniu i adiustowaniu falcowanej ulotki
8. Realizujemy kolejne etapy pracy redaktora technicznego przygotowującego katalog lub książkę. Makieta graficzna i model przestrzenny – ćwiczenie w projektowaniu katalogu reklamowego
• format, struktura, objętość, układ graficzny, typ okładki, typ wkładu, technika drukowania
• tekst, materiał ilustracyjny, marginesy, światła, pismo, adiustacja
9. Korekta publikacji, elektroniczna czy papierowa? – Kto ma rację grafik czy klient?
• jak znaki korektorskie i zasady sprawnego czytania przekładają się na czas i koszty
• ćwiczenia w nanoszeniu korekty z zastosowaniem profesjonalnych znaków korektorskich
10. Podsumowanie czterodniowej pracy warsztatowej

Koszt podstawowy: 520 zł brutto

Promocja: Wpłata do 24 listopada 2020 r. (wt.) gwarantuje bonifikatę 120 zł, czyli koszt wyniesie 400 zł brutto

Certyfikat: potwierdza uczestnictwo, oznaczony hologramem “Publishing School“

Szczegóły na http://publishingschool.pl/BookingRetrieve.aspx?ID=85862

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności