Kurs re­dak­cji i ko­rek­ty ma­te­ria­łów re­kla­mo­wych oraz ksi­ążekPoprzedni artykuł 

Za­pra­sza­my na 15 godz. warsz­ta­ty „Pro­fe­sjo­nal­na re­dak­cja i ko­rek­ta ma­te­ria­łów re­kla­mo­wych, ka­ta­lo­gów, ksia­̨żek” (on­li­ne lub sta­cjo­nar­nie) or­ga­ni­zo­wa­ne przez Pu­bli­shing Scho­ol” w Kra­ko­wie

Ter­min: 8 (wto­rek) + 9 (śro­da) + 10 (czwar­tek) + 11 (pia­̨tek) grud­nia 2020 r. godz. 17.30 do 20.30

Miej­sce za­jęć:
– w do­mu uczest­ni­ka: biur­ko + kom­pu­ter, ła­̨czy­my się przez Sky­pe
– lub, je­śli to nie jest mo­żli­we, w sie­dzi­bie „Pu­bli­shing Scho­ol” w Kra­ko­wie, ul. Ko­sy­nie­ro­́w 15B, II p. sa­la nr 1

Pro­gram:
1. Co ro­bią re­dak­to­rzy: me­ry­to­rycz­ny, gra­ficz­ny, tech­nicz­ny? Czy to jed­na, czy kil­ka oso­́b?
• ana­li­za me­try­czek ksia­̨żko­wych – ćwi­cze­nie
2. Po­dział pu­bli­ka­cji pod wzgle­̨dem prze­zna­cze­nia i stop­nia trud­no­ści. Struk­tu­ra edy­cji, czy­li co to są:
• ar­kusz, skład­ka, szpal­ta, stro­na, stro­ni­ca, ko­lum­na, łam, roz­kła­do­́w­ka
• pa­gi­ny ży­we i mar­twe, mar­gi­na­lia, śro­dek geo­me­trycz­ny i optycz­ny
3. Ukła­dy gra­ficz­ne w pu­bli­ka­cjach – kro­́t­kie ćwi­cze­nie w roz­po­zna­wa­niu
4. Bar­wa i to­nal­no­ści – spraw­dź co przez lu­pę wi­dzą re­dak­tor i dru­karz
5. Pod­sta­wo­we za­sa­dy skła­da­nia, czy­li do­bre ma­nie­ry pu­bli­shin­gu i self pu­bli­shin­gu
• Aka­pi­ty, wcie­̨cia, od­ste­̨py, świa­tła, dzie­le­nie i prze­no­sze­nie wy­ra­zo­́w
• pra­wi­dło­we uży­cie zna­ko­́w pi­sar­skich i liczb, skro­́ty, skro­́tow­ce, not­ki
6. For­ma­to­wa­nie, czy­li ła­ma­nie. Za­sa­dy, w tym za­sa­da le­we­go łok­cia. – Jak to ro­bią naj­lep­si?
• ła­ma­nie tek­stu pro­ste­go oraz tek­sto­́w z ty­tu­ła­mi, nadty­tu­ła­mi, podty­tu­ła­mi i śródty­tu­ła­mi
• ła­ma­nie ko­lumn z ilu­stra­cja­mi, pod­pi­sa­mi, ta­be­la­mi, not­ka­mi
7. Wy­ko­nu­je­my ko­lej­ne eta­py pra­cy re­dak­to­ra tech­nicz­ne­go nad re­kla­ma­mi ty­pu: ulot­ki, pla­ka­ty, szyl­dy, ogło­sze­nia, na­klej­ki, met­ki, po­ty­ka­cze – ćwi­cze­nie w pro­jek­to­wa­niu i ad­iu­sto­wa­niu fal­co­wa­nej ulot­ki
8. Re­ali­zu­je­my ko­lej­ne eta­py pra­cy re­dak­to­ra tech­nicz­ne­go przy­go­to­wu­ja­̨ce­go ka­ta­log lub ksia­̨żkę. Ma­kie­ta gra­ficz­na i mo­del prze­strzen­ny – ćwi­cze­nie w pro­jek­to­wa­niu ka­ta­logu re­kla­mo­we­go
• for­mat, struk­tu­ra, ob­je­̨to­ść, układ gra­ficz­ny, typ okład­ki, typ wkła­du, tech­ni­ka dru­ko­wa­nia
• tekst, ma­te­riał ilu­stra­cyj­ny, mar­gi­ne­sy, świa­tła, pi­smo, ad­iu­sta­cja
9. Ko­rek­ta pu­bli­ka­cji, elek­tro­nicz­na czy pa­pie­ro­wa? – Kto ma ra­cję gra­fik czy klient?
• jak zna­ki ko­rek­tor­skie i za­sa­dy spraw­ne­go czy­ta­nia prze­kła­da­ją się na czas i kosz­ty
• ćwi­cze­nia w na­no­sze­niu ko­rek­ty z za­sto­so­wa­niem pro­fe­sjo­nal­nych zna­ko­́w ko­rek­tor­skich
10. Pod­su­mo­wa­nie czte­ro­dnio­wej pra­cy warsz­ta­to­wej

Koszt pod­sta­wo­wy: 520 zł brut­to

Pro­mo­cja: Wpła­ta do 24 li­sto­pa­da 2020 r. (wt.) gwa­ran­tu­je bo­ni­fi­ka­tę 120 zł, czy­li koszt wy­nie­sie 400 zł brut­to

Cer­ty­fi­kat: po­twier­dza uczest­nic­two, ozna­czo­ny ho­lo­gra­mem “Pu­bli­shing Scho­ol“

Sz­cze­góły na http://pu­bli­shing­scho­ol.pl/Bo­okin­gRe­trie­ve.aspx?ID=85862

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści