API Fo­lie Pol­ska wśród part­ne­rów wir­tu­al­ne­go Pre­-Kon­gre­su „Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne” 2020 On­li­nePoprzedni artykuł 

22 pa­ździer­ni­ka br. miał miej­sce – zor­ga­ni­zo­wa­ny przez wy­daw­nic­two Pol­ski Dru­karz w ra­mach Aka­de­mii Wie­dzy – pierw­szy w je­go hi­sto­rii in­ter­ne­to­wy Pre­-Kon­gres „Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne” 2020 On­li­ne. Wśród part­ne­rów te­go wy­da­rze­nia, skie­ro­wa­ne­go do przed­si­ębior­ców z bra­nży dru­ku ety­kie­to­we­go, zna­la­zła się fir­ma API Fo­lie Pol­ska. Jej dy­rek­tor za­rządza­jąca – Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, wy­stąpi­ła pod­czas we­bi­na­rium z pre­zen­ta­cją za­ty­tu­ło­wa­ną „Nie­stan­dar­do­we pro­jek­ty ety­kiet, czy­li jak mo­że­my roz­wi­ązać Twój pro­ble­m”.

Swo­je wy­stąpie­nie Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska roz­po­częła od po­in­for­mo­wa­nia o stra­te­gicz­nych zmia­nach, ja­kie za­szły w tym ro­ku w fir­mie. W 1. kwar­ta­le br. zmie­ni­ła ona na­zwę na API Fo­il­ma­kers, a jej wła­ści­cie­lem zo­sta­ła au­stra­lij­ska gru­pa Al­dus, po części zwi­ąza­na z bra­nżą dru­ko­wa­nia i prze­twór­stwa ety­kiet. Zmo­dy­fi­ko­wa­ne zo­sta­ło ta­kże port­fo­lio te­go do­staw­cy, na które obec­nie skła­da­ją się trzy dzia­ły pro­duk­to­we, obej­mu­jące fo­lie: me­ta­li­zo­wa­ne do hot stam­pin­gu­/cold stam­pin­gu (de­dy­ko­wa­ne dru­ko­wi of­f­se­to­we­mu i flek­so­gra­ficz­ne­mu), pig­men­to­we oraz ho­lo­gra­ficz­ne. Ca­ły asor­ty­ment API Fo­il­ma­kers pro­du­ko­wa­ny jest w Eu­ro­pie, a fir­ma funk­cjo­nu­je po­przez wła­sne oddzia­ły, w tym fi­lię w Pol­sce, która – co pod­kre­śla­ła jej dy­rek­tor za­rządza­jąca – ma co­raz wa­żniej­szą po­zy­cję w struk­tu­rach ca­łej spółki. Jak za­po­wie­dzia­ła Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, jesz­cze w tym ro­ku API Fo­il­ma­kers otwo­rzy ko­lej­ny od­dział w jed­nym z kra­jów Eu­ro­py Za­chod­niej.

In­we­sty­cje w lo­kal­ne od­dzia­ły, do­radz­two w za­kre­sie do­bo­ru fo­lii, po­moc tech­nicz­ną przy trud­nych pro­jek­tach, in­for­mo­wa­nie o no­wych roz­wi­ąza­niach będących efek­tem dzia­łań ba­daw­czo­-ro­zwo­jo­wych, a ta­kże usłu­ga do­bo­ru wła­ści­we­go ko­lo­ru fo­lii na ży­cze­nie – to klu­czo­we ele­men­ty, ja­kie Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska wy­mie­ni­ła w kon­te­kście re­ali­zo­wa­nej przez API Fo­lie Pol­ska po­li­ty­ki by­cia bli­sko klien­ta. Dal­sza część jej pre­zen­ta­cji sta­no­wi­ła bez­po­śred­nie na­wi­ąza­nie do jed­ne­go z nich – przed­sta­wi­ła bo­wiem pro­ble­ma­ty­kę cold stam­pin­gu, z uwzględ­nie­niem spe­cy­fi­ki tej tech­no­lo­gii tło­cze­nia, klu­czo­wych pa­ra­me­trów (wy­mie­nia­jąc m.in. ro­dzaj podło­ża, za­sto­so­wa­ny klej, typ wa­łka ra­stro­we­go­/a­ni­lok­su, ro­dzaj lam­py UV oraz de­dy­ko­wa­ne­go ze­spo­łu la­mi­nu­jące­go do­sto­so­wa­ne­go do apli­ko­wa­nia fo­lii na zim­no).
Na­stęp­nie wy­mie­ni­ła pro­ble­my naj­częściej zgła­sza­ne – jak wy­ni­ka z da­nych ze­bra­nych przez API Fo­lie Pol­ska – przez dru­kar­nie flek­so­gra­ficz­ne sto­su­jące tę tech­no­lo­gię uszla­chet­nia­nia. „Sły­szy­my od na­szych klien­tów o ta­kich kwe­stiach jak brak lub nie­do­sta­tecz­na przy­czep­no­ść fo­lii do podło­ża, ubyt­ki na de­ko­ro­wa­nej po­wierzch­ni, ry­sy i pęk­ni­ęcia, znie­kszta­łce­nia mo­ty­wu czy nie­do­sta­tecz­na przy­czep­no­ść far­by do apli­ko­wa­nej fo­lii. Wi­ęk­szo­ść tych zja­wisk wska­zu­je na po­ten­cjal­ną wi­nę po stro­nie fo­lii, ale w rze­czy­wi­sto­ści ka­żde­go z nich mo­żna unik­nąć np. po­przez pra­wi­dło­wy do­bór ma­te­ria­łów, na­rzędzi i pa­ra­me­trów tech­no­lo­gicz­nych – mówi­ła Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Wła­ści­wa kom­bi­na­cja tych oraz in­nych istot­nych czyn­ni­ków po­zwo­li na re­ali­za­cję pro­duk­cji w spo­sób opty­mal­ny i z wy­so­ką ja­ko­ści­ą”. Na­stęp­nie wy­mie­ni­ła licz­ne czyn­no­ści, ja­kie wy­ko­ny­wa­ne są przez tech­ni­ków API Fo­lie Pol­ska, bądź też su­ge­ro­wa­ne klien­tom do prze­pro­wa­dze­nia we wła­snym za­kre­sie.

„W tym ro­ku – ta­kże z uwa­gi na cha­rak­ter kon­fe­ren­cji – na­sza pre­zen­ta­cja mia­ła bar­dziej prak­tycz­ny wy­miar, uwzględ­nia­jący co­dzien­ne pro­ble­my pro­duk­cyj­ne, na ja­kie tra­fia­ją fir­my sto­su­jące w swo­jej dzia­łal­no­ści cold stam­ping. Cie­szy­my się, że po­mi­mo nie­sprzy­ja­jącej sy­tu­acji zwi­ąza­nej z pan­de­mią, uda­ło nam się spo­tkać – jak na ra­zie w try­bie on­li­ne – z klien­ta­mi i part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi. Dla API Fo­lie Pol­ska jest to bar­dzo wa­żny rok, pe­łen zmian, ale tez dy­na­micz­nych wzro­stów, wi­ęc pre­-kon­gres ety­kie­to­wy był dla nas zna­ko­mi­tą oka­zją, by o tym po­in­for­mo­wać oso­by dzia­ła­jące na tym ryn­ku, nie­zwy­kle wa­żnym dla na­szej fir­my. Wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych na­szą ofer­tą w za­kre­sie cold stam­pingu za­pra­sza­my do kon­tak­tu i ma­my na­dzie­ję, że już wkrót­ce będzie nam da­ne spo­tkać się ta­kże oso­bi­ście, pod­czas 15. kon­fe­ren­cji z cy­klu „Ety­kie­ty sa­mo­przy­lep­ne – naj­now­sze tech­no­lo­gie”, a nie tyl­ko za po­śred­nic­twem in­ter­ne­tu” – pod­su­mo­wu­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści