No­we wy­sta­wy w Mu­zeum Pi­śmien­nic­twa i Dru­kar­stwa w Grębo­ci­niePoprzedni artykuł 

Wy­sta­wa Ka­ro­li­ny Ber­dych pt. Zwie­rze­nia

Za­pra­sza­my do ogląda­nia on-li­ne no­wej wy­sta­wy w na­szej skrom­nej ale ja­kże uro­czej Mi­ni Ga­le­rii. Au­tor­ką jest nie­zwy­kle zdol­na ab­sol­went­ka Wy­dzia­łu Sz­tuk Pi­ęk­nych Ka­ro­li­na Ber­dych. Wy­sta­wa jest pre­zen­ta­cją jej obro­nio­ne­go w tym ro­ku dy­plo­mu ar­ty­stycz­ne­go pt. Zwie­rze­nia, której pro­mo­to­rem jest dr hab. Ni­ko­dem Pręgow­ski, prof. UMK W Ka­te­drze Pro­jek­to­wa­nia Gra­ficz­ne­go WSzP UMK w To­ru­niu. Zwie­rze­nia to cykl pla­ka­tów po­ru­sza­jących pro­ble­ma­ty­kę spo­łecz­no­-e­ko­lo­gicz­ną in­spi­ro­wa­ną twór­czo­ścią Boh­da­na Bu­ten­ki. W swo­ich pla­ka­tach jak mówi sa­ma au­tor­ka, sta­ra­łam się w żar­to­bli­wy spo­sób przed­sta­wić co­dzien­no­ść, często bru­tal­ną, z ja­ką zma­ga­ją się zwie­rzęta, a ta­kże za­chęcić lu­dzi do wi­ęk­sze­go za­an­ga­żo­wa­nia w ochro­nę śro­do­wi­ska.

Ka­ro­li­na Ber­dych uro­dzi­ła się w 1994 r. w Byd­gosz­czy. Spe­cja­li­zu­je się w pla­ka­tach o te­ma­ty­ce spo­łecz­nej i eko­lo­gicz­nej. Two­rzy ilu­stra­cje oraz pro­jek­tu­je apli­ka­cje. Bra­ła udział w pol­skich i mi­ędzy­na­ro­do­wych wy­sta­wach pla­ka­tów m.in.: Wa­ter is Li­fe, X In­ter­na­tio­nal Eco­-Po­ster Trien­nial „The 4th bloc­k”, In­ter­na­tio­nal Po­ster Bien­na­le Lu­blin, 5th Reg­gae Po­ster Con­test.”

Wy­sta­wa „Mo­je graf­fie” prof. To­ma­sza Si­wi­ńskie­go

Za­pra­sza­my do ogląda­nia on-li­ne na­szej naj­now­szej pro­po­zy­cji wy­sta­wien­ni­czej, której au­to­rem jest To­masz Si­wi­ński.

Prof. zw. To­masz Si­wi­ński jest kie­row­ni­kiem VII Pra­cow­ni Ma­lar­stwa UAP. Ab­sol­went PWSSP w Po­zna­niu. W kon­stru­owa­niu swo­ich obra­zów uży­wa naj­częściej me­ta­fo­rycz­ne­go języ­ka, bu­du­jące­go pe­wien dy­stans do rze­czy­wi­sto­ści. W obra­zach łączy tech­ni­ki ma­lar­skie z wła­sny­mi tech­ni­ka­mi gra­ficz­ny­mi np. es­tam­paż.

Ob­sza­ry za­in­te­re­so­wań i in­spi­ra­cji to sztu­ka Da­le­kie­go Wscho­du, ar­che­olo­gia i ka­li­gra­fia, która jest wa­żnym kom­po­nen­tem obra­zów. Ar­ty­sta często uży­wa me­ta­fo­rycz­ne­go języ­ka w kon­stru­owa­niu tre­ści swo­ich obra­zów. Je­go me­to­da łączy tech­ni­ki ma­lar­skie i wła­sne tech­ni­ki gra­ficz­ne. Przy­kła­do­we cy­kle te­ma­tycz­ne: „Fa­bry­ki dru­tu co­raz cie­ńsze­go”, „Nad­ci­ąga­jąca pocz­ta”, czy „Ar­te­fak­ty kul­tu­ry po­rzu­cew­skie­j” do­ść do­brze cha­rak­te­ry­zu­ją me­ta­fo­rycz­ny kli­mat je­go obra­zów. Ar­ty­sta ma w swo­im do­rob­ku wie­le wy­staw w kra­ju i za gra­ni­cą.

Ty­tuł wy­sta­wy „Mo­je graf­fie” od­no­si się do po­szu­ki­wań i eks­pe­ry­men­tów w za­kre­sie gra­fi­ki. Ta nie­du­ża pre­zen­ta­cja prac po­wsta­łych w różnych okre­sach mo­jej twór­czo­ści, jest zróżni­co­wa­na te­ma­tycz­nie. Ch­cąc okre­ślić ich różno­rod­no­ść uży­łem neo­lo­gi­zmu „graf­fie”, w którym mie­ści się mo­je za­in­te­re­so­wa­nie: ka­li­gra­fią, gra­fi­ką, „au­to­re­pro­duk­cyj­no­ści­ą” i różny­mi for­ma­mi stam­pa­ży.

Wy­sta­wa „Mo­je graf­fie” zor­ga­ni­zo­wa­na zo­sta­ła w ra­mach współpra­cy Mu­zeum Pi­śmien­nic­twa i Dru­kar­stwa w Grębo­ci­nie z Wy­dzia­łem Ma­lar­stwa i Ry­sun­ku UAP.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Mu­zeum Pi­śmien­nic­twa i Dru­kar­stwa w Grębo­ci­nie

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści