Zapraszamy na kurs "Redakcja i korekta publikacji" – online lub stacjonarnie w KrakowiePoprzedni artykuł 

Zapraszamy na kurs redakcji i korekty publikacji. Co redaktor reklam, katalogów oraz książek koniecznie powinien wiedzieć?

16 godz. warsztaty online lub stacjonarnie w Krakowie (decyzja uczestnika)

Termin najbliższej edycji: 28 marca (pon.) + 29 marca (wt.) + 30 marca (śr.) + 31 marca (czw.) 2022 r.

Godziny zajęć: 17.10 – 20.30

Miejsce:

  • jeśli wybierasz opcję online: biurko i komputer w Twoim domu, łączymy się na Jitsi
  • jeśli uczestniczysz stacjonarnie: „Publishing School” w Krakowie, ul. Kosynierów 15B, II p. sala nr 1

Program

  1. Co robią redaktorzy: merytoryczny, graficzny, techniczny? Analiza metryczek książkowych – ćw.
  2. Struktura publikacji – zanim zaprojektujesz poznaj: arkusz, składka, 16-tka, szpalta, strona, stronica, kolumna, łam, rozkładówka paginy żywe i martwe, marginalia, środek geometryczny, środek optyczny
  3. Układy graficzne – ćwiczenia w rozpoznawaniu
  4. Barwa i tonalności – sprawdź, co przez lupę widzą redaktor i drukarz
  5. Podstawowe zasady składania, czyli dobre maniery publishingu i self-publishingu: akapity, wcięcia, odstępy, inne światła, dzielenie i przenoszenie wyrazów, prawidłowe użycie znaków pisarskich i liczb, skróty, skrótowce, notki
  6. Formatowanie, czyli łamanie. Zasady, w tym zasada lewego łokcia. – Jak to robią najlepsi? Łamanie tekstu prostego oraz z tytułami, nadtytułami, podtytułami i śródtytułami, łamanie kolumn z ilustracjami, podpisami, tabelami, notkami
  7. Wykonujemy kolejne etapy pracy redaktora technicznego nad reklamami typu: ulotki, plakaty, szyldy, ogłoszenia, naklejki, metki, potykacze – ćw. w projektowaniu i adiustowaniu falcowanej ulotki
  8. Realizujemy kolejne etapy pracy redaktora technicznego przygotowującego katalog lub książkę: makieta graficzna i model przestrzenny – ćw. w projektowaniu katalogu reklamowego, format, struktura, objętość, układ graficzny, typ okładki, typ wkładu, technika drukowania, tekst, materiał ilustracyjny, marginesy, światła, pismo
  9. Korekta publikacji, elektroniczna czy papierowa? – Kto ma rację grafik czy klient? Jak znaki korektorskie i zasady sprawnego czytania przekładają się na czas i koszty? – ćwiczenia w nanoszeniu korekty z zastosowaniem profesjonalnych znaków korektorskich
R E K L A M A

Certyfikat: oznaczony hologramem “Publishing School“

Promocja: Wpłata do 17 marca 2022 r. (czw.) gwarantuje bonifikatę 140 zł, czyli koszt wyniesie 460 zł brutto (po 28,75 zł za godz. dydaktyczną)

Koszt podstawowy: 600 zł brutto

Szczegóły na stronie https://publishingschool.pl/kurs-redakcji-i-korekty-publikacji/

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności