Gru­pa Ako­mex wpro­wa­dza na ry­nek no­we pro­duk­ty dla ryn­ku spo­żyw­cze­go i ogrod­ni­cze­goPoprzedni artykuł 

Grzegorz Łajca
Grze­gorz Łaj­ca

Gru­pa Ako­mex czo­ło­wy pro­du­cent opa­ko­wań kar­to­no­wych po za­ko­ńcze­niu bu­do­wy no­wej ha­li w Alek­san­dro­wie Ku­jaw­skim nie zwal­nia tem­pa i wpro­wa­dza na ry­nek no­wy pro­dukt – kar­to­no­we tac­ki prze­strzen­ne Na­ta Box. No­we roz­wi­ąza­nie de­dy­ko­wa­ne jest dla m.in. dla pro­du­centów żyw­no­ści, po­szu­ku­jących lep­szych, bar­dziej eko­lo­gicz­nych i bez­piecz­nych al­ter­na­tyw dla opa­ko­wań swo­ich pro­duktów. Za­rząd Ako­mex li­czy, że w per­spek­ty­wie na­stęp­nych 12 mie­si­ęcy no­wa li­nia pro­duktowa po­zwo­li na zwi­ęk­sze­nie przy­cho­dów Gru­py a ta­kże zdo­by­cie no­wych klien­tów za gra­ni­cą Pol­ski.

No­wy pro­dukt skie­ro­wa­ny jest głów­nie dla bra­nży spo­żyw­czej, cu­kier­ni­czo­-pie­kar­ni­czej, kon­fek­cjo­nu­jącej oraz sa­dow­ni­czo­-o­grod­ni­czej, ale spraw­dzi się tak sa­mo do­sko­na­le w przy­pad­ku in­nych bra­nż, rów­nież prze­my­sło­wych. Tac­ki Na­ta Box są pro­du­ko­wa­ne w jed­nym z trzech za­kła­dów Gru­py Ako­mex, który znaj­du­je się w Sta­ro­gar­dzie Gda­ńskim. Za­kład ten spe­cja­li­zu­je się głów­nie w ob­słu­dze klien­tów z bra­nży spo­żyw­czej w za­kre­sie opa­ko­wań z tek­tu­ry li­tej od pra­wie 30 lat.

„Li­czy­my, że w per­spek­ty­wie na­stęp­nych 12 mie­si­ęcy no­wa li­nia pro­duk­to­wa Na­ta Box po­zwo­li nam za­go­spo­da­ro­wać ko­lej­ny seg­ment ryn­ku opa­ko­wa­nio­we­go. W przy­pad­ku Na­ta Box ma­my wprost do czy­nie­nia z za­stępo­wa­niem pla­sti­ku po­przez kar­ton – jest to od­po­wie­dź na ryn­ko­wą po­trze­bę re­duk­cji pla­sti­ku, czy­li wpro­wa­dza­my pro­dukt bar­dziej eko­lo­gicz­ny i przy­ja­zny dla śro­do­wi­ska. Ch­ce­my też do­trzeć z ofer­tą do no­wych, za­gra­nicz­nych klien­tów. Sprze­daż w wy­bra­nych kra­jach Eu­ro­py za­cznie­my w na­stęp­nym półro­czu. War­to też do­dać, że kar­tonowe tac­ki prze­strzen­ne są re­la­tyw­nie ta­ńsze od swo­ich pla­sti­ko­wych od­po­wied­ni­ków, jak sza­cu­je­my od 5–10% w za­le­żno­ści od kra­ju i za­sto­so­wa­nia. War­to pod­kre­ślić rów­nież, że będą one wy­twa­rza­ne na no­wych li­niach pro­duk­cyj­nych, które kil­ka mie­si­ęcy te­mu za­ku­pi­li­śmy i nie­daw­no uru­cho­mi­li­śmy w za­kła­dzie w Sta­ro­gar­dzie Gda­ńskim.”- ko­men­tu­je Grze­gorz Łaj­ca, Pre­zes Ako­mek­su.

Tac­ki prze­strzen­ne Na­ta Box od Gru­py Ako­mex po­sia­da­ją ta­kie atu­ty jak: in­dy­wi­du­al­ne kle­jo­ne pat­ki, gwa­ran­tu­jące tr­wa­ło­ść kon­struk­cji, mo­żli­wo­ść ła­twe­go do­sto­so­wa­nia wzo­rów do spe­cy­fi­ki pro­duk­tu i ocze­ki­wań klien­ta, mo­żli­wo­ść za­dru­ku w pe­łnej ga­mie ko­lo­ry­stycz­nej oraz hy­dro- i li­po­fo­bo­wa ba­rie­rę przedłu­ża­jąca ży­wot­no­ść opa­ko­wa­nia.

Tac­ki Na­ta Box na­da­ją się w pe­łni do re­cy­klin­gu, a do ich pro­duk­cji zu­ży­to o 90% two­rzyw sztucz­nych mniej niż w przy­pad­ku po­dob­nych opa­ko­wań. Ide­al­nie wpi­su­ją się w ideę zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju. Po­zwa­la­ją re­ali­zo­wać bi­zne­so­we ce­le z pe­łną od­po­wie­dzial­no­ścią za na­tu­rę i przy­szłe po­ko­le­nia. Zmia­na su­row­ca z pla­sti­ku na tek­tu­rę li­tą ze spe­cjal­ną war­stwą ochron­ną gwa­ran­tu­je ta­kże za­cho­wa­nie wszyst­kich funk­cjo­nal­no­ści pier­wot­nej tac­ki. Tac­ki Na­ta Box cha­rak­te­ry­zu­ją się nie­prze­ni­ka­niem tłusz­czów i wo­dy przez jej po­wierzch­nię, tr­wa­ło­ścią kon­struk­cji oraz do­sko­na­łym za­bez­pie­cze­niem pro­duk­tu spo­żyw­cze­go.

Tac­ki mo­gą być wy­ko­na­ne na tek­tu­rze li­tej w gra­ma­tu­rze od 200 do 500 g/m2 i na tek­tu­rze fa­li­stej do gru­bo­ści 1,5 mm. No­we kar­to­no­we opa­ko­wa­nia prze­strzen­ne Na­ta Box są efek­tem dłu­go­fa­lo­wych prac dzia­łu roz­wo­ju i ba­dań Gru­py Ako­mex nad wpro­wa­dze­niem na ry­nek bar­dziej eko­lo­gicz­nych pro­duk­tów. Są wy­twa­rza­ne na jed­nych z najbar­dziej no­wo­cze­snych, do­stęp­nych na świa­to­wych ryn­kach, li­niach pro­duk­cyj­nych.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Gru­py Ako­mex

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści