Cena drukarki, koszt wydruku - co jest ważne? Epson zbadał jak drukują Polacy w 2022Poprzedni artykuł 

Pytania dotyczące roli druku w polskich domach zostały zadane przez polski oddział Epson podczas cyklu imprez sportowych dla najmłodszych - Kids Run 2022. Celem badania było m.in. ustalenie czy dziś - w czasach powszechnego dostępu do Internetu i chmury IT - drukarki mają jeszcze rację bytu? Po analizie zebranych informacji, okazało się, że… zdecydowanie tak!

Kids Run to organizowana od 9 lat impreza biegowa połączona z piknikiem sportowym dla całej rodziny. W tegorocznym cyklu wystartowało ponad 6500 dzieci, a wraz z rodzicami ilość uczestników przekroczyła 16 tys. osób! Firma Epson z dumą, jako sponsor główny, wspierała organizację tegorocznej edycji tej imprezy. Była to też doskonała okazja do kontaktu z grupą docelową firmy i zebrania cennej wiedzy o zachowaniach klientów firmy. Dlatego też, podczas 11 imprez w 10 miastach, wykorzystując obecność stoiska, gdzie drukowane były fotografie uczestników, rodzice początkujących biegaczy proszeni byli o wypełnienie ankiet związanych z drukiem i jego wykorzystaniem na co dzień. Pytania miały na celu poznanie obecnego stanu świadomości co do drukowania domowego, ale także określenie oczekiwań na przyszłość w tym obszarze.

Najciekawsze wnioski uzyskane z badania to:

  • Niska cena urządzenia jest dopiero na 3. miejscu kazań ankietowanych oraz jakość druku – wskazaną w 36% odpowiedzi. Jakość ma znaczenie!
  • Cały czas ważne są działania w zakresie uświadamiania roli ekologii - ten aspekt sprzętu, jako kluczowy, był ważny tylko dla 7% badanych, choć może wynikać to z bieżącej sytuacji ekonomicznej i cen energii.
  • Użytkownicy indywidualni dostrzegli potencjał związany z domowym, niedrogim drukiem zdjęć – to zastosowanie drukarki, z wynikiem 60%, wskazało ponad dwukrotnie więcej badanych, niż drugie w zestawieniu (druk standardowych dokumentów). Zdecydowana większość ankietowanych nie chce marnować atramentu i papieru na “wspomagacze” codziennej aktywności, takie jak przepisy czy listy zakupów (ostatnie miejsce, zaledwie z 2%).

Warto pamiętać, że dzisiejsze urządzenia wielofunkcyjne drukują nie tylko standardowe dokumenty A4, ale także świetnie (i taniej niż w fotolabie) poradzą sobie ze zdjęciami na papierze fotograficznym. Urządzenia wielofunkcyjne dodatkowo integrują w jednej maszynie kilka bardzo istotnych funkcji (drukarka, skaner, kopiarka), dzięki czemu użytkownik ma pod ręką zawsze to, co jest mu najbardziej potrzebne.

R E K L A M A
Druga młodość domowej drukarki

Silną pozycję atramentówek we "własnych czterech kątach” wzmocniła technologia opracowana przez Epsona, który ponad dekadę temu pokazał światu drukarki z systemem stałego zasilania. Przełom polegał na tym, że urządzenia były pozbawione kartridżów, a ich miejsce zajęły zbiorniki z tuszem do samodzielnego uzupełniania.

Jak wynika z danych Contextu, w pierwszym kwartale 2021 wydrukowano w Europie ponad miliard stron za pomocą urządzeń z systemem stałego zasilania, a więc o 33 proc. więcej niż rok wcześniej. Użytkownikom domowym nie wystarcza im już sama funkcja druku, coraz częściej chcą kopiować i skanować materiały zarówno dla celów prywatnych, jak i służbowych. Liczy się funkcjonalność i wygoda, dlatego bardzo chętnie stawiają na rozwiązania bezprzewodowe. Przy czym nie chodzi tutaj wyłącznie o łączenie się z komputerem poprzez Wi-Fi, ale również o bezpośredni druk z telefonu komórkowego lub tabletu za pomocą aplikacji mobilnej (takiej jak Epson Smart Panel), dzięki któremu możemy nie tylko drukować, ale i w intuicyjny sposób zmieniać ustawienia urządzenia.

Badanie przeprowadzone przez firmę Epson wyraźnie pokazuje, że niski koszt eksploatacji i jakość to dwa główne czynniki przy wyborze sprzętu do druku w domu. Prawdopodobnie, w najbliższej przyszłości dojdą też do głosu argumenty proekologiczne, co jest globalnym trendem wśród coraz bardziej świadomych konsumentów. Wybieranie marek, które produkują sprzęt zgodnie z zasadami zrównoważonego prowadzenia biznesu, może stać się kolejnym z kluczowych argumentów przy decyzjach zakupowych.

Metryczka badania

Badanie "Rola druku w polskich domach w 2022” zostało przeprowadzone w czerwcu-wrześniu 2022 roku na reprezentatywnej próbie 488 dorosłych Polaków w wieku 18-70 lat. Zostało zrealizowane techniką ankiety bezpośredniej z polami wielokrotnego wyboru lub wskazaniem ważności na skali od 1-5 możliwych wariantów.

Na podstawie informacji firmy Epson

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności