Pro Carton promuje opakowania jako zasoby, a nie odpadyPoprzedni artykuł

Opakowanie jest często postrzegane jako przedmiot jednorazowego użytku, ale w rzeczywistości jest to niezwykle cenny zasób. W Pro Carton wierzymy, że żadne opakowanie nie powinno być odpadem, a raczej powinno być ciągłym zasobem w systemie recyklingu. Gdy opakowanie jest zaprojektowane tak, aby od samego początku miało charakter obiegowy, może przekształcić się w surowiec wtórny, umożliwiając tworzenie nowych, wysokiej jakości opakowań i wspierając nasze wspólne cele środowiskowe.

Solidny proces zbiórki i recyklingu leży u podstaw naszej strategii ograniczania odpadów opakowaniowych w Europie. Recykling nie tylko ogranicza ilość odpadów, ale także wspiera dążenie do gospodarki o obiegu zamkniętym. Podejście to spotyka się z uznaniem konsumentów, którzy w przeważającej większości ufają europejskim systemom zbiórki i recyklingu, szczególnie w przypadku kartonów, i uczestniczą w nich. To zaufanie konsumentów znajduje odzwierciedlenie w najnowszych danych: w 2022 r. wskaźniki recyklingu tektury kartonowej w Europie wzrosły do poziomu 83,2%, jak odnotował Eurostat[1].

Aby wykorzystać ten postęp, wzywamy wszystkie zainteresowane strony podczas Europejskiego Tygodnia Redukcji Odpadów - wydarzenia o rosnącym znaczeniu dla naszego sektora, zwłaszcza w świetle odnowionych zobowiązań COP29 - do wspierania selektywnej zbiórki materiałów na bazie włókien. Krok ten jest niezbędny do zapewnienia wysokiej jakości wkładu do recyklingu, który umożliwia produkcję mocniejszych, bardziej zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych. Europejski Tydzień Redukcji Odpadów jest aktualnym przypomnieniem o sile obiegu zamkniętego, więc razem, dzięki odpowiedzialnemu projektowaniu, skutecznemu recyklingowi i udziałowi konsumentów, możemy zapewnić, że opakowania pozostaną cennym zasobem wielokrotnego użytku, prowadząc Europę w kierunku bardziej zrównoważonej, niskoemisyjnej przyszłości.

[1] https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/cei_wm020/default/table?lang=e

Winfried Muehling, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w firmie Pro Carton

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności