Eu­ro­pej­ska pre­mie­ra hy­bry­do­wej ma­szy­ny Di­gi­tal Se­ries HD High Spe­ed 1200 w Cen­trum Tech­no­lo­gicz­nym Mark An­dy w War­sza­wiePoprzedni artykuł 

11 grud­nia ub.r. w war­szaw­skim Cen­trum Tech­no­lo­gicz­nym fir­my Mark An­dy od­by­ła się – z udzia­łem przed­sta­wi­cie­li mi­ędzy­na­ro­do­wych me­di­ów i or­ga­ni­za­cji bra­nżo­wych – eu­ro­pej­ska pre­mie­ra hy­bry­do­wej ma­szy­ny Di­gi­tal Se­ries HD Hi­ghSpe­ed 1200. Po­ka­za­na po raz pierw­szy pod­czas wrze­śnio­wych tar­gów La­be­le­xpo Ame­ri­cas w Chi­ca­go, okre­ślo­na zo­sta­ła przez pro­du­cen­ta mia­nem naj­szyb­szej na świe­cie zwo­jo­wej ma­szy­ny in­kje­to­wej UV do dru­ko­wa­nia ety­kiet. Spot­ka­nie pra­so­we by­ło oka­zją do za­pre­zen­to­wa­nia wi­zji bi­zne­so­wej Mark An­dy na naj­bli­ższe la­ta, ba­zu­jącej na mot­cie „Our Growth is Yo­ur Grow­th”. Dzien­ni­ka­rzom przy­bli­żo­no też obec­ne tren­dy na ryn­ku ety­kiet i opa­ko­wań oraz za­pre­zen­to­wa­no port­fo­lio Mark An­dy, za­rów­no w ob­sza­rze sprzęto­wym jak i so­ftwa­re­’o­wym.

Wi­ta­jąc przy­by­łych do Cen­trum Tech­no­lo­gicz­ne­go go­ści, Tom Ca­val­co – VP In­ter­na­tio­nal Sa­les w fir­mie Mark An­dy po­wie­dział: „Na­szym ce­lem jest za­pre­zen­to­wa­nie naj­now­szych roz­wi­ązań tech­no­lo­gicz­nych, które mia­ły swo­ją świa­to­wą pre­mie­rę pod­czas nie­daw­nych tar­gów La­be­le­xpo Ame­ri­cas. Ma­my na­dzie­ję, że po­mo­że to le­piej zro­zu­mieć na­szą wi­zję bi­zne­so­wą oraz po­strze­ga­nie obec­nych i pro­gno­zo­wa­nych tren­dów ryn­ko­wych w ob­sza­rze ety­kiet. Na­szą od­po­wie­dzią na nie jest naj­szyb­sza na ryn­ku cy­fro­wa ma­szy­na in­kje­to­wa UV do pro­duk­cji ety­kiet – Mark An­dy Di­gi­tal Se­ries HD Hi­ghSpe­ed 1200”.
Wpro­wa­dzo­na na ry­nek pod­czas wspo­mnia­nych tar­gów w Chi­ca­go, ofe­ro­wa­na jest w dwóch wa­rian­tach sze­ro­ko­ści wstęgi – 13- i 17-ca­lo­wym (od­po­wied­nio 330 mm i 430 mm). Dru­ku­je z pręd­ko­ścią do 146 m/min. i roz­dziel­czo­ścią 1200 dpi, z wy­ko­rzy­sta­niem na­wet 8 ko­lo­rów. Jak pod­kre­śla pro­du­cent, „ser­ce” ma­szy­ny – in­kje­to­wy mo­duł dru­ku­jący mo­że zo­stać za­in­sta­lo­wa­ny w do­wol­nym miej­scu plat­for­my zna­nej z se­rii flek­so­gra­ficz­nych ma­szyn Mark An­dy – Per­for­man­ce Se­ries. Tym sa­mym zna­cząco zwi­ęk­szo­no ela­stycz­no­ść po­ten­cjal­nej kon­fi­gu­ra­cji ze­spo­łów uszla­chet­nia­jących, które mo­gą znaj­do­wać się za­rów­no przed jak też za mo­dułem cy­fro­wym. W efek­cie ma­szyna jest do­stęp­na w różnych wa­rian­tach – od ba­zo­we­go „rol­l-to­-rol­l” aż po w pe­łni hy­bry­do­wy, uwzględ­nia­jący de­ko­ro­wa­nie i wy­ka­ńcza­nie w try­bie in­li­ne.

Eu­ro­pej­ska pre­mie­ra Di­gi­tal Se­ries HD Hi­ghSpe­ed 1200
Pre­zen­tu­jąc ma­szy­nę pod­czas spe­cjal­ne­go po­ka­zu „na ży­wo”, An­tho­ny Cot­ton – pe­łni­ący od nie­daw­na funk­cję Eu­ro­pe­an Sa­les Ma­na­ger, od­po­wie­dzial­ny za ryn­ki Wiel­kiej Bry­ta­nii, Ir­lan­dii i Skan­dy­na­wii, mówił m.in.: „Di­gi­tal Se­ries HD Hi­ghSpe­ed 1200 to obec­nie naj­szyb­sza cy­fro­wa ma­szy­na in­kje­to­wa UV do pro­duk­cji ety­kie­to­wej, ja­ka po­ja­wi­ła się na ryn­ku. Prze­su­nęła ona jed­no­cze­śnie punkt opła­cal­no­ści w kon­te­kście prze­no­sze­nia zle­ceń mi­ędzy tech­no­lo­gie flek­so­gra­ficz­ną i cy­fro­wą, zwi­ęk­sza­jąc wy­so­ko­ść na­kła­du opła­cal­ną do zre­ali­zo­wa­nia w tej dru­giej na­wet o 60%”.
An­tho­ny Cot­ton wska­zał jed­no­cze­śnie na mo­żli­wo­ść za­sto­so­wa­nia na niej atra­men­tu bia­łe­go bądź prze­zro­czy­ste­go (np. z my­ślą o dru­kach wy­ma­ga­jących za­bez­pie­czeń) przy pe­łnej pręd­ko­ści urządze­nia, za­rów­no w try­bie mo­no­ch­ro­ma­tycz­nym jak i pe­łno­ko­lo­ro­wym z wy­ko­rzy­sta­niem da­nych VDP. Tym sa­mym, jak do­dał, zmia­nie ule­ga ca­łko­wi­ta kal­ku­la­cja zwro­tu z in­we­sty­cji (ROI) w te­go ro­dza­ju ma­szy­nę.

Tren­dy ryn­ko­we ocza­mi Mark An­dy
Po­kaz ma­szy­ny zo­stał po­prze­dzo­ny wy­stąpie­niem Łu­ka­sza Ch­ru­śli­ńskie­go – Eu­ro­pe­an Sa­les Ma­na­ge­ra w fir­mie Mark An­dy. Prze­ana­li­zo­wał on i przed­sta­wił obec­ne tren­dy ryn­ko­we w kon­te­kście różnych apli­ka­cji ety­kiet i do­pa­so­wa­nia się do nich pro­du­cen­tów sprzętu, m.in. Mark An­dy. Ich re­zul­ta­tem, jak wska­zy­wał, jest np. Di­gi­tal Se­ries HD Hi­ghSpe­ed 1200. Łu­kasz Ch­ru­śli­ński wy­mie­nił sze­reg czyn­ni­ków wpły­wa­jących na na­sze co­dzien­ne ży­cie, wi­ęc si­łą rze­czy od­dzia­łu­jących też na bi­znes: uwa­run­ko­wa­nia geo­po­li­tycz­ne, no­we pra­wo­daw­stwo w ob­sza­rze opa­ko­wań czy co­raz wi­ęk­szy na­cisk na wdra­ża­nie za­sad go­spo­dar­ki o obie­gu za­mkni­ętym. Wszyst­kie one sty­mu­lu­ją za­cho­wa­nia kon­su­men­tów, a to z ko­lei – jak pod­kre­ślał – prze­kła­da się na dzia­ła­nia wła­ści­cie­li ma­rek i pro­du­cen­tów sprzętu, ta­kże w ob­sza­rze R&D. „Jed­nym z przy­kła­dów te­go ty­pu apli­ka­cji są ety­kiety ty­pu li­ner­less – mówił Łu­kasz Ch­ru­śli­ński. – Po­pyt na nie wy­ni­ka z ro­snącej kon­sump­cji go­to­wych dań, ta­kże na wy­nos. In­ny przy­kład wy­mu­sza­jący no­we ro­dza­je ety­kiet to mi­ędzy­na­ro­do­wa ini­cja­ty­wa do­ty­cząca oce­ny cy­klu ży­cia pro­duk­tu, zna­na ja­ko „cy­fro­wy pasz­por­t” (Di­gi­tal Pas­sport). To tyl­ko dwa czyn­ni­ki po­ka­zu­jące, w ja­ki spo­sób będą wy­twa­rza­ne opa­ko­wa­nia przy­szło­ści, ale też do­ty­ka­jące kwe­stii ich ca­łe­go ży­cia ja­ko pro­duk­tu – od fa­zy pro­jek­to­wa­nia aż po re­cy­kling. Ży­je­my i pra­cu­je­my w oto­cze­niu, w którym opa­ko­wa­nie nie spe­łnia już ro­li de­ko­ra­cyj­nej, ale jest po­strze­ga­ne ja­ko dzie­ło in­ży­nie­rii”.
Łu­kasz Ch­ru­śli­ński wska­zał też na tech­no­lo­gię RFID ja­ko pro­ces, który – choć nie no­wy – prze­ży­wa obec­nie fa­zę roz­kwi­tu za spra­wą zmian w ma­ga­zy­no­wa­niu i lo­gi­sty­ce, ale też w han­dlu de­ta­licz­nym. Ta­kże w tym ob­sza­rze, jak pod­kre­ślał, Mark An­dy ma wie­le do za­ofe­ro­wa­nia: „Od wie­lu lat bacz­nie ob­ser­wu­je­my tren­dy ryn­ko­we i re­agu­je­my na za­cho­dzące zmia­ny, wpro­wa­dza­jąc no­we, za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne. Wi­ęk­sze za­sto­so­wa­nie au­to­ma­ty­za­cji w han­dlu de­ta­licz­nym, wraz z re­duk­cją czyn­ni­ka ludz­kie­go, nie­ma­lże wy­mu­sza szer­sze za­sto­so­wa­nie sys­te­mów prze­twa­rza­nia da­nych w cza­sie rze­czy­wi­stym, ta­kże po to by zre­du­ko­wać ilo­ść ge­ne­ro­wa­nych od­pa­dów”. Tu wy­mie­nił pio­nie­rów ryn­ko­wych w kon­te­kście po­wszech­ne­go za­sto­so­wa­nia tech­no­lo­gii RFID – fir­my De­ca­th­lon, Wal­mart czy Za­ra.

Za­awan­so­wa­ne opro­gra­mo­wa­nie
Ko­lej­na część se­sji tech­no­lo­gicz­nej by­ła po­świ­ęco­na spe­cja­li­stycz­ne­mu opro­gra­mo­wa­niu, two­rzo­ne­mu we wła­snym za­kre­sie przez Mark An­dy. Po­pro­wa­dził ją Ben Ri­chard­son, Pro­duct Ma­na­ger ds. work­flow i au­to­ma­ty­za­cji. Za­pre­zen­to­wał tu Pro­WORX – pro­gram roz­wo­ju so­ftwa­re­’u pro­wa­dzo­ny przez fir­mę i sta­le roz­sze­rza­ny.

Pre­zen­tu­jąc po­szcze­gól­ne ele­men­ty pa­kie­tu, wska­zy­wał na ich głów­ne za­le­ty: mo­żli­wo­ść mo­ni­to­ro­wa­nia pro­duk­cji w cza­sie rze­czy­wi­stym i bie­żącą ana­li­zę da­nych. Za­de­mon­stro­wał też no­wej ge­ne­ra­cji ste­row­nik DFE, de­dy­ko­wa­ny ma­szy­nom Mark An­dy, oraz wpro­wa­dzo­ne przez nią mo­du­ły zwi­ęk­sza­jące wy­daj­no­ść pro­duk­cji i opty­ma­li­zu­jące za­cho­dzące w niej pro­ce­sy.
Jak pod­kre­ślał Ben Ri­chard­son, wpro­wa­dze­nie na ry­nek tak szyb­kiej ma­szy­ny jak Di­gi­tal Se­ries HD Hi­ghSpe­ed 1200, nie by­ło­by mo­żli­we bez od­po­wied­nie­go opro­gra­mo­wa­nia ste­ru­jące­go. W tym ce­lu po­wstał Pro­WORX Di­gi­tal Front End – ba­zu­jący na RIP-ie Har­le­qu­in i wy­ko­rzy­stu­jący mo­duł ra­stro­wa­nia, ste­ru­jący da­ny­mi sta­ły­mi i zmien­ny­mi, dru­ko­wa­ny­mi z pręd­ko­ścią do 146 m/min. Ben Ri­chard­son wska­zy­wał, że da­je on ope­ra­to­rom wła­ści­wą kon­tro­lę nad pra­cą ca­łej li­nii dru­ku hy­bry­do­we­go, uwzględ­nia­jąc m.in. two­rze­nie pro­fi­li ICC i do­pa­so­wy­wa­nie ko­lo­rów spe­cjal­nych.
„Ofe­ru­jąc na­rzędzia dla eta­pu pre­pres­su, kon­tro­li dru­ku i zbie­ra­nia da­nych, Pro­WORX za­pew­nia lep­szą kon­tro­lę ca­łe­go pro­ce­su, zwi­ęk­sza je­go au­to­ma­ty­za­cję, a tym sa­mym – wpły­wa na wy­ższą wy­daj­no­ść ca­łej dru­kar­ni. Pa­kiet po­wstał, by zmak­sy­ma­li­zo­wać rze­czy­wi­sty czas eks­plo­ata­cji ma­szyn i zre­du­ko­wać ilo­ść in­ter­wen­cji ręcz­nych.
Jed­no­cze­śnie opro­gra­mo­wa­nie wspie­ra ope­ra­to­rów w pro­ce­sach po­prze­dza­jących pro­duk­cję hy­bry­do­wą np. wstęp­nej we­ry­fi­ka­cji pli­ków przed ich wy­dru­ko­wa­niem w tech­no­lo­gii flek­so­gra­ficz­nej, sztan­co­wa­niem i fo­lio­wa­niem. Mo­duł Pro­WORX Ana­ly­tics po­zwa­la z ko­lei na mo­ni­to­ro­wa­nie pra­cy ca­łe­go za­kła­du – wy­ko­rzy­stu­je przy tym za­awan­so­wa­ne na­rzędzia, da­jąc dru­kar­niom wgląd w da­ne o wy­daj­no­ści i wy­ko­rzy­sta­niu ist­nie­jące­go par­ku ma­szy­no­we­go”.
Ben Ri­chard­son od­ni­ósł się też do eta­pu pre­press i ryn­ko­we­go tren­du zwi­ąza­ne­go z ro­snącym za­sto­so­wa­niem licz­nych da­nych SKU. Tu wska­zał na no­wy ele­ment pa­kie­tu Pro­WORX La­bel Su­ite, które­go za­da­niem jest uprosz­cze­nie pro­ce­su two­rze­nia kom­plek­so­wych prac, uwzględ­nia­jących wie­le ko­dów SKU i stan­da­ry­za­cję work­flow de­dy­ko­wa­ne­go do­sta­wie pli­ków. „Du­ża ilo­ść prac ni­sko­na­kła­do­wych to spraw­dzo­ny spo­sób na osi­ągni­ęcie mak­sy­mal­ne­go zwro­tu z in­we­sty­cji w ma­szy­nę cy­fro­wą.
Pro­WORX La­bel Su­ite zo­stał za­pro­jek­to­wa­ny, by do­star­czyć ła­two do­stęp­ne na­rzędzia i wy­eli­mi­no­wać efekt tzw. wąskie­go gar­dła na eta­pie pre­press i po­pra­wić wy­daj­no­ść w ob­sza­rze ni­skich se­rii, re­ali­zo­wa­nych w try­bie on-de­man­d” – mówił Ben Ri­chard­son.

Wi­zja ryn­ko­wa ocza­mi Mark An­dy
Spot­ka­nie pra­so­we zwie­ńczy­ła se­sja py­tań i od­po­wie­dzi, pod­czas której – zdal­nie – z ze­bra­ny­mi w War­sza­wie go­śćmi po­łączył się Du­ane Pe­kar – CEO fir­my Mark An­dy.
Przed­sta­wił on po­krót­ce wi­zję ryn­ko­wą przy­świe­ca­jącą dzia­łal­no­ści Mark An­dy wska­zu­jąc, że wpro­wa­dzo­na na ry­nek no­wa ma­szy­na Di­gi­tal Se­ries HD Hi­ghSpe­ed

1200 jest naj­lep­szym jej przy­kła­dem – fir­ma chce bo­wiem ro­snąć i roz­wi­jać się wraz ze swo­imi klien­ta­mi, sty­mu­lo­wać wspól­ne wzro­sty i eks­plo­ro­wa­nie no­wych ryn­ków.

Pod­su­mo­wu­jąc wy­da­rze­nie Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron, Eu­ro­pe­an Mar­ke­ting Ma­na­ger Mark An­dy, mówi: „Edu­ka­cja i an­ga­żo­wa­nie firm z różnych ob­sza­rów ryn­ku le­ży u pod­staw na­sze­go po­de­jścia do spraw sprze­da­żo­wych i ser­wi­so­wych. Nie­za­le­żnie od te­go, czy mówi­my tu o uczniach i stu­den­tach kie­run­ków po­li­gra­ficz­nych, dzien­ni­ka­rzach bra­nżo­wych me­di­ów, na­szych klien­tach czy part­ne­rach tech­no­lo­gicz­nych, w tym do­staw­cach. Wie­dza to po­tęga, a my za­wsze chęt­nie się nią dzie­li­my, by wspól­nie kre­ować bi­znes, zgod­nie z na­szym no­wym mot­tem: „Yo­ur Growth is Our Grow­th”.

Na po­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści