LEEF przejmuje sklep z ekologicznymi opakowaniami WisefoodPoprzedni artykuł

LEEF z Berlina i Poczdamu, wiodący dostawca ekologicznych zastaw stołowych i opakowań na wynos wykonanych z liści palmowych, przejął startup Wisefood, zajmujący się zrównoważonymi opakowaniami.

Wisefood zyskał szerokie uznanie w 2018 r. dzięki pojawieniu się w „Die Höhle der Löwen” - niemieckim reality show znanym anglojęzycznym widzom jako Dragons' Den lub Shark Tank - gdzie firma zaprezentowała swoje jadalne słomki do picia. Innowacyjna firma z Garching/Monachium opracowała również jadalne kubki i sprzedaje zrównoważoną jednorazową zastawę stołową. Produkty Wisefood dotarły do milionów konsumentów w największych sklepach detalicznych, takich jak ALDI i EDEKA, a także hurtowniach, takich jak METRO i TRANSGOURMET.

Dwa lata po założeniu Wisefood odnotowywał już sześciocyfrowe zyski i generował siedmiocyfrowy roczny obrót. Ostatnia runda finansowania w 2021 roku wyceniła firmę na ponad 5 milionów euro. Wisefood stworzył szybko rozwijającą się działalność e-commerce i działa jako cyfrowy hurtownik dla klientów z segmentu hotelarskiego, restauracyjnego i kawiarnianego (HoReCa), a także obsługuje znanych głównych klientów z sektora gastronomicznego i detalicznego. Plany ekspansji na całą Europę i dalszego rozwoju linii produktów są w toku.

Od kilku lat z powodzeniem współpracujemy z firmą LEEF w zakresie produktów z liści palmowych. Ta współpraca zawsze była przyjemna i jesteśmy przekonani, że znaleźliśmy idealnego nabywcę w LEEF”, mówi Philipp Silbernagel, założyciel i dyrektor zarządzający Wisefood.

Cieszymy się, że możemy powitać Wisefood w Grupie LEEF. Wśród restauracji i konsumentów istnieje duże zapotrzebowanie na zrównoważone opakowania typu to-go. To przejęcie pozwoli nam szybko otworzyć nowe kanały sprzedaży w handlu detalicznym i e-commerce z LEEF, jednocześnie rozwijając drugą silną markę”, mówi Claudio Fritz-Vietta, dyrektor zarządzający LEEF Holding.

Jens Christoph, drugi dyrektor zarządzający LEEF Holding, dodaje: „To przejęcie stwarza dla nas nowe możliwości wspólnego tworzenia ekologicznych rozwiązań, które inspirują naszych klientów i chronią środowisko. Znacząco zwiększy to całkowity obrót Grupy LEEF w tym roku i umożliwi nam kontynuowanie naszej trajektorii wzrostu. Planujemy połączenie obu spółek operacyjnych w 2025 r., aby w pełni wykorzystać synergie. Jednocześnie przygotowujemy się do uruchomienia kolejnej rundyfinansowania”.

Na podstawie informacji firmy LEEF

 Produkcja: WebFabrika 1999-2025 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności