He­idel­ber­ger Druck­ma­schi­nen AG: 175 lat in­no­wa­cji w pro­duk­cji ma­szyn dru­kar­skichPoprzedni artykuł 

11 mar­ca 1850 ro­ku, do­kład­nie 175 lat te­mu, w Fran­ken­thal otwar­to od­lew­nię dzwo­nów i warsz­tat ma­szy­no­wy Hem­mer, Hamm & Co., który dał po­czątek fir­mie zna­nej dziś ja­ko He­idel­ber­ger Druck­ma­schi­nen AG (HEIDELBERG). Po­cząt­ko­wo pro­du­ku­jąc dzwo­ny i ma­szy­ny dru­kar­skie, fir­ma z re­gio­nu Pa­la­ty­na­tu ewo­lu­owa­ła w glo­bal­ne­go li­de­ra bra­nży po­li­gra­ficz­nej dzi­ęki pre­cy­zji, ja­kości i in­no­wa­cyj­no­ści.

„Utrzy­ma­nie suk­ce­su przez tak dłu­gi czas, by­cie li­de­rem i kszta­łto­wa­nie sek­to­ra to do­wód na na­sze mo­żli­wo­ści. Zna­my ryn­ki, klien­tów i sta­wia­my na wy­jąt­ko­wą ja­ko­ść” – mówi Jür­gen Ot­to, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny HEIDELBERG, za­po­wia­da­jąc dal­szy roz­wój. Fir­ma re­ali­zu­je stra­te­gię wzro­stu, wzmac­nia­jąc tra­dy­cyj­ne ob­sza­ry – opa­ko­wa­nia, druk cy­fro­wy, opro­gra­mo­wa­nie i usłu­gi cy­klu ży­cia. Ostat­nio roz­sze­rzy­ła ofer­tę na ro­snącym ryn­ku prze­my­sło­we­go dru­ku cy­fro­we­go, co po­twier­dza­ją za­mówie­nia wska­zu­jące na wzrost sprze­da­ży od no­we­go ro­ku fi­nan­so­we­go. Ry­nek dru­ku cy­fro­we­go, sza­co­wa­ny obec­nie na 5 mi­liar­dów eu­ro, ma wzro­snąć do 7,5 mi­liar­da eu­ro do 2029 ro­ku. HEIDELBERG ofe­ru­je też naj­bar­dziej wszech­stron­ną sieć ser­wi­so­wą w bra­nży, dzia­ła­jącą w oko­ło 170 kra­jach.

Seg­ment opa­ko­wań, ge­ne­ru­jący po­nad 50% sprze­da­ży fir­my, ro­śnie dy­na­micz­nie – w ci­ągu de­ka­dy zwi­ęk­szył się o po­nad 60%, na­pędza­ny glo­bal­nym tren­dem za­stępo­wa­nia pla­sti­ku opa­ko­wa­nia­mi z re­cy­klin­go­wal­nych włókien. HEIDELBERG wy­ko­rzy­stu­je ten roz­wój, pla­nu­jąc dal­szą eks­pan­sję w tym ob­sza­rze. Fir­ma re­wo­lu­cjo­ni­zu­je też pro­duk­cję po­li­gra­ficz­ną dzi­ęki hy­bry­do­wym tech­no­lo­giom – kon­cep­cja Push to Stop z 2016 ro­ku ogra­ni­czy­ła in­ge­ren­cję ope­ra­to­ra, a Pri­nect To­uch Free, za­pre­zen­to­wa­ny na tar­gach dru­pa 2024 i wspar­ty sztucz­ną in­te­li­gen­cją, au­to­ma­ty­zu­je pro­ce­sy od dru­ku of­f­se­to­we­go i cy­fro­we­go po in­tro­li­ga­tor­nię, zwi­ęk­sza­jąc kon­ku­ren­cyj­no­ść dru­kar­ni. HEIDELBERG in­we­stu­je ta­kże w prze­my­sł i zie­lo­ne tech­no­lo­gie, ta­kie jak pre­cy­zyj­na in­ży­nie­ria me­cha­nicz­na, mo­to­ry­za­cja, in­fra­struk­tu­ra ła­do­wa­nia, opro­gra­mo­wa­nie i tech­no­lo­gie wo­do­ro­we. Do ro­ku fi­nan­so­we­go 2028/2029, dzi­ęki tym ini­cja­ty­wom oraz po­pra­wie efek­tyw­no­ści, fir­ma wi­dzi po­ten­cjał wzro­stu o po­nad 300 mi­lio­nów eu­ro. „Na­sze 175-let­nie osi­ągni­ęcia są im­po­nu­jące. Ma­my pod­sta­wy, by wie­rzyć w dal­szy suk­ces dzi­ęki po­zy­cji ryn­ko­wej, do­świad­cze­niu pra­cow­ni­ków i glo­bal­nym re­la­cjom z klien­ta­mi” – pod­kre­śla Ot­to.

Rok 2025, ju­bi­le­uszo­wy dla HEIDELBERGA, przy­nie­sie licz­ne wy­da­rze­nia: ty­dzień ob­cho­dów w czerw­cu w Wie­slo­ch-Wal­l­dorf, dni ro­dzin­ne dla pra­cow­ni­ków, prze­pro­jek­to­wa­ne cen­trum de­mon­stra­cyj­ne „Ho­me of Prin­t” oraz rocz­ni­co­wy ma­ga­zyn o prze­szło­ści, te­ra­źniej­szo­ści i przy­szło­ści fir­my. „Lo­jal­no­ść klien­tów, part­ne­rów i pra­cow­ni­ków to klucz do na­sze­go suk­ce­su. Dzi­ęku­je­my im i za­pra­sza­my do wspól­ne­go kszta­łto­wa­nia przy­szło­ści” – mówi dr Da­vid Sch­med­ding, dy­rek­tor ds. tech­no­lo­gii i sprze­da­ży. Hi­sto­ria HEIDELBERGA ob­fi­tu­je w ka­mie­nie mi­lo­we: od pierw­szej ma­szy­ny He­idel­ber­ger Tie­gel w 1921 ro­ku, przez we­jście na ry­nek of­f­se­to­wy w 1962 ro­ku, po Spe­ed­ma­ster w 1975 ro­ku i cy­fry­za­cję z Pri­nect w 2000 ro­ku. Fir­ma po­zo­sta­je li­de­rem, łącząc tra­dy­cję z no­wo­cze­sno­ścią i przy­go­to­wu­jąc się na ko­lej­ne de­ka­dy wzro­stu.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my HEIDELBERG

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści