11 marca 1850 roku, dokładnie 175 lat temu, w Frankenthal otwarto odlewnię dzwonów i warsztat maszynowy Hemmer, Hamm & Co., który dał początek firmie znanej dziś jako Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG). Początkowo produkując dzwony i maszyny drukarskie, firma z regionu Palatynatu ewoluowała w globalnego lidera branży poligraficznej dzięki precyzji, jakości i innowacyjności.
„Utrzymanie sukcesu przez tak długi czas, bycie liderem i kształtowanie sektora to dowód na nasze możliwości. Znamy rynki, klientów i stawiamy na wyjątkową jakość” – mówi Jürgen Otto, dyrektor generalny HEIDELBERG, zapowiadając dalszy rozwój. Firma realizuje strategię wzrostu, wzmacniając tradycyjne obszary – opakowania, druk cyfrowy, oprogramowanie i usługi cyklu życia. Ostatnio rozszerzyła ofertę na rosnącym rynku przemysłowego druku cyfrowego, co potwierdzają zamówienia wskazujące na wzrost sprzedaży od nowego roku finansowego. Rynek druku cyfrowego, szacowany obecnie na 5 miliardów euro, ma wzrosnąć do 7,5 miliarda euro do 2029 roku. HEIDELBERG oferuje też najbardziej wszechstronną sieć serwisową w branży, działającą w około 170 krajach.
Segment opakowań, generujący ponad 50% sprzedaży firmy, rośnie dynamicznie – w ciągu dekady zwiększył się o ponad 60%, napędzany globalnym trendem zastępowania plastiku opakowaniami z recyklingowalnych włókien. HEIDELBERG wykorzystuje ten rozwój, planując dalszą ekspansję w tym obszarze. Firma rewolucjonizuje też produkcję poligraficzną dzięki hybrydowym technologiom – koncepcja Push to Stop z 2016 roku ograniczyła ingerencję operatora, a Prinect Touch Free, zaprezentowany na targach drupa 2024 i wsparty sztuczną inteligencją, automatyzuje procesy od druku offsetowego i cyfrowego po introligatornię, zwiększając konkurencyjność drukarni. HEIDELBERG inwestuje także w przemysł i zielone technologie, takie jak precyzyjna inżynieria mechaniczna, motoryzacja, infrastruktura ładowania, oprogramowanie i technologie wodorowe. Do roku finansowego 2028/2029, dzięki tym inicjatywom oraz poprawie efektywności, firma widzi potencjał wzrostu o ponad 300 milionów euro. „Nasze 175-letnie osiągnięcia są imponujące. Mamy podstawy, by wierzyć w dalszy sukces dzięki pozycji rynkowej, doświadczeniu pracowników i globalnym relacjom z klientami” – podkreśla Otto.
Rok 2025, jubileuszowy dla HEIDELBERGA, przyniesie liczne wydarzenia: tydzień obchodów w czerwcu w Wiesloch-Walldorf, dni rodzinne dla pracowników, przeprojektowane centrum demonstracyjne „Home of Print” oraz rocznicowy magazyn o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości firmy. „Lojalność klientów, partnerów i pracowników to klucz do naszego sukcesu. Dziękujemy im i zapraszamy do wspólnego kształtowania przyszłości” – mówi dr David Schmedding, dyrektor ds. technologii i sprzedaży. Historia HEIDELBERGA obfituje w kamienie milowe: od pierwszej maszyny Heidelberger Tiegel w 1921 roku, przez wejście na rynek offsetowy w 1962 roku, po Speedmaster w 1975 roku i cyfryzację z Prinect w 2000 roku. Firma pozostaje liderem, łącząc tradycję z nowoczesnością i przygotowując się na kolejne dekady wzrostu.
Na podstawie informacji firmy HEIDELBERG