50 lat in­no­wa­cji w za­kre­sie pa­pie­ru – Arc­tic Pa­per Grycks­bo świ­ętu­je ju­bi­le­usz G-PrintPoprzedni artykuł 

Od pół wie­ku Arc­tic Pa­per Grycks­bo pro­du­ku­je G-Print – bez­drzew­ny pa­pier po­wle­ka­ny, który zre­wo­lu­cjo­ni­zjo­no­wał ry­nek po swo­im de­biu­cie w 1975 ro­ku. Ten wy­jąt­ko­wy pro­dukt szyb­ko zdo­był uzna­nie na ca­łym świe­cie, sta­jąc się iko­ną w seg­men­cie pa­pieru pre­mium. W 2025 ro­ku mi­ja 50 lat od je­go wpro­wa­dze­nia, a Arc­tic Pa­per ce­le­bru­je tę rocz­ni­cę, otwie­ra­jąc za­kład w Grycks­bo dla spo­łecz­no­ści na spe­cjal­ne wy­da­rze­nie w ma­ju 2025 r. Ob­cho­dy po­trwa­ją przez ca­ły rok, pod­kre­śla­jąc zna­cze­nie G-Print dla bra­nży po­li­gra­ficz­nej i lo­kal­nej hi­sto­rii.

W Pol­sce dys­try­bu­to­rem G-Print jest Eu­ro­pa­pier Pol­ska. Pa­pier ten cie­szy się po­pu­lar­no­ścią wśród dru­kar­ni dzi­ęki swo­jej do­sko­na­łej dru­ko­wal­no­ści i wier­ne­mu odzwier­cie­dle­niu ko­lo­rów. Je­go wszech­stron­no­ść spra­wia, że jest wy­bie­ra­ny do różno­rod­nych pro­jek­tów – od map, przez al­bu­my i cza­so­pi­sma, po pla­ka­ty i ma­te­ria­ły re­kla­mo­we.

G-Print – ma­to­wy pa­pier po­wle­ka­ny o wy­jąt­ko­wych wła­ści­wo­ściach

G-Print to ma­to­wy pa­pier po­wle­ka­ny, który łączy w so­bie opty­mal­ny sto­pień spulch­nie­nia i sztyw­no­ści z nie­zwy­kle gład­ką, na­tu­ral­ną w do­ty­ku po­wierzch­nią. Te ce­chy za­pew­nia­ją mu zna­ko­mi­te pa­ra­me­try dru­ku, co czy­ni go ide­al­nym wy­bo­rem dla wy­ma­ga­jących re­ali­za­cji. Do­stęp­ny w gra­ma­tu­rach od 70 do 300 g/m², w ar­ku­szach i rol­kach, G-Print cha­rak­te­ry­zu­je się bia­łym od­cie­niem i ma­to­wym wy­ko­ńcze­niem ty­pu mat­t/silk. Jest bez­drzew­ny, a na ży­cze­nie mo­że być do­star­cza­ny z cer­ty­fi­ka­tem od­po­wie­dzial­nej go­spo­dar­ki le­śnej, co pod­kre­śla za­an­ga­żo­wa­nie Arc­tic Pa­per w zrów­no­wa­żo­ny roz­wój.

Pa­pier ten zo­stał za­pro­jek­to­wa­ny z my­ślą o dru­ku wie­lo­barw­nym i spraw­dza się w różnych tech­no­lo­giach, ta­kich jak ar­ku­szo­wy druk of­f­se­to­wy, la­se­ro­wy, HP In­di­go, HSWO czy fle­xo. Co wi­ęcej, G-Print jest przy­sto­so­wa­ny do kon­tak­tu z żyw­no­ścią, co roz­sze­rza je­go za­sto­so­wa­nia o opa­ko­wa­nia i in­ne pro­duk­ty wy­ma­ga­jące zgod­no­ści z nor­ma­mi bez­pie­cze­ństwa.

Ju­bi­le­uszo­we wy­da­rze­nie w Grycks­bo

Ma­jo­we wy­da­rze­nie w za­kła­dzie Arc­tic Pa­per Grycks­bo będzie oka­zją do bli­ższe­go po­zna­nia hi­sto­rii G-Print i pro­ce­sów je­go pro­duk­cji. Fir­ma za­pla­no­wa­ła pre­zen­ta­cje, które przy­bli­żą ewo­lu­cję te­go pa­pie­ru na prze­strze­ni 50 lat – od pio­nier­skich po­cząt­ków w 1975 r. po współcze­sne in­no­wa­cje. Uczest­ni­cy będą mo­gli zo­ba­czyć, jak po­wsta­je G-Print, a ta­kże do­wie­dzieć się wi­ęcej o je­go ro­li w kszta­łto­wa­niu stan­dar­dów dru­ku pre­mium. Ob­cho­dy rocz­ni­cy obej­mą rów­nież wy­sta­wy, warsz­ta­ty i spo­tka­nia z eks­per­ta­mi, które po­trwa­ją przez ca­ły 2025 rok, an­ga­żu­jąc za­rów­no lo­kal­ną spo­łecz­no­ść, jak i part­ne­rów bi­zne­so­wych z ca­łe­go świa­ta.

Dzie­dzic­two i przy­szło­ść G-Print

Od mo­men­tu wpro­wa­dze­nia na ry­nek G-Print wy­zna­cza stan­dar­dy w bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Je­go po­pu­lar­no­ść wy­ni­ka nie tyl­ko z do­sko­na­łych wła­ści­wo­ści tech­nicz­nych, ale ta­kże z uni­wer­sal­no­ści, która po­zwa­la na re­ali­za­cję za­rów­no ar­ty­stycz­nych, jak i ko­mer­cyj­nych pro­jek­tów. Eu­ro­pa­pier Pol­ska, ja­ko dys­try­bu­tor, pod­kre­śla, że G-Print po­zo­sta­je jed­nym z naj­częściej wy­bie­ra­nych pa­pie­rów przez pro­fe­sjo­na­li­stów w kra­ju.

Arc­tic Pa­per Grycks­bo, świ­ętu­jąc 50-le­cie G-Print, nie tyl­ko wspo­mi­na swo­ją hi­sto­rię, ale też pa­trzy w przy­szło­ść, kon­ty­nu­ując pra­ce nad in­no­wa­cyj­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi w pro­duk­cji pa­pie­ru. To do­wód na to, że G-Print, mi­mo upły­wu de­kad, po­zo­sta­je sy­no­ni­mem ja­ko­ści i nie­za­wod­no­ści w świe­cie dru­ku.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Eu­ro­pa­pier Pol­ska Sp. z .o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści