Podczas Gallus Wine Label Days 2025, które miało miejsce w dniach 26-27 marca 2025 r. w centrum demonstracyjnym Gallus Experience Center w zakładach w St. Gallen w Szwajcarii zaprezentowano nową technologię Gallus MatteJet, która już oficjalnie trafia na rynek.
Nowa technologia skierowana jest do producentów etykiet do wina i napojów spirytusowych. MatteJet umożliwia szybkie i opłacalne matowe uszlachetnianie premium inline za naciśnięciem jednego przycisku, wcześniej nieosiągalne w cyfrowym druku atramentowym.
Dario Urbinati, dyrektor generalny Gallus Group komentuje: „Gallus i HEIDELBERG z radością ogłaszają wprowadzenie na rynek technologii Gallus MatteJet i możliwości, jakie ona stwarza. Do tej pory matowe wykończenie dla cyfrowego druku atramentowego było możliwe tylko poprzez dodanie zintegrowanych jednostek fleksograficznych lub urządzeń do dalszego uszlachetniania w celu wykorzystania matowych powłok – co wydłuża czas, zwiększa złożoność i koszty.”
„Teraz, eliminując potrzebę stosowania tego typu lakierów, klienci mogą odblokować różne możliwości, zachowując jednocześnie fakturę powierzchni pożądanego podłoża. To również eliminuje wszelkie wymagane narzędzia i czyszczenie maszyn do powlekania, co daje znaczną ogólną korzyść.”
„Trzy lata temu, wprowadzając Gallus One, zajęliśmy się barierą TCO dla dochodowych etykiet cyfrowych. Dzięki MatteJet rozwinęliśmy tę koncepcję, wprowadzając wszystkie zalety cyfrowo drukowanych matowych etykiet do marek premium takie jak możliwość produkcji krótkich serii, zmniejszenie zapasów magazynowych, zwiększoną zrównoważoność, personalizację i drukowanie na żądanie. To pokazuje nasze zaangażowanie w wypełnianie luki między ogromną obietnicą technologii cyfrowych, a obecną rzeczywistością w całej naszej branży.
Sprawianie, że przyjęcie rozwiązań cyfrowych staje się dostępną i opłacalną ścieżką dla większej liczby producentów etykiet i dalsze wspieranie dążenia do „inteligentnego, zintegrowanego ze wszystkimi procesami drukowania. Ta innowacja skutecznie uzupełnia ofertę dla etykiet cyfrowych premium.”
Na podstawie informacji firmy Heidelberg Polska Sp. z o.o.