Au­to­ma­ty­za­cja re­wo­lu­cjo­ni­zu­je druk – jak pol­skie fir­my ad­ap­tu­ją no­we tech­no­lo­gie?Poprzedni artykuł 

Ja­kie tech­no­lo­gie dru­ku zdo­mi­nu­ją bra­nżę w naj­bli­ższym cza­sie? W ja­ki spo­sób dru­kar­nie mo­gą zwi­ęk­szyć swo­ją ren­tow­no­ść w do­bie ro­snących kosz­tów? Jak au­to­ma­ty­za­cja wpły­wa na kon­ku­ren­cyj­no­ść kra­jo­wych firm? Od­po­wie­dzi na te py­ta­nia przy­no­si naj­now­szy od­ci­nek pod­ca­stu „Ro­zmo­wy o dru­ku” re­ali­zo­wa­ne­go przez Ca­non Pol­ska. Ek­sper­ci i prak­ty­cy bra­nży dzie­lą się swo­imi spo­strze­że­nia­mi na te­mat klu­czo­wych tren­dów, po­rów­nu­ją kon­dy­cję pol­skie­go ryn­ku z glo­bal­nym i wska­zu­ją, jak no­we tech­no­lo­gie wpły­wają na roz­wój firm po­li­gra­ficz­nych.

Ro­zmo­wę po­pro­wa­dził dzien­ni­karz Ja­kub Łu­kow­ski, a wśród roz­mów­ców zna­le­źli się:

  • Mar­ta Na­ra­no­wicz – dy­rek­tor­ka kre­atyw­na i spe­cja­list­ka ds. dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go, która pa­sjo­nu­je się tren­da­mi w bra­nży In­te­rior De­cor;
  • Piotr Ja­nic­ki – wła­ści­ciel PRINT PROJECT i pre­zes za­rządu Dru­kar­ni Wy­daw­ni­czej im. Wła­dy­sła­wa Lu­dwi­ka An­czy­ca S.A.;
  • Piotr Ma­lic­ki – Te­am Le­ader w Ca­non Pol­ska, eks­pert w dzie­dzi­nie au­to­ma­ty­za­cji i opty­ma­li­za­cji pro­ce­sów;
  • Mi­chał Mły­nar­czyk – Pro­duct Ma­na­ger w Ca­non Pol­ska, od­po­wia­da za druk pro­duk­cyj­ny ma­łe­go for­ma­tu;
  • To­masz Mi­ękus – Pro­duct Ma­na­ger w Ca­non Pol­ska, spe­cja­li­sta od dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go.

Au­to­ma­ty­za­cja – szan­sa czy ko­niecz­no­ść?
No­wo­cze­sne sys­te­my za­rządza­nia pro­duk­cją, ro­bo­ty­za­cja i in­te­gra­cja sztucz­nej in­te­li­gen­cji po­zwa­la­ją na znacz­ne przy­spie­sze­nie pro­ce­sów dru­ku. Ek­sper­ci wska­zu­ją, że w cza­sach nie­do­bo­ru wy­kwa­li­fi­ko­wa­nych pra­cow­ni­ków i ro­snących kosz­tów ope­ra­cyj­nych, au­to­ma­ty­za­cja sta­je się ko­niecz­no­ścią. „Dzi­ęki no­wo­cze­snym tech­no­lo­giom, mo­że­my re­du­ko­wać czas pro­duk­cji, zmniej­szać od­pa­dy i opty­ma­li­zo­wać kosz­ty. To klu­czo­we dla utrzy­ma­nia kon­ku­ren­cyj­no­ści” – pod­kre­śla­ją uczest­ni­cy dys­ku­sji.

Pol­ska na tle świa­ta – gdzie je­ste­śmy w wy­ści­gu tech­no­lo­gicz­nym?
Czy pol­skie fir­my nadąża­ją za świa­to­wy­mi tren­da­mi? Choć sek­tor dru­ku w Pol­sce roz­wi­ja się dy­na­micz­nie, wci­ąż ist­nie­je prze­strzeń do szer­sze­go wdra­ża­nia no­wo­cze­snych roz­wi­ązań. Wie­le dru­kar­ni in­we­stu­je w cy­fry­za­cję, jed­nak ba­rie­rą często są kosz­ty po­cząt­ko­we i brak do­stępu do za­awan­so­wa­nych tech­no­lo­gii. „Wi­dzi­my co­raz wi­ęk­sze za­in­te­re­so­wa­nie au­to­ma­ty­za­cją i sztucz­ną in­te­li­gen­cją, ale wci­ąż wie­le firm stoi przed de­cy­zją o ich wdro­że­niu” – zwra­ca­ją uwa­gę eks­per­ci.

Głów­ne wąt­ki roz­mo­wy:

  • au­to­ma­ty­za­cja – jak zmie­nia pro­ce­sy dru­ku i ja­kie przy­no­si ko­rzy­ści dla firm oraz klien­tów?
  • glo­bal­ne tren­dy – jak Pol­ska wy­pa­da na tle ryn­ku świa­to­we­go?
  • przy­szło­ść sek­to­ra – czy­li o tym, ja­kie­go po­de­jścia ocze­ku­ją klien­ci?
  • wy­zwa­nia – ja­kie ba­rie­ry utrud­nia­ją wdra­ża­nie no­wo­cze­snych tech­no­lo­gii?

Wi­ęcej w naj­now­szym od­cin­ku pod­ca­stu „Ro­zmo­wy o dru­ku”, w którym eks­per­ci dzie­lą się swo­imi do­świad­cze­nia­mi, wska­zu­ją re­al­ne kie­run­ki zmian i zdra­dza­ją, ja­kie in­no­wa­cje mo­gą zre­wo­lu­cjo­ni­zo­wać bra­nżę w naj­bli­ższej przy­szło­ści. Za­pra­sza­my do słu­cha­nia!

Pod­cast do­stęp­ny jest na po­pu­lar­nych plat­for­mach pod­ca­sto­wych oraz na stro­nie:
www.ca­non.pl/bu­si­nes­s/in­si­ght­s/ar­tic­le­s/tech­no­lo­gie­-przysz­lo­sci­-w-pol­ski­ch-dru­kar­nia­ch/

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji pra­so­wej fir­my Ca­non

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści