IFRA Expo 2009: targi z przesłaniem na trudne czasyPoprzedni artykuł 

W dniach 12-15 października br. już po raz drugi w Wiedniu odbędą się doroczne targi branży gazetowej – IFRA Expo 2009. Motto tegorocznej ich edycji, organizowanej w bardzo trudnym roku dla branży poligraficznej, brzmi „Twój niezbędny GPS” i odzwierciedla jej założenia, czyli przedstawienie obecnej kondycji branży oraz wyznaczenie kierunków jej rozwoju.

„Twój niezbędny GPS”

IFRA jako organizator imprezy rozszerza program wystawy o wyzwania, z jakimi borykają się obecnie firmy z segmentu produkcji prasowej. Targi IFRA Expo 2009 mają pełnić rolę swego rodzaju „systemu nawigacyjnego”. Z jednej strony pozwolą one zwiedzającym zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami technicznymi, z drugiej będą stanowić idealną platformę poznawczą jeśli chodzi o różne sposoby zapewnienia sobie sukcesu w przyszłości – mówi Michael Heipel, dyrektor IFRA odpowiedzialny za obsługę wystawców.

Przy obecnej sytuacji branży gazetowej Wiedeń jawi się jako szczególnie atrakcyjne miejsce dla tego rodzaju wystawy. Firma konsultingowa Mercer umieściła to leżące nad Dunajem miasto na drugim miejscu w swoim corocznym rankingu miast z całego świata. Poziom cen w Wiedniu jest bardzo korzystny zarówno dla wystawców jak i zwiedzających. Poza bardzo dobrą dostępnością międzynarodową lokalizacja imprezy oferuje atrakcyjne ceny zakwaterowania w hotelach oraz niski poziom dodatkowych kosztów związanych z obecnością na targach – dodaje Michael Heipel.

Targi IFRA Expo odbędą się w halach A i B Reed centrum wystawienniczego Messe Wien. W pawilonie A będą prezentowane technologie cyfrowe, rozwiązania systemowe i oprogramowania. Szczególny nacisk będzie położony na biznes reklamowy oraz na nowe modele biznesowe oparte na mobilnych usługach i rozwiązaniach online. Ta hala powinna zainteresować przede wszystkim menedżerów IT, szefów marketingu i dystrybucji, redaktorów naczelnych i menedżerów do spraw rozwoju. Hala B będzie poświęcona produkcji gazetowej. Kierownicy, menedżerowie produkcji i decydenci z obszarów prepressu, druku i postpressu będą mieli tam okazję przyjrzenia się najnowszym rozwiązaniom wspomagającym efektywną i oszczędną produkcję.

IFRA oferuje wystawcom kompleksowy pakiet usług związanych z uczestnictwem w targach. Poza rozbudowanym marketingiem wystawienniczym obejmuje on również usługi online, reklamę oraz obsługę PR. Dwie przestrzenie specjalne – Solution Park Digital Systems w hali A oraz Ideas in Printing Suare w hali B – są skierowane do małych i średnich firm zainteresowanych specjalistycznymi rozwiązaniami. IFRA stworzyła też pakiet dla firm prezentujących się na targach po raz pierwszy, aby umożliwić im udział w imprezie w przystępnej cenie.

Szczególnie godne uwagi wśród wielu imprez towarzyszących targom Expo są sesje tematyczne przebiegające pod hasłem „Gazety dzisiaj” oraz uroczyste rozwiązanie konkursu cross-mediów IFRA XMA 2009 wraz z prezentacją zwycięzców.

Wystawcy targów IFRA Expo 2009

Pomimo niełatwej sytuacji ekonomicznej, już około 140 producentów i usługodawców zarezerwowało stoiska o łącznej powierzchni 10 000 m². Wśród nich znaleźli się czołowi dostawcy rozwiązań dla branży gazetowej: Agfa Graphics, Baldwin, Böttcher, Draabe, Ferag, Fujifilm Europe, Goss International, Holmen Paper, Kodak, Koenig & Bauer, Krause-Biagosch, MacDermid Printing Solutions, manroland, Mosca, Müller Martini, Myllykoski Sales, OneVision Software, Quark, Schur Packaging Systems, Siegwerk Druckfarben, Sinapse Print Simulators, Sitma Machinery, Stora Enso, technotrans, Toray International Europe, UPM-Kymmene czy Wifag.


Stale aktualizowaną listę wystawców i oraz więcej informacji na temat targów IFRA Expo 2009 można znaleźć na stronie www.ifraexpo.com.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności