Canon awansował w rankingu „Best Global Brands 2009”Poprzedni artykuł 

Canon awansował o trzy pozycje w rankingu „100 Best Global Brands 2009” – dorocznym zestawieniu 100 najlepszych światowych marek, opracowanym przez prestiżowy tygodnik biznesowy „Business Week”. Firma zajmuje obecnie 33. pozycję w rankingu. Zestawienie zostało przeprowadzone przez Interbrand – niezależną agencję konsultingową w dziedzinie oceny marek.

Ranking „100 Best Global Brands” obejmuje 100 najlepszych marek, które zdobyły i utrzymały silną pozycję na rynku. Aby znaleźć się w tym zestawieniu, firmy muszą spełnić szereg warunków, miedzy innymi wypracować co najmniej jedna trzecią dochodu poza krajem pochodzenia, być rozpoznawalnymi poza własnym gronem klientów oraz upubliczniać dane marketingowe i finansowe.

Canon zajmował 36 pozycje w latach 2007 i 2008. W bieżącym roku firma zaprezentowała nowe modele cyfrowych aparatów fotograficznych oraz kamer, miedzy innymi Canon EOS 7D – najnowszą lustrzankę z rodziny produktów EOS.

„Pomimo obecnej trudnej sytuacji ekonomicznej na świecie Canon kontynuuje wprowadzanie na rynek nowych produktów i rozwiązań do przetwarzania obrazu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z awansu w rankingu „100 Best Global Brands”. Oznacza on, że marka Canon jest nadal bardzo silna” — powiedział James Leipnik, dyrektor ds. komunikacji i relacji korporacyjnych w Canon Europe.

Przedsiębiorstwa uwzględnione w raporcie “100 Best Global Brands” oceniane są według wartości, które oblicza się przez ustalenie, jaki procent generowanych przychodów można przypisać marce, a następnie określenie profilu ryzyka dla oczekiwanych zysków na podstawie pozycji rynkowej, stabilności i globalnego zasięgu.

Na podstawie informacji firmy Canon Europa

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności