Kar­ton Per­for­ma Bri­ght: ko­lej­na no­wo­ść w ofer­cie fir­my Sto­ra En­soPoprzedni artykuł 

Po­czątek no­we­go ro­ku to w fir­mie Sto­ra En­so okres licz­nych pre­mier w za­kre­sie wy­twa­rza­nych przez nią kar­to­nów i pro­duk­tów opa­ko­wa­nio­wych. Na tar­gach Pro­Swe­ets 2010, od­by­wa­jących się w Ko­lo­nii w dniach 31 stycz­nia – 3 lu­te­go, skan­dy­naw­ski kon­cern za­pre­zen­to­wał Per­for­ma Bri­ght, no­wy kar­ton sto­so­wa­ny przy pro­duk­cji opa­ko­wań do cze­ko­la­dy i in­nych wy­ro­bów cu­kier­ni­czych. Na tej sa­mej wy­sta­wie pro­mo­wa­ne by­ły ta­kże: de­dy­ko­wa­na dla opa­ko­wań luk­su­so­wych no­wa wer­sja kar­tonu En­socoat o udo­sko­na­lo­nych pa­ra­me­trach w za­kre­sie za­dru­ko­wy­wa­nia oraz wie­lo­war­stwo­wa po­wle­ka­na tek­tu­ra kraft CKB, której za­sto­so­wa­nie umo­żli­wia zwi­ęk­sze­nie wy­daj­no­ści pro­duk­cji opa­ko­wań.

Si­łą na­pędo­wą roz­wo­ju opa­ko­wań są za­wsze ich od­bior­cy czy­li kon­su­men­ci. Zw­róce­nie ich uwa­gi na pro­dukt pre­zen­to­wa­ny na wy­sta­wie skle­po­wej oraz prze­ko­na­nie o je­go ja­ko­ści i pro­eko­lo­gicz­nym cha­rak­te­rze to klucz do suk­ce­su – mówił Wil­fried Sch­mahl, dy­rek­tor ds. sprze­da­ży Sto­ra En­so Car­ton Bo­ard, który po­pro­wa­dził to­wa­rzy­szące tar­gom Pro­Swe­ets 2010 spe­cjal­ne se­mi­na­rium Sto­ra En­so po­świ­ęco­ne no­wo­ściom fir­my w za­kre­sie kar­to­nów opa­ko­wa­nio­wych de­dy­ko­wa­nych dla bra­nży cu­kier­ni­czej.
Na­szą od­po­wie­dzią na za­po­trze­bo­wa­nie ryn­ko­we jest wzmo­żo­na pro­mo­cja ko­rzy­ści wy­ni­ka­jących z za­sto­so­wa­nia tek­tu­ry li­tej ja­ko od­na­wial­ne­go, przy­ja­zne­go śro­do­wi­sku i nie­wpły­wa­jące­go na zmia­ny kli­ma­tycz­ne ma­te­ria­łu opa­ko­wa­nio­we­go. Jed­no­cze­śnie sta­ra­my się tak roz­wi­jać i wzbo­ga­cać na­sze pro­duk­ty, aby móc wspie­rać na­szych klien­tów i part­ne­rów w ich sta­ra­niach zwi­ąza­nych z kre­atyw­no­ścią i in­no­wa­cyj­no­ścią – do­dał Wil­fried Sch­mahl. – Jest mi nie­zmier­nie mi­ło po­in­for­mo­wać, że wła­śnie za­ko­ńczy­li­śmy du­ży pro­jekt tech­no­lo­gicz­ny pro­wa­dzo­ny w na­szych skan­dy­naw­skich za­kła­dach pro­duk­cyj­nych i mo­że­my dziś wpro­wa­dzić na ry­nek kil­ka zu­pe­łnie no­wych oraz udo­sko­na­lo­nych wy­ro­bów.

Pro­du­cen­ci cze­ko­la­dy wy­bie­ra­ją kar­ton Per­for­ma
Wśród ma­te­ria­łów opa­ko­wa­nio­wych Sto­ra En­so de­dy­ko­wa­nych na ry­nek opa­ko­wań do cze­ko­la­dy i in­nych wy­ro­bów cu­kier­ni­czych prym zde­cy­do­wa­nie wie­dzie mar­ka Per­for­ma, z jej od­mia­na­mi ta­ki­mi jak Per­for­ma Whi­te, Per­for­ma Na­tu­ra czy Per­for­ma Al­to. Dziś ma­my przy­jem­no­ść uzu­pe­łnić na­sze port­fo­lio w tym za­kre­sie o zu­pe­łną no­wo­ść – wy­twa­rza­ny w za­kła­dzie Fors kar­ton Per­for­ma Bri­ght. Jest on efek­tem na­szych wie­lo­let­nich do­świad­czeń w za­kre­sie pro­duk­cji ma­te­ria­łów z ma­sy che­mo­ter­mo­me­cha­nicz­nej (CTMP). Kar­ton ten ofe­ru­je wy­so­ką neu­tral­no­ść za­pa­cho­wą i od­por­no­ść na za­bru­dze­nia, będąc ide­al­nym wy­bo­rem przy pa­ko­wa­niu wy­ro­bów cu­kier­ni­czych, cze­ko­la­dy czy sło­dy­czy. Per­for­ma Bri­ght po­sia­da bia­łą, nie­po­wle­ka­ną war­stwę spodnią, wy­cho­dząc na­prze­ciw po­trze­bom pro­du­cen­tów cze­ko­la­dy, którzy ocze­ku­ją wy­so­kiej kla­sy opa­ko­wań pu­de­łko­wych, wzmac­nia­jących wi­ze­ru­nek mar­ki i jed­no­cze­śnie atrak­cyj­nych, przy­ci­ąga­jących uwa­gę kon­su­men­tów – mówił Wil­fried Sch­mahl.
Gwa­ran­cją wy­so­kiej ja­ko­ści, neu­tral­no­ści za­pa­cho­wej i od­por­no­ści na za­bru­dze­nia są zna­ko­mi­te re­zul­ta­ty, ja­kie kar­ton Per­for­ma Bri­ght uzy­skał w te­stach Ro­bin­so­na. Per­for­ma Bri­ght to no­wy czło­nek ro­dzi­ny kar­to­nów ce­chu­jących się naj­ni­ższym na ryn­ku po­zio­mem mi­gra­cji i naj­lep­szy­mi wy­ni­ka­mi w te­ście Ro­bin­so­na. Jest on od­po­wied­nim wy­bo­rem przy pa­ko­wa­niu luk­su­so­wych sło­dy­czy, które wy­ma­ga­ją dłu­go­okre­so­wej neu­tral­no­ści za­pa­cho­wej, a jed­no­cze­śnie spe­łnia wy­ma­ga­nia ryn­ko­we pod względem efek­tyw­no­ści kosz­to­wej – prze­ko­ny­wał Wil­fried Sch­mahl.
Kar­to­ny z ro­dzi­ny Per­for­ma są rów­nież wy­ko­rzy­sty­wa­ne w bra­nżach ko­sme­tycz­nej, far­ma­ceu­tycz­nej i spo­żyw­czej. CTMP, czy­li ma­sa che­mo­ter­mo­me­cha­nicz­na, znaj­du­je tu za­sto­so­wa­nie w środ­ko­wej war­stwie kar­to­nu, za­pew­nia­jąc je­go wy­so­ką pulch­no­ść i sztyw­no­ść, przy jed­no­cze­snym za­cho­wa­niu od­po­wied­nich pa­ra­me­trów w za­kre­sie czy­sto­ści i za­dru­ko­wy­wa­nia.

No­wy kar­ton En­so­co­at do opa­ko­wań luk­su­so­wych
Wpro­wa­dzo­ny w stycz­niu kar­ton En­so­co­at, który miał swo­ją ryn­ko­wą pre­mie­rę na od­by­wa­jących się kil­ka dni wcze­śniej tar­gach PCD w Pa­ry­żu, jest z ko­lei de­dy­ko­wa­ny dla sek­to­ra opa­ko­wań luk­su­so­wych. Naj­bar­dziej wy­ra­fi­no­wa­ne pu­de­łka na cze­ko­la­dę są za­zwy­czaj wy­ka­ńcza­ne spe­cjal­ny­mi efek­ta­mi ta­ki­mi jak np. tło­cze­nie fo­lią na go­rąco. Ja­ko wy­bie­la­ny kar­ton siar­cza­no­wy ty­pu SBS, En­so­co­at ofe­ru­je – zda­niem pro­du­cen­ta – opty­mal­ne pa­ra­me­try me­cha­nicz­ne i naj­lep­szą po­wierzch­nię do te­go ro­dza­ju za­sto­so­wań. Dzi­ęki ostat­nim zmia­nom w re­cep­tu­rze wy­twa­rza­nia te­go kar­to­nu znacz­nie po­pra­wi­li­śmy je­go wła­ści­wo­ści optycz­ne, co za­owo­co­wa­ło zna­ko­mi­ty­mi re­zul­ta­ta­mi przy za­dru­ko­wy­wa­niu – po­wie­dział Ari Tan­ni­nen, me­ne­dżer ds. wspar­cia ryn­ko­we­go Sto­ra En­so Car­ton Bo­ard na ob­sza­rze Fin­lan­dii.
Jed­no­cze­śnie fir­ma Sto­ra En­so wpro­wa­dzi­ła na ry­nek dwu­stron­nie po­wle­ka­ny kar­ton En­socoat 2S, który za­stąpił mar­kę En­sogloss.

Wi­ęcej opa­ko­wań za mniej
Dzi­ęki stwo­rze­niu przez Sto­ra En­so tek­tu­ry CKB, fir­ma umo­żli­wi­ła swo­im od­bior­com wy­twa­rza­nie wi­ęk­szej ilo­ści opa­ko­wań przy ni­ższych kosz­tach. Ta wy­trzy­ma­ła wie­lo­war­stwo­wa tek­tu­ra li­ta pro­du­ko­wa­na w szwedz­kim za­kła­dzie Sko­ghall jest na­wet o 20 g/m2 lżej­sza niż jej po­przed­nicz­ka, przy za­cho­wa­nym wy­so­kim po­zio­mie sztyw­no­ści ma­te­ria­łu. Dzi­ęki naj­no­wo­cze­śniej­szym roz­wi­ąza­niom tech­no­lo­gicz­nym wdro­żo­nym w ma­szy­nie do jej wy­twa­rza­nia, no­wa wer­sja CKB po­zwa­la na wy­pro­du­ko­wa­nie wi­ęk­szej ilo­ści opa­ko­wań przy­pa­da­jących na jed­ną to­nę tek­tu­ry.

Po­za mar­ka­mi En­so­co­at, Per­for­ma i CKB, por­fto­lio Sto­ra En­so w za­kre­sie kar­to­nów opa­ko­wa­nio­wych obej­mu­je też tek­tu­ry z ro­dzi­ny Tam­bri­te, prze­zna­czo­ne do pro­duk­cji pu­de­łek skła­da­nych, oraz Tri­plex – tek­tu­ry ma­ku­la­tu­ro­we o uszla­chet­nio­nej po­wierzch­ni.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści