Marka
Black Point, wiodący polski producent alternatywnych materiałów do
druku,
poszerza kanały dystrybucji w Czechach. Ostatnio do sieci sprzedaży
firmy
dołączyły popularne czeskie markety Globus. Do
tej pory tusze, tonery i papier fotograficzny marki Black Point S.A.
dystrybuowane były w Czechach w marketach Electro Worlda oraz za
pośrednictwem
przedstawicieli handlowych i kanałów biuroserwisowych. Teraz dystrybucja
poszerzyła się o kolejne kilkanaście punktów sprzedaży - markety sieci
Globus.
Dzięki temu produkty marki Black Point dostępne są w Czechach już w
ponad 30
punktach dystrybucji. Poszerzanie
sieci sprzedaży u naszych południowych sąsiadów to jeden z elementów
strategii
obecności marki Black Point w Europie Środkowo-Wschodniej. - Z jednej
strony
koncentrujemy się na umacnianiu naszej pozycji w krajach, w których
jesteśmy
obecni z ofertą marki Black Point, czyli w Czechach, na Węgrzech i
Słowacji -
mówi Piotr Kolbusz, prezes Black Point S.A. - Z drugiej strony
planujemy
ekspansję na pozostałe rynki z tego obszaru Europy - ukraiński,
litewski,
łotewski i estoński - dodaje. Black
Point szacuje, że ekspansja na rynki Europy Środkowo-Wschodniej pozwoli
mu
osiągnąć w 2010 roku kilkumilionowy wzrost obrotów. Wzrastająca od lat
koniunktura na markową alternatywę w samym tylko 2009 roku pozwoliła
Grupie
Black Point osiągnąć obroty na poziomie 68,8 miliona złotych, a wynikiem
6
milionów złotych niemal podwoić zyski. -
Ogólnoświatowe spowolnienie gospodarki spowodowało, że użytkownicy
jeszcze
chętniej niż przed kryzysem wybierają markową alternatywę, gwarantującą
wydruki
wysokiej jakości za rozsądną cenę - mówi Piotr Kolbusz, prezes Black
Point
S.A. - Jak pokazuje przykład polskiego rynku, alternatywa nadrobiła
różnicę
ilościowej sprzedaży w stosunku do materiałów producentów drukarek.
Przewidujemy, że w 2010 roku ta różnica się jeszcze zwiększy i
przekroczy
aktualny poziom 50% - wyjaśnia. Black
Point od ponad 20 lat specjalizuje się w dostarczaniu na europejski
rynek
markowych alternatywnych materiałów do druku. W ofercie ma około 300
różnych
produktów, w tym tusze, tonery i papier fotograficzny. Wprowadza nowości
-
ostatnio Super Cartridge, grupę atramentów o zwiększonej ponad
dwukrotnie
wydajności w porównaniu z materiałami producentów sprzętu i nową linię
tonerów
monochromatycznych - Super Plus, produkt gwarantujący użytkownikom ponad
50%
oszczędności w porównaniu z ofertą konkurencji.