Polska firma rozwija skrzydła w CzechachPoprzedni artykuł 

Marka Black Point, wiodący polski producent alternatywnych materiałów do druku, poszerza kanały dystrybucji w Czechach. Ostatnio do sieci sprzedaży firmy dołączyły popularne czeskie markety Globus.

Do tej pory tusze, tonery i papier fotograficzny marki Black Point S.A. dystrybuowane były w Czechach w marketach Electro Worlda oraz za pośrednictwem przedstawicieli handlowych i kanałów biuroserwisowych. Teraz dystrybucja poszerzyła się o kolejne kilkanaście punktów sprzedaży - markety sieci Globus. Dzięki temu produkty marki Black Point dostępne są w Czechach już w ponad 30 punktach dystrybucji.

Poszerzanie sieci sprzedaży u naszych południowych sąsiadów to jeden z elementów strategii obecności marki Black Point w Europie Środkowo-Wschodniej. - Z jednej strony koncentrujemy się na umacnianiu naszej pozycji w krajach, w których jesteśmy obecni z ofertą marki Black Point, czyli w Czechach, na Węgrzech i Słowacji - mówi Piotr Kolbusz, prezes Black Point S.A. - Z drugiej strony planujemy ekspansję na pozostałe rynki z tego obszaru Europy - ukraiński, litewski, łotewski i estoński - dodaje.

Black Point szacuje, że ekspansja na rynki Europy Środkowo-Wschodniej pozwoli mu osiągnąć w 2010 roku kilkumilionowy wzrost obrotów. Wzrastająca od lat koniunktura na markową alternatywę w samym tylko 2009 roku pozwoliła Grupie Black Point osiągnąć obroty na poziomie 68,8 miliona złotych, a wynikiem 6 milionów złotych niemal podwoić zyski.

- Ogólnoświatowe spowolnienie gospodarki spowodowało, że użytkownicy jeszcze chętniej niż przed kryzysem wybierają markową alternatywę, gwarantującą wydruki wysokiej jakości za rozsądną cenę - mówi Piotr Kolbusz, prezes Black Point S.A. - Jak pokazuje przykład polskiego rynku, alternatywa nadrobiła różnicę ilościowej sprzedaży w stosunku do materiałów producentów drukarek. Przewidujemy, że w 2010 roku ta różnica się jeszcze zwiększy i przekroczy aktualny poziom 50% - wyjaśnia.

Black Point od ponad 20 lat specjalizuje się w dostarczaniu na europejski rynek markowych alternatywnych materiałów do druku. W ofercie ma około 300 różnych produktów, w tym tusze, tonery i papier fotograficzny. Wprowadza nowości - ostatnio Super Cartridge, grupę atramentów o zwiększonej ponad dwukrotnie wydajności w porównaniu z materiałami producentów sprzętu i nową linię tonerów monochromatycznych - Super Plus, produkt gwarantujący użytkownikom ponad 50% oszczędności w porównaniu z ofertą konkurencji.

Na podstawie informacji firmy Black Point SA

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności