Doroczny konkurs Art of Packaging odbywał się już po raz czwarty. Jego celem jest – jak zakładają organizatorzy – promocja projektów niesztampowych pod względem designu, uciekających od tradycyjnego komunikatu z konsumentem, wykorzystujących nowe technologie i oferujących wysoki poziom estetyki. W tym roku spośród projektów, zgłaszanych w dwóch edycjach – Debiuty i Professional – jury konkursowe nagrodziło najlepsze opakowanie roku dla dowolnego produktu. Poza tym wyróżniono wyroby zgłaszane w kilku kategoriach dedykowanych, wśród nich w kategorii „Opakowanie premium wykonane z papieru i kartonu”, której partnerem była firma Stora Enso Polska. Uroczyste rozstrzygnięcie konkursu, połączone z wręczeniem nagród, odbyło się 22 marca w Teatrze Polskim w Poznaniu.
W kategorii, której patronowała firma Stora Enso Polska, wyróżnione zostało opakowanie „Bomboniera z herbatami artystycznymi” zgłoszone przez producenta – firmę Bacara – i zaprojektowane przez Studio Gravite. Nagrodę z rąk Piotra Kuzebskiego – dyrektora zarządzającego Stora Enso Polska, pełniącego też od niedawna funkcję dyrektora ds. sprzedaży kartonów i produktów opakowaniowych Stora Enso w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – odebrał Dariusz Kulpaka, właściciel firmy Bacara.
Warto podkreślić, że w ofercie Stora Enso znajduje się szerokie portfolio kartonów znajdujących zastosowanie przy produkcji różnego rodzaju opakowań, m.in. do żywności, kosmetyków, farmaceutyków, konfekcji oraz dóbr luksusowych.