Frank Romano, którego kariera w przemyśle poligraficznym i wydawniczym trwa już 50 lat, był też gościem Kodaka i wziął udział w dwóch sesjach tematycznych zorganizowanych w K-Zone – specjalnej strefie stoiska tej firmy przeznaczonej na panele dyskusyjne, wywiady ze znanymi osobami z branży itd. 18 i 19 maja udzielił on wywiadu Jo Francis, wydawcy magazynu Printweek, w którym rozmawiano m.in. o aktualnej kondycji przemysłu poligraficznego oraz wpływie nowych technologii na zmianę postrzegania i wykorzystywania możliwości oferowanych przez druk. Frank Romano wytłumaczył również dlaczego jego zdaniem współczesna poligrafia nabiera znaczenia i siły większej niż kiedykolwiek wcześniej.
Zwiedzający targi Ipex mieli okazję wysłuchać zarówno obu sesji z udziałem Franka Romano, jak też spotkać się z nim i otrzymać jeden z egzemplarzy promowanej na targach książki, sygnowanych podpisem autora. Można w niej znaleźć m.in. historię przemysłu drukarskiego oraz jego wpływu na kształt branż medialnej i reklamowej, jak też opis nowych technologii, zmieniających dotychczasowe zasady obowiązujące we wszystkich trzech branżach.
Przemysł poligraficzny jest niezwykle ekscytujący właśnie ze względu na nieustanne zmiany, jakie w nim zachodzą – mówił Frank Romano. – W ciągu ostatnich dwóch dekad przeszedł ich więcej niż podczas wcześniejszych 600 lat. Mamy wiele szczęścia będąc jego częścią właśnie dziś, gdy możemy być świadkami transformacji cyfrowej zachodzącej w całej branży poligraficznej.
Jak wynika z informacji przekazanych podczas targów Ipex przez firmę Kodak, jej rozwiązania są wykorzystywane przy jednej trzeciej wszystkich książek drukowanych w skali świata. W przypadku najnowszej książki Franka Romano stwierdzenie to odnosi się do każdej ze stron. Dzięki temu stanowi ona znakomity przykład zastosowania różnych technologii Kodaka: inkjetowej, offsetowej i tonerowej, dając czytelnikowi możliwość porównania każdej z nich – strona po stronie.
Przemysł poligraficzny wciąż podlega znaczącym przemianom, ale jego trzon wciąż stanowi produkcja wyrobów służących edukacji, informacji, perswazji, zainteresowaniom i rozrywce – powiedział Chris Payne, dyrektor i wiceprezes ds. marketingu B2B w firmie Kodak. – Jesteśmy niezwykle zaszczyceni faktem współpracy z Frankiem Romano i udostępnieniem technologii Kodaka przy produkcji jego najnowszej książki, debiutującej na targach Ipex 2010.
Frank Romano jest wydawcą podręcznika „Pocket Pal” firmy International Paper, autorem tysięcy artykułów i 46 książek, w tym zawierającej 10 tys. terminów „Encyklopedii Komunikacji Graficznej” (opracowanej wspólnie z Richardem Romano), będącej standardem w swojej dziedzinie. Jest twórcą ośmiu publikacji branżowych i serii podręczników. W roku 1980 jako pierwszy napisał raport rynkowy na temat technologii cyfrowego drukowania „na żądanie”, a pięć lat później poprowadził pierwszą konferencję poświęconą temu zagadnieniu. Jego wypowiedzi były zamieszczane także w prasie pozabranżowej: New York Times, Wall Street Journal, Times of London, USA Today, BusinessWeek, Forbes i wielu innych gazetach i czasopismach; występował też w programach telewizyjnych i radiowych. Frank Romano jest emerytowanym profesorem szkoły mediów drukowanych, działającej w ramach Insytutu Technologii w Rochester.