Portal Global Responsibility, działający w ramach korporacyjnych stron internetowych Stora Enso, oraz powiązana z nim specjalna podstrona portalu społecznościowego Facebook, został uruchomiony w kwietniu 2010 roku jako miejsce służące otwartej dyskusji na temat globalnej odpowiedzialności za środowisko naturalne. Jednym z najważniejszych elementów portalu jest sesja dialogowa z udziałem Sini Harkki z organizacji Greenpeace i Jouko Karvinena, CEO koncernu Stora Enso. Służy on także jako platforma do wymiany poglądów i dyskusji prezesa Stora Enso z innymi osobami: przedstawicielem sieci CarrotMob, właścicielem lasów czy też specjalistą z zakresu plantacji drzewnych.
Ludzie mają wiele pytań i wątpliwości związanych z zużyciem drewna i papieru w dzisiejszych czasach, przeznaczeniem lasów oraz przestrzeganiem praw człowieka na plantacjach. Chcemy mówić o wszystkich tych kwestiach w sposób bardzo otwarty – stąd pomysł na stworzenie stron internetowych Global Responsibility – mówi Lauri Pettola, odpowiedzialny w firmie Stora Enso za komunikację korporacyjną i działania środowiskowe. – Jesteśmy niezwykle dumni z przyznanego wyróżnienia. Jest to dla nas wyraźny znak, że otwarty sposób komunikacji z naszymi udziałowcami jest właściwą drogą, którą warto dalej podążać.