Już za ponad miesiąc od 12 do 15 kwietnia przedstawiciele sektora poligraficznego i reklamowego po raz kolejny spotkają się w Poznaniu. To wielkie święto obu branż rokrocznie jest gwarancją nawiązania wielu lukratywnych kontaktów biznesowych, zapoznania się z nowościami rynkowymi i najnowszymi trendami. Kwietniowa POLIGRAFIA jest niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem przemysłu poligraficznego w Polsce. Odbywa się co dwa lata, co odpowiada cyklowi w jakim pojawiają się nowości rynkowe. Na ponad miesiąc przed targami swoją obecność potwierdziło już
blisko 300 wystawców, a w dalszym ciągu napływają nowe zgłoszenia. W Poznaniu pojawi się zdecydowana większość stałych, w tym tych najbardziej renomowanych wystawców oraz nowi uczestnicy. „
W gronie tegorocznych wystawców znajdą się też takie firmy, które gościć będziemy po raz pierwszy. Takie zgłoszenia bardzo nas cieszą” – mówi Jerzy Kaczmarek, dyrektor projektu.
Zobacz listę wystawców… Garść fachowej wiedzy Tegoroczną edycję urozmaici oczywiście program wydarzeń o charakterze naukowo-szkoleniowym dedykowany profesjonalnym zwiedzającym.
¨ Konferencja „Poligrafia - o rynku i nowościach” Konferencja organizowana przez firmy Heidelberg Polska oraz Grafikus przy udziale MTP adresowana do szerokiego grona osób odpowiedzialnych za procesy produkcyjne i rozwiązania technologiczne w zakładach poligraficznych, ale także właścicieli i osób zarządzających drukarniami. Podczas spotkania zaprezentowany zostanie pierwszy raport nt. polskiego rynku poligraficznego przygotowany przez KPMG przy współpracy Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga.
¨ Książka w świecie cyfrowym Przyszłość książki w świecie cyfrowym firm kreujących nowe technologie związane z drukiem cyfrowym oraz jej przyszłość z punktu widzenia wydawcy. Spotkanie organizowane przez Polską Izbę Druku przy współudziale MTP przyniesie odpowiedzi na nurtujące pytania: co dalej z książką drukowaną? Jakie zmiany czekają producentów, wydawców i dystrybutorów książek? Co przyniesie jutro?
Referat wprowadzający wygłosi dr. Marek Nahotko z UJ. W dalszej części wystąpią Stanisław Pieczara z Xerox Polska, Swapan Chaudhuri z Kodak Polska, Piotr Dobrołęcki z Biblioteki Analiz, Magazyn Literacki KSIĄŻKI oraz dr Jan Lus były prezes Izby Księgarstwa Polskiego.
Czytaj więcej…. ¨ Konferencja edukacyjna Druga konferencja Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Poligraficznego. Tematem przewodnim będzie zawodowe szkolnictwo poligraficzne w epoce przełomu technologii cyfrowych.
Przestrzenie specjalne: ¨ Miasteczko Drukarń Polskich To specjalna ekspozycja organizowana już po raz czwarty w ramach targów POLIGRAFIA. Zlokalizowana w pawilonie 3A wystawa będzie znajdowała się w bezpośrednim sąsiedztwie Salonu Digital Printing Expo. Ma ona na celu promocję głównie polskich usług poligraficznych, począwszy od przygotowania do druku, poprzez wszystkie techniki druku, aż po obróbkę po druku (introligatornia, foliowanie, lakierowanie itp.).
¨ Akademia Poligraficzna Inicjatywa skierowana do adeptów sztuki drukarskiej dająca szansę młodym ludziom na zapoznanie się z technologią druku w praktyce.
Na podstawie informacji MTP