Już po raz drugi firma Stora Enso Polska znalazła się wśród złotych partnerów konkursu Art of Packaging organizowanego przez magazyn „Packaging Polska”. Podobnie jak w roku ubiegłym, była ona też jednym z dwóch partnerów kategorii „Opakowanie premium”, honorującej najlepsze kartonowe opakowania uszlachetnione zgłoszone w edycji Professional. W tym roku konkurs Art of Packaging odbywał się już po raz piąty, a jego uroczysta Gala Finałowa miała miejsce 7 marca podczas gali w poznańskiej Auli Artis.
Mówi Piotr Kuzebski, dyrektor zarządzający Stora Enso Polska, który wręczał nagrodę w kategorii „Opakowanie premium”: Nasza firma stara się aktywnie uczestniczyć w różnych inicjatywach związanych z obszarami rynkowymi, na których działamy i gdzie obecni są nasi klienci. Są wśród nich m.in. dwa prestiżowe konkursy: GrandFront na najlepszą okładkę prasową i właśnie Art of Packaging, prezentujący najlepsze i najbardziej twórcze opakowania realizowane przez polskich projektantów i rodzime zakłady poligraficzne. W tym roku mieliśmy przyjemność wesprzeć go po raz kolejny i bardzo nam miło, że zwycięzcą zarówno kategorii dedykowanej „Opakowanie premium”, jak i całej edycji Professional, został jeden z naszych klientów. Liczne uczestnictwo w konkursie czołowych polskich drukarń opakowaniowych i współpracujących z nimi projektantów oraz agencji reklamowych to najlepszy dowód na ciągły rozwój tego segmentu rynkowego, nawet w ostatnich latach nienajlepszej koniunktury gospodarczej, oraz na rosnące znaczenie opakowań w kontekście wprowadzania produktów na rynek, ich sprzedaży i odbioru przez konsumentów.
Zwycięzcą w sponsorowanej przez Stora Enso Polska kategorii „Opakowanie premium”, jak też w całej edycji Professional okazała się drukarnia Cezar A Chesapeake Company z Białegostoku, w imieniu której nagrodę z rąk Piotra Kuzebskiego odebrał jej prezes – Andrzej Sosna. Uhonorowany produkt to opakowanie zestawu dwóch kaw „Davidoff Cafe”, zaprojektowane i wyprodukowane przez białostocką drukarnię dla firmy Tchibo i zgłoszone w edycji Professional. Nagrodzona firma otrzymała m.in. statuetkę „Perła wśród opakowań”, kampanię reklamową na łamach magazynu „Packaging Polska”, 30-metrowe stoisko na wybranej wystawie organizowanej przez Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz prawo do używania znaku towarowego Art of Packaging.
Konkurs Art of Packaging – któremu przyświeca motto „Perły wśród opakowań” – jest organizowany przez redakcję miesięcznika „Packaging Polska” od 2006 roku. Jego ideą jest nagradzanie i wyróżnianie najbardziej innowacyjnych, twórczych, estetycznych i niesztampowych opakowań wykonywanych na rozmaitych podłożach w różnych technikach drukowania i przy zastosowaniu najnowszych technologii poligraficznych. Podobnie jak w latach ubiegłych, projekty zgłaszane były w dwóch edycjach konkursu – Debiuty (nagradzającej studentów oraz absolwentów szkół i uczelni związanych przede wszystkim z projektowaniem i produkcją opakowań) i Professional (w której wzięli udział profesjonaliści: agencje reklamowe, drukarnie, producenci opakowań oraz firmy będące odbiorcami i właścicielami marek opakowań). Poza nagrodami głównymi i wyróżnieniami w dziewięciu kategoriach dedykowanych (m.in. „Opakowanie premium”) w każdej z edycji przyznane były też nagrody specjalne Z Szuflady dla opakowań, które jeszcze nie zostały skierowane do produkcji.
Konkurs odbywał się pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki i patronatem Marszałka Województwa Wielkopolskiego, a wśród jego partnerów znalazły się liczni dostawcy podłoży, materiałów, sprzętu i oprogramowania dla branży poligraficznej, w tym firma Stora Enso Polska.