Stabilna sytuacja finansowa, perspektywy rozwoju, a przy tym dywidenda i atrakcyjna wycena spółki - Piotr Kolbusz, Przewodniczący Rady Nadzorczej Black Point S.A., tak uzasadnia decyzję o dokupieniu akcji spółki.
Piotr Kolbusz, założyciel i Przewodniczący Rady Nadzorczej Black Point S.A. nabył 6 tysięcy akcji spółki po średniej cenie 5 zł za sztukę. Transakcja została zrealizowana za pośrednictwem Waffen Investments Limited z siedzibą w Limassol, w której pełni funkcje kierownicze. Wolumen transakcji 20 maja osiągnął wartość 30 tysięcy zł.
- Black Point to dobrze zarządzany biznes, z potencjałem rozwoju. Spółka od lat odnotowuje stabilne wzrosty przychodów i zysku, którym dzieli się z akcjonariuszami w postaci dywidendy –mówi Piotr Kolbusz, Przewodniczący Rady Nadzorczej Black Point S.A., komentując decyzję nabycia akcji.
- O atrakcyjności inwestycyjnej spółki decyduje też jej bardzo dobra wycena . Aktualnie wskaźnik C/Z spółki Black Point wynosi 10. Dla porównania – dla całego rynku NewConnect wskaźnik ten wynosi 24,6 – dodaje.
Black Point w branży materiałów eksploatacyjnych działa od ponad 20 lat. Swoją pozycję lidera na polskim rynku zawdzięcza produktom, które pod względem jakości dorównują, a często przewyższają ofertę producentów sprzętu. Grupa od lat notuje stabilne wzrosty przychodów i zysku. Porównując rok 2010 z rokiem 2008, firma wypracowała aż 60% wzrost zysku i 70% - przychodów. Grupa Black Point 2010 rok zakończyła skonsolidowanymi przychodami na poziomie 71,5 mln zł i zyskiem brutto wielkości 6,9 mln zł. Spółka kontynuuje przyjętą przez siebie politykę wypłacania dywidendy – w czerwcu zamierza wypłacić dywidendę w wysokości 10 gr za akcję. Do tej pory Black Point robił to dwukrotnie – w październiku 2010 roku (6 gr od akcji) i lutym 2011 roku (10 gr od akcji).
Black Point koncentruje się na wzmacnianiu swojej pozycji w Polsce – dynamicznie poszerza ofertę produktową i podnosi konkurencyjność. Firma aktualnie wdraża projekt ,,Innowacyjnej technologii”, pracując nad zupełnie nową linią technologiczną dla produktów do urządzeń atramentowych. Producent poszerza kanały sprzedaży. Tylko w tym roku podpisał kilka ważnych kontraktów dystrybucyjnych, wśród nich umowę z ABC-Datą, Vobisem i – w ubiegłym tygodniu - z jedną z największych w Polsce sieci Cash&Carry – sklepami Selgros. W Europie Środkowo-Wschodniej firma sprzedaje swoje produkty m.in. Czechach, na Słowacji, Węgrzech i wkrajach nadbałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia). W ramach Grupy Black Point działa aktywnie poza Europą. Należąca do Grupy spółka Eco Service zajmuje się handlem pustymi kartridżami także w Azji (Eco Service China) i obu Amerykach.
Na podstawie informacji firmy Black Point S.A.