30 dni dla środowiska z RicohPoprzedni artykuł 

Ricoh, ekspert w dziedzinie rozwiązań biurowych, usług zarządzania dokumentami, usług IT i druku produkcyjnego, kontynuuje wspieranie corocznego Światowego Dnia Środowiska ONZ, obchodzonego 5 czerwca. W tym roku Ricoh rozszerza swoje działania na okres 30 dni, dając pracownikom więcej czasu na włączenie się w działania firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju i bioróżnorodności. Podejście Ricoh do zarządzania środowiskiem wykracza daleko poza sprostanie obowiązującym wymaganiom. Ricoh łączy kwestie ekologiczne ze strategią biznesową, w celu jednoczesnej ochrony środowiska i generowania zysku. Zrównoważona innowacja przejawiająca się w każdym aspekcie działalności sprawiła, że firma Ricoh wyznaczyła sobie ambitne cele – redukowanie zarówno swojego własnego negatywnego wpływu na środowisko, jak i negatywnego wpływu swoich klientów.

Ricoh po raz szósty z rzędu wspiera Światowy Dzień Środowiska ONZ, aby pokazać swoje zaangażowanie w redukcję negatywnego wpływu na środowisko i aby skłonić pracowników, dostawców i klientów do pozytywnych zmian w tym zakresie. Ogólnoeuropejskie działania zaplanowane na czerwiec skupiają się na ochronie zasobów naturalnych, redukcji emisji dwutlenku węgla, wspieraniu bioróżnorodności i zachęcaniu do zmiany postaw.
Przykładowo:

  • Neony Ricoh w Austrii, Belgii, Polsce (centrum Warszawy) i Hiszpanii będą wyłączone przez cały miesiąc.
  • Pracownicy z Belgii będą brali udział w akcji pod nazwą „Green driving”, mierząc wpływ jaki ma styl jazdy na zużycie benzyny. Jeżdżąc w sposób odpowiedzialny można ograniczyć zużycie benzyny o 15-20% .
  • Pracownicy z centrali Ricoh Europe w Londynie będą brali udział w usuwaniu inwazyjnych gatunków roślin z terenów bagnistych Tamizy we współpracy z fundacją Thames 21, a także w tworzeniu lokalnego rezerwatu naturalnego we współpracy z fundacją Woodcroft Wildspace.
  • Pracownicy ze Szwajcarii będą brali udział w corocznej akcji zalesiania „Back to life”.
  • Pracownikom z Hiszpanii zostaną zapewnione torby na zakupy wielokrotnego użytku, aby uświadomić im negatywny wpływ plastiku na środowisko.
  • Pracownicy z Norwegii będą zbierać odpady elektryczne i elektroniczne.
  • Pracownicy z Włoch będą brali udział w programie recyklingu, w którym będą mogli przekazywać innym pracownikom rzeczy, których już nie potrzebują.
  • Tom Wagland, Manager, Environmental Management Group, Ricoh Europe, mówi: “W czerwcu koncentrujemy nasze działania na akcjach, które mają na celu zwiększenie świadomości środowiskowej wśród naszych klientów, dostawców i pracowników, W ten sposób możemy przyczynić się do realnej, pozytywnej zmiany. Od roku 2007, w którym firma Ricoh poszerzyła swoją działalność, zredukowała swoją emisję dwutlenku węgla w Europie o 45000 ton, przyczyniając się do realizacji swojej długookresowej strategii globalnej, aby zredukować emisje CO2 o 87,5% do 2050 roku w porównaniu z rokiem 2000.”

    Ricoh podejmuje wszystkie możliwe środki, aby zredukować negatywny wpływ swoich działań na środowisko. Prototypy produktów są projektowane z myślą o ochronie środowiska. To podejście jest kontynuowane podczas produkcji, zaopatrzenia, sprzedaży i usług, recyklingu i zarządzania odpadami. Klienci Ricoh odnoszą korzyści także dzięki programowi optymalizacji zrównoważonego rozwoju (Sustainability Optimisation Programme).

    Na podstawie informacji firmy Ricoh Polska Sp. z o.o.

     Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności