Grupa Black Point ogłasza prognozę wyników na 2011 rok. Producent alternatywnych materiałów eksploatacyjnych przewiduje, że mimo osłabienia koniunktury w branży IT, uzyska obroty na podobnym, jak przed rokiem poziomie – ok. 72 mln zł skonsolidowanego obrotu oraz ok. 5,3 mln zł zysku brutto. - Stawiamy na realną prognozę, która zakłada, że w 2011 roku wypracujemy wyniki nie niższe niż w 2010 roku. Opieramy ją na rzetelnej analizie sytuacji rynkowej, w tym wynikach sprzedaży w Grupie w pierwszym półroczu tego roku – mówi Anna Skałecka, wiceprezes Black Point S.A.
Przychody netto Grupy ze sprzedaży w drugim kwartale 2011 roku wyniosły 18,4 mln zł. Narastająco od początku roku obrót skonsolidowany wyniósł 36,6 mln zł. W porównaniu do pierwszego półrocza oznacza to dla Grupy spadek sprzedaży o ok. 9% i o ok. 4% dla spółki Black Point. Jednocześnie względem drugiego kwartału 2010 roku spółka uzyskała 5-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży.
-
To dobre wyniki biorąc pod uwagę znaczące osłabienie koniunktury w branży alternatywnych materiałów do druku względem roku 2009/2010 - mówi Anna Skałecka, wiceprezes Black Point S.A.
– Na te tendencje nałożyły się zaostrzone działania ze strony producentów drukarek i dostawców produktów alternatywnych, w szczególności silna presja cenowa, skutkująca spadkiem cen sprzedaży, a tym samym marż handlowych – dodaje.
W konsekwencji spółka musiała liczyć się ze spadkiem obrotów wartościowych, pomimo stałych wzrostów sprzedaży ilościowej. W ostatnim półroczu, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, spółka Black Point odnotowała 15% przyrost sprzedaży ilościowej w dwóch flagowych liniach produktowych generujących największy przychód – tonerach Black Point Super Plus oraz Black Point Color. Jednocześnie, należąca do Grupy spółka Eco Service, zajmująca się globalnym handlem pustymi wkładami do drukarek, w tym samym czasie osiągnęła 6-procentowy wzrost sprzedaży.
Pozytywne tendencje sprzedaży uwiarygadniają prognozę wyników spółki na 2011 rok. Black Point podjął już działania, które w perspektywie czasowej pozwolą zwiększać producentowi udział w rynku. W drugim kwartale doszło do przełomu w pracach nad poprawą konkurencyjności oferty marki Black Point, do czego przyczyniło się wdrożenie innowacyjnej technologii produkcji atramentów. Dzięki tym działaniom w pierwszym półroczu 2011 roku Black Point poszerzył ofertę o nowe, kluczowe z punktu widzenia udziału w rynku kartridże atramentowe. Nowa technologia umożliwia produkcję atramentów w wersji XL, tj. o zwiększonej wydajności, które zapewniają użytkownikom wymierne oszczędności kosztów druku. Producent szacuje, że w drugim półroczu uda mu się dzięki temu podnieść sprzedaż ilościową w grupie atramentów o co najmniej 10%.
Jednocześnie firma planuje rozwijać sprzedaż na rynkach eksportowych (zwłaszcza Czechy, Węgry), a dzięki kolejnym partnerom handlowym poszerzać sieć dystrybucji w Polsce. Z kolei za pośrednictwem spółki Eco Service Grupa zamierza zintensyfikować działania handlowe na rynkach dalekowschodnim oraz amerykańskim. Black Point prowadzi też działania zmierzające do optymalizacji kosztów działalności oraz produkcji, a także podnoszenia świadomości marki wśród użytkowników.
Na podstawie informacji firmy Black Point S.A.