Sza­cun­ki Black Po­int po trze­cim kwar­ta­lePoprzedni artykuł 

Zgod­nie z sza­cun­ka­mi za trze­ci kwar­tał 2011 ro­ku Gru­pa Black Po­int prze­wi­du­je 15 mln zł skon­so­li­do­wa­ne­go obro­tu. To ozna­cza aż 17% wzrost wy­ni­ków w po­rów­na­niu do ana­lo­gicz­ne­go okre­su 2010 ro­ku.

Zgod­nie z sza­cun­ka­mi Gru­pa Black Po­int prze­wi­du­je 51 mln zł skon­so­li­do­wa­ne­go obro­tu w ujęciu na­ra­sta­jącym i 32 mln zł obro­tu jed­nost­ko­we­go od stycz­nia do wrze­śnia 2011 ro­ku. Spółka Black Po­int wy­pra­co­wa­ła w trze­cim kwar­ta­le 2011 ro­ku 9 mln zł obro­tu jed­nost­ko­we­go i 15 mln zł skon­so­li­do­wa­ne­go. Po 9 mie­si­ącach Black Po­int jest na do­brej dro­dze do zre­ali­zo­wa­nia za­kła­da­nej pro­gno­zy obro­to­wej na 2011 rok.

Black Po­int zre­ali­zo­wał po­nad 70% za­kła­da­nej pro­gno­zy na rok 2011, a naj­lep­sze sprze­da­żo­wo mie­si­ące ci­ągle przed na­mi – mówi Ka­mi­la Ya­ma­sa­ki, pre­zes Black Po­int SA. –Prze­wi­dy­wa­ne wy­ni­ki po­twier­dza­ją słusz­no­ść przy­jętej przez za­rząd stra­te­gii i wy­bra­nych kie­run­ków roz­wo­ju. Co praw­da, w ujęciu na­ra­sta­jącym obro­ty Gru­py spa­dły o ok. 2% w po­rów­na­niu do 2010 ro­ku, jed­nak, bio­rąc pod uwa­gę słab­szą niż jesz­cze rok te­mu ko­niunk­tu­rę na ryn­ku IT i w szcze­gól­no­ści wzrost sprze­da­ży ilo­ścio­wej, sza­cun­ki uzna­je­my za do­bre – do­da­je.

Klu­czo­we dla osi­ągni­ęcia wy­ni­ków na ta­kim po­zio­mie oka­za­ły się wzro­sty sprze­da­ży ilo­ścio­wej w dwóch pod­sta­wo­wych gru­pach pro­duk­to­wych w ofer­cie Black Po­in­ta. W po­rów­na­niu do ana­lo­gicz­ne­go kwar­ta­łu 2010 ro­ku pro­du­cent osi­ągnął 10% wzrost sprze­da­ży ilo­ścio­wej w gru­pie atra­men­tów i 14% wzrost w gru­pie to­ne­rów la­se­ro­wych. Spo­re wzro­sty za­no­to­wa­ła też na­le­żąca do Gru­py Black Po­int, spółka Eco Se­rvi­ce. Tu­taj sza­cun­ki po­zwa­la­ją mówić o po­nad 30% wzro­ście sprze­da­ży ilo­ścio­wej w od­nie­sie­niu do trze­cie­go kwar­ta­łu 2010 ro­ku.

Black Po­int za­mie­rza kon­se­kwent­nie podno­sić kon­ku­ren­cyj­no­ść swo­jej ofer­ty i kon­ty­nu­ować po­li­ty­kę po­sze­rza­nia sie­ci dys­try­bu­cji w kra­ju i za gra­ni­cą. W trze­cim kwar­ta­le spółka po­sze­rzy­ła ofer­tę o klu­czo­we pro­duk­ty z ga­my kar­tri­dży do dru­ka­rek atra­men­to­wych. Dzi­ęki te­mu Black Po­int już te­raz w za­kre­sie ofer­ty atra­men­to­wej mo­że z suk­ce­sem kon­ku­ro­wać z pro­du­cen­ta­mi sprzętu. W ko­lej­nych mie­si­ącach fir­ma będzie kon­cen­tro­wa­ła się nad roz­bu­do­wą ofer­ty to­ne­rów do dru­ka­rek la­se­ro­wych. Kon­ty­nu­owa­ne będą rów­nież pra­ce nad wdro­że­niem no­wej, wy­so­ko­wy­daj­nej li­nii tech­no­lo­gicz­nej do pro­duk­cji gło­wic atra­men­to­wych.

- Na­sze dzia­ła­nia w za­kre­sie roz­bu­do­wy ofer­ty pro­duk­to­wej od­po­wia­da­ją na ak­tu­al­ne za­po­trze­bo­wa­nie i po­ten­cja­ły ryn­ku – mówi An­na Ska­łec­ka, wi­ce­pre­zes Black Po­in­ta.
– Klien­ci co­raz in­ten­syw­niej po­szu­ku­ją spraw­dzo­nych, wy­daj­nych i wy­so­ko­ja­ko­ścio­wych ma­te­ria­łów do dru­ku. A jak po­twier­dza­ją te­sty ze­wnętrz­nych la­bo­ra­to­ri­ów ba­daw­czych, na­sze pro­duk­ty są pod tym względem lep­sze od kon­ku­ren­cji.
– do­da­je.

Spółka kon­ty­nu­uje po­nad­to dzia­ła­nia zmie­rza­jące do po­zy­ska­nia ko­lej­nych part­ne­rów dys­try­bu­cyj­nych. W trze­cim kwar­ta­le pod­pi­sa­ła kon­trakt ze skle­pem in­ter­ne­to­wym Mer­lin.pl. Black Po­int umoc­nił też po­zy­cję na ryn­kach Eu­ro­py Środ­ko­wo­-Wschod­niej. Po­djął współpra­cę z po­pu­lar­ną sie­cią mas­smar­ke­tów Co­ra, która po­sia­da 85 skle­pów wiel­ko­po­wierzch­nio­wych w Eu­ro­pie, z cze­go 7 na Węgrzech.

Pu­bli­ka­cja sza­cun­ków za trze­ci kwar­tał 2011 ro­ku jest kon­se­kwen­cją pod­jętej przez za­rząd Black Po­int SA po­li­ty­ki in­for­ma­cyj­nej. Pu­bli­ka­cja ra­por­tu za trze­ci kwar­tał pla­no­wa­na jest na 9 li­sto­pa­da 2011 ro­ku.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Black Po­int S.A.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści