Zgodnie z szacunkami
za trzeci kwartał 2011 roku Grupa Black Point przewiduje
15 mln zł skonsolidowanego obrotu.
To oznacza aż 17% wzrost wyników w porównaniu do analogicznego okresu
2010 roku.
Zgodnie z szacunkami
Grupa Black Point przewiduje 51 mln zł skonsolidowanego obrotu w ujęciu
narastającym i 32 mln zł obrotu jednostkowego od stycznia do września
2011 roku. Spółka Black Point wypracowała w trzecim kwartale 2011
roku 9 mln zł obrotu jednostkowego i 15 mln zł skonsolidowanego. Po
9 miesiącach Black Point jest na dobrej drodze do zrealizowania zakładanej
prognozy obrotowej na 2011 rok.
-
Black Point zrealizował
ponad 70% zakładanej prognozy na rok 2011, a najlepsze sprzedażowo
miesiące ciągle przed nami – mówi Kamila Yamasaki, prezes Black
Point SA. –
Przewidywane wyniki potwierdzają
słuszność przyjętej przez zarząd strategii i
wybranych kierunków rozwoju. Co prawda, w ujęciu narastającym obroty
Grupy spadły o ok. 2% w porównaniu do 2010 roku, jednak, biorąc pod
uwagę słabszą niż jeszcze rok temu koniunkturę
na rynku IT i w szczególności wzrost sprzedaży ilościowej, szacunki
uznajemy za dobre – dodaje.
Kluczowe dla osiągnięcia
wyników na takim poziomie okazały się wzrosty sprzedaży ilościowej
w dwóch podstawowych grupach produktowych w ofercie Black Pointa. W
porównaniu do analogicznego kwartału 2010 roku producent osiągnął
10% wzrost sprzedaży ilościowej w grupie atramentów i 14% wzrost
w grupie tonerów laserowych. Spore wzrosty zanotowała też należąca
do Grupy Black Point, spółka Eco Service. Tutaj szacunki pozwalają
mówić o ponad 30% wzroście sprzedaży ilościowej w odniesieniu do
trzeciego kwartału 2010 roku.
Black Point zamierza
konsekwentnie podnosić konkurencyjność swojej oferty i kontynuować
politykę poszerzania sieci dystrybucji w kraju i za granicą. W trzecim
kwartale spółka poszerzyła ofertę o kluczowe produkty z gamy kartridży
do drukarek atramentowych. Dzięki temu Black Point już teraz w zakresie
oferty atramentowej może z sukcesem konkurować z producentami sprzętu.
W kolejnych miesiącach firma będzie koncentrowała się nad rozbudową
oferty tonerów do drukarek laserowych. Kontynuowane będą również
prace nad wdrożeniem nowej, wysokowydajnej linii technologicznej do
produkcji głowic atramentowych.
-
Nasze działania w zakresie rozbudowy oferty produktowej odpowiadają
na aktualne zapotrzebowanie i potencjały rynku
– mówi Anna Skałecka, wiceprezes Black Pointa.
– Klienci coraz intensywniej poszukują
sprawdzonych, wydajnych i wysokojakościowych materiałów do druku.
A jak potwierdzają testy zewnętrznych
laboratoriów badawczych, nasze produkty są
pod tym względem lepsze od konkurencji. – dodaje.
Spółka kontynuuje
ponadto działania zmierzające do pozyskania kolejnych partnerów dystrybucyjnych.
W trzecim kwartale podpisała kontrakt ze sklepem internetowym Merlin.pl.
Black Point umocnił też pozycję na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.
Podjął współpracę z popularną siecią massmarketów Cora, która
posiada 85 sklepów wielkopowierzchniowych w Europie, z czego
7 na Węgrzech.
Publikacja szacunków za trzeci kwartał
2011 roku jest konsekwencją podjętej przez zarząd Black Point SA
polityki informacyjnej. Publikacja raportu za trzeci kwartał planowana
jest na 9 listopada 2011 roku.
Na podstawie informacji firmy
Black Point S.A.