Kartony opakowaniowe wytwarzane przez Stora Enso spełniają niezwykle restrykcyjne wymagania producentów win i alkoholi. Efekt wizualny i dotykowy związany z opakowaniem musi w tym przypadku współgrać z poczuciem obcowania z produktem luksusowym. Osiągany jest on poprzez zapewnienie gładkiej powierzchni kartonu, uzyskiwanej dzięki procesom kaszerowania, lakierowania, tłoczenia folią na gorąco oraz – w razie potrzeby – nakładania polietylenowej powłoki metalizowanej. Wśród kartonów dedykowanych dla tego segmentu rynkowego są produkowane przez Stora Enso serie Ensocoat, Performa i Tambrite, wykorzystywane w zewnętrznej warstwie opakowania.
Właściwości ochronne stają się kluczowe, gdy chodzi o zabezpieczenie zawartości opakowania. Z myślą o tego rodzaju zastosowaniach, tj. do produkcji warstwy wewnętrznej opakowania, stworzyliśmy kartony Triplex Gris, CKB i Tambrite. Co więcej, ściśle współpracujemy z wieloma czołowymi producentami opakowań z całej Europy, którzy posiadają bogate doświadczenia w zastosowaniu różnych gatunków kartonu. Część z nich zdobywała cenne nagrody dla produktów opakowaniowych do wina i alkoholi – mówi Hervé Vue, dyrektor sprzedaży Stora Enso Packaging na obszarze Francji.
Goście odwiedzający targi VS Pack mieli też okazję wysłuchać prezentacji Ohto Nuottamo, doradcy w firmie Stora Enso Packaging, który wystąpił z prezentacją poświęconą kwestiom zrównoważonego rozwoju w produkcji opakowań, zatytułowaną „Wyzwania środowiskowe a produkcja opakowań na wina i alkohole”. Luksus nie musi z założenia oznaczać nieprzyjazności dla środowiska naturalnego; chcemy uświadomić konsumentom, że opakowanie luksusowe może być wykonane z surowców odnawialnych – mówi Ohto Nuottamo. – Jako wyroby naturalne, zarówno wino jak i mocniejsze trunki mogą nabrać jeszcze większej wartości, gdy zapakujemy je w karton i papier wytwarzane w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Opakowanie to najlepszy środek przekazu, pozwalający na odczuwanie przez konsumenta satysfakcji z posiadania markowego wyrobu.