Stale wzbogacamy i rozwijamy ofertę usług i produktów, by wyjść naprzeciw rosnącym potrzebom naszych klientów, producentów luksusowych opakowań kartonowych, jak też ich odbiorców, wśród których znajdują się właściciele prestiżowych marek z przemysłu perfumeryjnego, kosmetycznego i środków pielęgnacyjnych. Wszyscy oni mogą polegać na dostarczanych przez nas najwyższej jakości kartonach, które spełniają rynkowe oczekiwania pod względem estetycznym, jakościowym, serwisowym i środowiskowym – mówi Hervé Vue, dyrektor sprzedaży Stora Enso Renewable Packaging we Francji.
Ulepszony karton Performa White
Ciągłe starania Stora Enso w oferowaniu najwyższej jakości kartonów opakowaniowych zaowocowały ostatnio wprowadzeniem do oferty firmy wzbogaconych i udoskonalonych wersji trzech jego gatunków: Performa White, Performa Bright i Performa Cream. Za sprawą kilku innowacji technologicznych wprowadzonych w zakładzie Stora Enso w szwedzkim Fors, kartony te oferują większą gładkość, wytrzymałość i parametry wizualne.
Wsłuchując się w głosy drukarzy i właścicieli marek staraliśmy się zapewnić, by kartony z rodziny Performa cechowały możliwie najwyższa wytrzymałość i drukowność. Te oczekiwania, wyrażane przez naszych klientów, połączyliśmy z nowymi możliwościami rozbudowanej maszyny do produkcji tektury w fabryce Fors – mówi Eva Lundqvist, menedżer produktu w zakładzie Fors. – Pod względem możliwości zadrukowywania kartony te uległy znaczącej poprawie, przede wszystkim za sprawą wprowadzonej w nich wzbogaconej powłoki oraz większej gładkości. Z kolei wyższa wytrzymałość wpłynęła pozytywnie na kwestie związane z całą obróbką kartonów i ich zachowaniem w różnych maszynach.
Dzięki większej gładkości i lepszym parametrom wizualnym, karton Performa White stał się atrakcyjnym wyborem dla firm z niezwykle wymagającego segmentu opakowań na kosmetyki i środki pielęgnacyjne. Co więcej, można go także zadrukowywać w maszynach rotograwiurowych, które wymagają podłoży o wysokiej jakości powierzchni.
Preferencje klientów głównym motorem rozwoju
Karton staje się w oczach wielu klientów coraz bardziej wartościowym materiałem. Także właściciele marek coraz częściej uznają go za najlepszą opcję, pozwalającą na wykonanie opakowania przyjaznego środowisku. W branży perfumeryjnej i kosmetycznej rośnie liczba konsumentów oczekujących opakowań nie tylko prestiżowych, ale też proekologicznych – mówi Yrjö Aho, dyrektor sprzedaży Stora Enso Renewable Packaging w Szwajcarii. Widzi on również duży potencjał w innowacjach oraz ściślejszej współpracy między firmami, tworzącymi cały łańcuch dostaw: Obecne czasy sprzyjają innowacjom, tego też oczekują od nas właściciele marek. Dzielenie się informacjami i ścisła współpraca przy rozwoju opakowań między firmami tworzącymi cały łańcuch dostaw mogą pozwolić na wygenerowanie bardzo innowacyjnych rozwiązań w zakresie pakowania wyrobów. Obserwujemy ten rynek wspólnie z wieloma właścicielami marek i jesteśmy świadomi, jak wielu informacji oni oczekują. Jesteśmy jednocześnie gotowi, by zaangażować się w nowe projekty badawczo-rozwojowe wspólnie z działami marketingu właścicieli marek oraz projektantami opakowań. Poza tradycyjnymi partnerami biznesowymi, budujemy też bliższe relacje z agencjami projektanckimi i instytucjami edukacyjnymi w dziedzinie sztuki i wzornictwa.