Podczas zakończonych w dniu wczorajszym targów drupa 2012 w Düsseldorfie Konica Minolta odniosła spektakularny sukces, przyciągając do swojego stoiska tłumy zwiedzających. Największe zainteresowanie wzbudziły najnowsze rozwiązania dla drukufirmy –atramentowy system produkcyjny KM-1 oraz kolorowy system produkcyjny bizhub PRESS C1100.Na rynku drukarsko-poligraficznym daje się zauważyć ogromną rywalizację czołowych dostawców usług i rozwiązań. W takich warunkach wyróżnienie się na tle konkurencji nie jest łatwe. Mimo to, firma Konica Minolta już w połowie trwania targów drupa 2012 zanotowała frekwencję o 30 proc. przewyższającą tę z ubiegłej edycji targów.
Wśród innowacji zaprezentowanych na targach drupa 2012 znalazły się: nowy atramentowy system drukujący KM-1, mogący pracować na arkuszach w formacie B2 oraz kolorowe urządzenie bizhub PRESS C1100.
Konica Minolta wprowadza swoich klientów w świat druku cyfrowego oferując im zaawansowane rozwiązania do druku i zarządzania dokumentami, a także usługi Web-to-Print. Wszystko to z myślą o obopólnych korzyściach biznesowych. Cel ten firma wyraziła w haśle, które było motywem przewodnim jej obecności na targach – „Brainpower your printing business!”.
– Zainteresowanie klientów nowymi urządzeniami Konica Minolta oraz innowacyjnymi rozwiązaniami przerosło nasze oczekiwania. W ciągu zaledwie siedmiu pierwszych dni targów nasze stoisko odwiedziło o 30 procent więcej gości niż podczas targów drupa 2008 i IPEX 2010. Taki wynik potwierdza, że rynek jest wyraźnie zainteresowany rozwiązaniami Konica Minolta. – mówi Adam Bieniewski, Production Printing&Solutions Product Manager Konica Minolta Business Solutions Polska.
Konica Minolta zaprezentowała nowy sprzęt i aplikacje oraz innowacyjne zintegrowane rozwiązania druku produkcyjnego – wszystko zaaranżowane i przedstawione tak, aby jak najbardziej przypominało rzeczywiste warunki biurowe czy produkcyjne. Każdego dnia stoisko przyciągało nawet 550 potencjalnych klientów zainteresowanych możliwościami produkcji opakowań, wizytówek, masowej korespondencji bezkopertowej (
Inline Pressure Seal Mailing)oraz wydawnictw reklamowych wysyłanych do odbiorców wraz z dokumentami transakcyjnymi (
kampanie Trans-promo). Szczególną uwagę przyciągnął także nowy atramentowy system produkcyjny KM-1, zaprojektowany specjalnie dla sektora druku komercyjnego. KM-1 obsługuje arkusze o formacie do B2 i drukuje z prędkością 3300 arkuszy na godzinę. Zastosowana rozdzielczość 1200x1200 dpi zapewnia znakomitą jakość druku. Dużym zainteresowaniem cieszyła się również prezentacja nowego urządzenia bizhub PRESS C1100. Świadczy to o dużym rynkowym popycie na wysokiej jakości kolorowe systemy produkcyjne przeznaczone dla drukarni komercyjnych, usługowych zakładów poligraficznych oraz centralnych punktów druku w firmach i instytucjach.
Konica Minolta odnotowała także znaczne zainteresowanie odwiedzających w strefie Franchise Area. W tym miejscu firma prezentowała ofertę współpracy na zasadzie franczyzy, którą adresowała przede wszystkim do gości z Chin i Indii. Przedstawiono więc zastosowania druku charakterystyczne dla obszaru Azji, a na stoisku pracowali specjaliści mówiący w językach wschodnich. Zaprezentowano cały proces i zaawansowaną organizację produkcji publikacji – od organizacji zadań drukarskich na platformach programowych Pcast i Photobook, poprzez druk produkcyjny na urządzeniach bizhub PRESS C8000 lub PRESS C70hc, aż po zarządzanie wysyłką.
Duża liczba odwiedzających targowe stoisko Konica Minolta i ich zainteresowanie oferowanymi przez firmę produktami i usługami potwierdzają stały rozwój systemów dla segmentu druku produkcyjnego, zwracającego się w stronę branży profesjonalnej poligrafii.
Na podstawie informacji firmy Konica Minolta Business Solutions Polska Sp. z o.o.