Ricoh dziewiąty raz z rzędu znalazł się na liście FTSE4Good Index ze względu na działania podejmowane w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Ocena była oparta na kluczowych obszarach: zarządzanie środowiskowe, zmiany klimatyczne, prawa człowieka i prawa pracownika, standardy w łańcuchu dostaw i przeciwdziałanie korupcji. Ricoh został wyróżniony w szczególności za politykę i zarządzanie środowiskowe, otrzymując w tych obszarach ocenę „best practice”. Zrównoważony rozwój to jeden z atrybutów marki Ricoh stanowiący istotną część tożsamości firmy. Ricoh wyznaczył sobie ambitne cele ograniczenia zużycia energii, zasobów oraz ograniczenie zanieczyszczeń do roku 2050 o 87,5% (w porównaniu z rokiem 2000).
Takashi Nakamura, Ricoh Director, mówi –
“Ricoh wie, że biznes, społeczeństwo i środowisko są ze sobą połączone. Dąży do tego, by być firmą wychodzącą poza obowiązujące normy, aby zachęcać do odpowiedzialnego rozwoju, kiedy tylko to możliwe.” Ricoh pomaga swoim klientom w zwiększaniu efektywności i równocześnie ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko. Jednocześnie prowadzi coraz to nowe projekty z zakresu CSR, które dotyczą lokalnych problemów społecznych, aby przyczynić się do rozwoju zrównoważonego społeczeństwa.
Na podstawie informacji firmy Ricoh