Re­kor­do­wy suk­ces Ri­coh na tar­gach dru­pa 2012Poprzedni artykuł 

Pod­czas tar­gów dru­pa 2012 co­raz wi­ęcej do­staw­ców usług dru­ku zwra­ca­ło się do Ri­coh, aby od­kryć no­we spo­so­by na prze­kszta­łce­nie swo­je­go bi­zne­su. Pe­ter Wil­liams, wi­ce­pre­zes, prze­wod­ni­czący Pro­duc­tion Prin­ting Bu­si­ness Gro­up, Ri­coh Eu­ro­pe, mówi – „Za­pa­mi­ęta­my tar­gi dru­pa 2012 ja­ko te, pod­czas których na­praw­dę zwra­ca­no uwa­gę na przy­szło­ść na­szej bra­nży – do­staw­cy usług dru­ku sku­pia­li się na wzbo­ga­ca­niu port­fo­lio usług iofe­ro­wa­niu war­to­ści do­da­nej dla klien­tów. Licz­ba od­wie­dza­jących na­sze sto­isko znacz­nie prze­kro­czy­ła licz­bę od­wie­dza­jących z 2008 ro­ku, a licz­ba no­wych kon­trak­tów, które za­war­li­śmy iza­mówień, które zo­sta­ły zło­żo­ne pod­czas tar­gów prze­kro­czy­ła na­sze ocze­ki­wa­nia.”

Ty­si­ące do­staw­ców usług dru­ku z ca­łe­go świa­ta od­wie­dzi­ło sto­isko Ri­coh, aby do­wie­dzieć się wi­ęcej na te­mat kom­plek­so­wych roz­wi­ązań z za­kre­su sprzętu i opro­gra­mo­wa­nia, ofe­ro­wa­nych usług, kwe­stii eko­lo­gicz­nych i te­go, jak współpra­cu­je­my z fir­ma­mi, aby za­rządzać tren­da­mi, które zmie­nia­ją spo­sób, w ja­ki druk będzie „ku­po­wa­ny” i „u­ży­wa­ny” w przy­szło­ści. Trans­for­ma­tion Hub ze­brał wio­dących eks­per­tów z bra­nży i part­ne­rów Ri­coh, w tym fir­mę He­idel­berg, która po­ru­sza­ła kwe­stię stra­te­gicz­ne­go part­ner­stwa z Ri­coh.

Odwie­dza­jących na­sze sto­isko naj­bar­dziej za­in­te­re­so­wa­ło urządze­nie In­fo­Print 5000 VP, które zo­sta­ło po­ka­za­ne w Eu­ro­pie po raz pierw­szy, no­wy sze­ro­ki for­mat Ri­coh Pro L4000 z atra­men­tem na ba­zie la­tek­su i urządze­nie pro­duk­cyj­ne Ri­coh Pro™ C901 Gra­phic Arts Edi­tion.

Druk i nie tyl­ko

Tren­dy i apli­ka­cje, ta­kie jak Clic­ka­ble Pa­per i dru­ko­wa­nie 3D, które by­ły po­ka­za­ne w stre­fie In­no­va­tion, to tech­no­lo­gie z po­ten­cja­łem, które umo­żli­wią fir­mom roz­sze­rze­nie swo­ich usług po­za tra­dy­cyj­ny druk. Do­staw­cy usług dru­ku by­li rów­nież za­in­te­re­so­wa­ni kre­atyw­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi ze stre­fy Pac­ka­ging – przy­kła­da­mi per­so­na­li­zo­wa­nych opa­ko­wań na żąda­nie, ta­kich jak np. pu­de­łka na ry­nek ko­mer­cyj­ny. Apli­ka­cje na żąda­nie rów­nież cie­szy­ły się du­żym za­in­te­re­so­wa­niem – zwłasz­cza urządze­nie In­fo­Print 5000 GP (Ge­ne­ral Pro­duc­tion) do­sto­so­wu­jące ksi­ążkę fir­my Re.Be.L. z Tu­ry­nu, spe­cja­li­sty w za­kre­sie dru­ku cy­fro­we­go zmien­nych da­nych. Pro­ces ten po­zwo­li do­staw­com usług dru­ku na druk ksi­ążek na żąda­nie i do­star­cza­nie ich klien­tom w ci­ągu 5 go­dzin od zło­że­nia za­mówie­nia. Re­bec­ca No­viel­lo, CEO w fir­mie Re.Be.L, mówi: „Wy­daw­cy ma­ją mo­żli­wo­ść wy­bo­ru ksi­ążek, które chcą wy­dać, bez ule­ga­nia wpły­wom ryn­ku ma­sowe­go, eli­mi­nu­jąc przy tym wy­so­kie kosz­ty ma­ga­zy­no­wa­nia idys­try­bu­cji.” Ri­coh za­de­mon­stro­wał rów­nież w ja­ki spo­sób roz­wi­ąza­nia cros­s-me­dio­we mo­gą po­móc dru­kar­niom ko­mer­cyj­nym wzmac­niać re­la­cje z klien­tem.

Du­że za­in­te­re­so­wa­nie wśród dru­ka­rzy ko­mer­cyj­nych wzbu­dzi­ła za­po­wie­dź in­ter­fej­su Ri­coh ‘black bo­x’. Ri­coh ze­brał opi­nie klien­tów na te­mat po­łącze­nia sys­te­mów in­nych firm ze swo­imi urządze­nia­mi pro­duk­cyj­ny­mi. RPIP (Ri­coh Pa­ral­lel In­ter­fa­ce Pro­to­col) był wy­ko­rzy­sty­wa­ny na sto­isku w czte­rech różnych kon­fi­gu­ra­cjach: Pro C651EX by­ło po­łączo­ne z la­kie­rów­ką UV i urządze­niem do sztan­co­wa­nia opa­ko­wań fir­my Na­gel; Pro C751 by­ło po­łączo­ne z ko­per­tow­ni­cą Plock­ma­tic; Pro C901 by­ło po­łączo­ne z ma­szy­ną bi­gu­jąco­-per­fo­ru­jącą fir­my Na­gel, a urządze­nie mo­no­ch­ro­ma­tycz­ne Pro 1357 EX by­ło po­łączo­ne z prze­kra­wa­czem z ro­li na ar­kusz fir­my Mül­ler.

Ri­coh Bu­si­ness Dri­ver Pro­gram­me, wzbo­ga­co­ny i zak­tu­ali­zo­wa­ny, wspie­rał stre­fy Ri­coh. Ze­spół eks­per­tów po­ka­zy­wał zwie­dza­jącym je­go licz­ne mo­żli­wo­ści włącza­jąc w to no­we, eks­klu­zyw­ne ra­por­ty PIRA o wy­jąt­ko­wych mo­żli­wo­ściach dla do­staw­ców usług dru­ku.

No­wi klien­ci

Po­de­jście Ri­coh do two­rze­nia dłu­go­tr­wa­łych part­nerstw, ofe­ro­wa­ne usłu­gi i war­to­ści bi­zne­so­we, który­mi kie­ru­je się Ri­coh to tyl­ko nie­które z po­wo­dów, które po­da­wa­ły fir­my skła­da­jąc no­we za­mówie­nia na tar­gach dru­pa 2012.

Wśród firm, które za­wa­rły kon­trak­ty na tar­gach, by­ła m.in. fir­ma LVM, nie­miec­ki spe­cja­li­sta na ryn­ku ubez­pie­czeń, która za­mówi­ła 7 sys­te­mów, w tym In­fo­Print 5000 i urządze­nia na pa­pier ci­ęty. Na­shua, dys­try­bu­tor Ri­coh w Po­łu­dnio­wej Afry­ce za­ku­pił 25 urządzeń Ri­coh Pro™ C751, aby móc spro­stać szyb­ko wzra­sta­jące­mu za­po­trze­bo­wa­niu na wy­so­kiej ja­ko­ści, efek­tyw­ny druk cy­fro­wy. Rów­nież fir­ma Mul­ti­kop z Pol­ski wy­bra­ła urządze­nie pro­duk­cyj­ne Ri­coh Pro™ C651 EX, aby móc ofe­ro­wać wy­so­kiej ja­ko­ści druk pro­duk­cyj­ny.

Gra­ham Mo­ore, Bu­si­ness De­ve­lop­ment Di­rec­tor, Pro­duc­tion Prin­ting Bu­si­ness Gro­up, Ri­coh Eu­ro­pe, pod­su­mo­wu­je – dru­pa 2012 odzwier­cie­dli­ła nasz po­gląd na przy­szło­ść bra­nży po­li­gra­ficz­nej. Po­pu­lar­no­ść na­szych roz­wi­ązań, po­cząw­szy od Ri­coh Pro™ C901 iIn­fo­Print 5000 VP, aż po usłu­gi cros­s-me­dio­we i przy­szło­ścio­we kon­cep­cje, ta­kie jak Clic­ka­ble Pa­per idruk 3D, udo­wod­ni­ła, że do­staw­cy usług dru­ku wie­dzą, że nad­sze­dł czas na zmia­ny i pla­nu­ją swo­ją dzia­łal­no­ść tak, aby nadążać za co­raz wi­ęk­szy­mi zmia­na­mi, które cze­ka­ją fir­my wprzy­szło­ści.”

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ri­coh Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści