Opakowanie piłka - główna nagroda w konkursie Art of Packaging 2011 dla Werner Kenkel Sp. z o.o.
Główny projektant: Adam Marczuk
Cel projektu: estetyczne opakowanie z elegancką, szatą graficzną
chroniące zawartość, którą miałyby być łakocie np. czekoladki, cukierki,
pralinki, itp.; element gry i zabawy, wtórne wykorzystanie - drugie
życie opakowania; osiągnięcie unikatowego kształtu, bryły bezpośrednio
kojarzonej z szeroko pojętym futbolem.
W wyniku prac powstały dwie konstrukcje opakowań jednostkowych w
kształcie małych czekoladowych babeczek tudzież woreczków (tu
skojarzenie z workiem drużyn piłkarskich). Jedna, o podstawie
sześciokąta, nieco większa od drugiej o podstawie pięciokąta. Po opróżnieniu zawartości konsumentowi ukazuje się instrukcja
informująca o tym, że pudełka mniejsze (pięciokątne) należy złożyć
ponownie zgodnie z nadrukowanymi piktogramami (drugie życie opakowania).
Dzięki temu będzie można w bardzo prosty sposób połączyć ze sobą oba
pudełka (pięciokątne z sześciokątnym). Zbierając sukcesywnie (lub
naraz) kolejne opakowania można zgromadzić 20 szt. sześciokątnych
opakowań i 12 szt. pięciokątnych (system lojalnościowy). Ta ilość
umożliwi mu złożenie ich w pełny, sferyczny kształt piłki jako trofeum
kibica.
Na podstawie informacji Stowarzyszenia Papierników Polskich