Czwar­ta ma­szy­na Ko­dak Ver­sa­mark VL4200 we wło­skiej fir­mie New­sprint Ita­liaPoprzedni artykuł 

New­sprint Ita­lia, naj­wi­ęk­sza we Wło­szech fir­ma spe­cja­li­zu­jąca się w cy­fro­wej pro­duk­cji ga­zet, będąca spółką jo­int ven­tu­re po­mi­ędzy IPS Gro­up i Mil­ler Mal­ta, za­kon­trak­to­wa­ła z my­ślą o swo­jej me­dio­la­ńskiej dru­kar­ni dru­gą ma­szy­nę Ko­dak Ver­sa­mark VL4200. Jest to jed­no­cze­śnie czwar­ta in­sta­la­cja te­go mo­de­lu w fir­mie New­sprint Ita­lia, dwa wcze­śniej za­ku­pio­ne urządze­nia pra­cu­ją w za­kła­dzie w Rzy­mie, jed­no – w Me­dio­la­nie. New­sprint Gro­up to nie­daw­no uru­cho­mio­ne przed­si­ęw­zi­ęcie mal­ta­ńskiej fir­my Mil­ler Gro­up, która z my­ślą o lep­szej ob­słu­dze wło­skie­go ryn­ku po­łączy­ła swo­je si­ły z IPS Gro­up z sie­dzi­bą w nie­miec­kim Mec­ken­he­im – mi­ędzy­na­ro­do­wym do­staw­cą usług wy­daw­ni­czych(je­go fi­lia – Mes­sin­ter – jest czo­ło­wym wło­skim im­por­te­rem ga­zet i ma­ga­zy­nów).

Obec­nie w zlo­ka­li­zo­wa­nych w różnych częściach Eu­ro­py za­kła­dach New­sprint Gro­up dzia­ła w su­mie sie­dem cy­fro­wych ma­szyn Ko­dak Ver­sa­mark ba­zu­jących na tech­no­lo­gii in­kje­to­wej. Po­za wcze­śniej wy­mie­nio­ny­mi czte­re­ma sys­te­ma­mi w Me­dio­la­nie i Rzy­mie, po­zo­sta­łe trzy pra­cu­ją na Mal­cie, Cy­prze i Te­ne­ry­fie. Za­rząd New­sprint Ita­lia S.r.l. sta­no­wią Mal­colm Mil­ler, CEO fir­my Mil­ler Gro­up, i Die­ter Wirtz, dy­rek­tor za­rządza­jący IPS Gro­up.
Dwie cy­fro­we li­nie pro­duk­cyj­ne użyt­ko­wa­ne przez New­sprint Ita­lia w dru­kar­niach w Me­dio­la­nie i w Rzy­mie są do­dat­ko­wo wy­po­sa­żo­ne w pra­cu­jące of­fli­ne urządze­nia in­tro­li­ga­tor­skie – zła­my­war­ki i li­nie do bro­szu­ro­wa­nia firm Hun­ke­ler i He­idel­berg. Sy­ste­my Ko­dak Ver­sa­mark VL4200 pra­cu­ją tu w noc­nych cy­klach tr­wa­jących od sied­miu do dwu­na­stu go­dzin, pod­czas których za­dru­ko­wu­ją w try­bie dwu­stron­nym ko­lo­ro­we ga­ze­ty w for­ma­cie ta­blo­id i ber­li­ńskim z pręd­ko­ścią 125 m/min. i roz­dziel­czo­ścią 600 x 360 dpi. Sie­dem ma­szyn te­go mo­de­lu, użyt­ko­wa­nych przez fir­mę, sta­no­wi pod­sta­wę ca­łe­go mo­de­lu bi­zne­so­we­go ty­pu „druk na żąda­nie”, który ma zmie­nić i jed­no­cze­śnie za­bez­pie­czyć przy­szło­ść bra­nży ga­ze­to­wej.
„Wie­rzę, że in­for­ma­cje w wer­sji pa­pie­ro­wej będą ist­nieć za­wsze – mówi Mal­colm Mil­ler. – Je­ste­śmy na tym ryn­ku od wie­lu lat i nie ma wąt­pli­wo­ści, że na­kła­dy ga­zet spa­da­ją w spo­sób dra­stycz­ny, zwłasz­cza w kra­jach za­chod­nich. Jak­kol­wiek, je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że wci­ąż drze­mie w nim ol­brzy­mi po­ten­cjał bi­zne­so­wy. Dru­ko­wa­ne w tech­no­lo­gii cy­fro­wej mi­ędzy­na­ro­do­we i re­gio­nal­ne ty­tu­ły, wspie­ra­ne przez lo­kal­ną sieć dys­try­bu­cji, stwo­rzą no­we mo­żli­wo­ści dla wy­daw­ców i po­zwo­lą im roz­wi­jać bi­znes w no­wy spo­sób, a ta­kże bu­do­wać no­we stra­te­gie dzia­ła­nia”.
„Kie­row­nic­two fir­my Mil­ler Gro­up twier­dzi, że o wy­bo­rze fir­my Ko­dak – po­za nie­za­wod­no­ścią na­szych roz­wi­ązań, bar­dzo wy­so­kim po­zio­mem ob­słu­gi ser­wi­so­wej i za­an­ga­żo­wa­niem w do­star­cza­nie no­wo­cze­snych roz­wi­ązań – zde­cy­do­wał fakt, że ro­zu­mie­my ich ce­le bi­zne­so­we i kon­cen­tru­je­my na­sze wy­si­łki, by po­móc ich klien­tom w do­tar­ciu do ko­ńco­wych użyt­kow­ni­ków – do­da­je Phil Cul­li­mo­re, dy­rek­tor za­rządza­jący fir­my Ko­dak na ob­sza­rze EAMER. – Do­świad­cze­nie fir­my Mil­ler Gro­up w za­kre­sie za­rządza­nia da­ny­mi po­zwa­la jej za­ofe­ro­wać swo­im klien­tom zop­ty­ma­li­zo­wa­ny spo­sób ko­mu­ni­ka­cji. My z ko­lei sta­ra­my się za­pro­po­no­wać roz­wi­ąza­nia, które od stro­ny tech­nicz­nej i fi­nan­so­wej będą od­po­wied­nie dla da­nej sy­tu­acji”.

Obec­nie oba wło­skie za­kła­dy New­sprint Gro­up dru­ku­ją nie­mal mi­liard stron ga­zet rocz­nie. Wszyst­kie sys­te­my IT, jak też work­flow, są za­rządza­ne i kon­tro­lo­wa­ne przez za­kład na Mal­cie. Co noc ty­si­ące ga­zet wy­dru­ko­wa­nych w Me­dio­la­nie i Rzy­mie są dys­try­bu­owa­ne do klu­czo­wych punk­tów sprze­da­ży we Wło­szech, Szwaj­ca­rii i in­nych sąsied­nich ryn­ków. Za dys­try­bu­cję od­po­wia­da Mes­sin­ter, me­dio­la­ńska fi­lia IPS Gro­up, która do­star­cza ga­zety do kio­sków zlo­ka­li­zo­wa­nych w cen­trach han­dlo­wych i su­per­mar­ke­tach, a ta­kże na lot­ni­ska, przy­stan­ki au­to­bu­so­we i dwor­ce ko­le­jo­we.
Pro­jekt za­kła­da za­ofe­ro­wa­nie wy­daw­com z ca­łej Eu­ro­py ni­sko­na­kła­do­we­go dru­ku pra­sy do­star­cza­nej do miejsc, gdzie tra­dy­cyj­na ga­ze­ta nie ma szans do­trzeć na czas lub jej trans­port jest nie­opła­cal­ny. Bio­rąc pod uwa­gę nie­daw­ne re­gu­la­cje Unii Eu­ro­pej­skiej w za­kre­sie re­je­stro­wa­nia i mo­ni­to­ro­wa­nia trans­portu lot­ni­cze­go, stwo­rzo­ny przez fir­mę mo­del bi­zne­so­wy sta­je się nie­zwy­kle atrak­cyj­ną al­ter­na­ty­wą dla dys­try­bu­to­rów ga­zet oraz hur­tow­ni­ków zma­ga­jących się z kosz­tow­ną do­sta­wą pra­sy.

Mal­colm Mil­ler i Die­ter Wirtz już dziś pro­wa­dzą za­awan­so­wa­ne roz­mo­wy z wie­lo­ma mi­ędzy­na­ro­do­wy­mi wy­daw­nic­twa­mi ga­ze­to­wy­mi, za­in­te­re­so­wa­ny­mi ich wi­zją bi­zne­so­wą. Obaj part­ne­rzy zdąży­li zbu­do­wać bli­skie re­la­cje ze swo­imi klien­ta­mi, ba­zu­jące na wie­lo­let­nich do­świad­cze­niach w za­kre­sie dys­try­bu­cji ga­zet oraz do­sko­na­łej in­te­rak­cji z od­bior­cą. Mówi Die­ter Wirtz: „Ofe­ru­je­my na­szym klien­tom mo­żli­wo­ść we­jścia na no­we ryn­ki i ob­ni­że­nia po­no­szo­nych przez nich kosz­tów zwi­ąza­nych z lo­gi­sty­ką. Jest to przy tym wi­zja nie­zwy­kle re­ali­stycz­na. Ja­snym jest, że w pew­nych przy­pad­kach druk cy­fro­wy jest bar­dziej wy­daj­ny od of­f­se­tu, a pro­duk­cja ni­sko­na­kła­do­wa jest zbie­żna z po­trze­ba­mi wie­lu wy­daw­ców. Co wi­ęcej, ta­kże pod względem kosz­tu wy­pro­du­ko­wa­nia jed­nej stro­ny oraz ja­ko­ści ko­lo­ry­stycz­nej druk cy­fro­wy co­raz śmie­lej kon­ku­ru­je z of­f­se­tem. Dzi­ęki za­sto­so­wa­nej w urządze­niach Ko­da­ka tech­no­lo­gii in­kje­to­wej je­ste­śmy w sta­nie za­pro­po­no­wać wy­so­ki stan­dard pro­duk­tu o od­po­wied­niej ja­ko­ści, który spe­łnia wy­ma­ga­nia wszyst­kich re­kla­mo­daw­ców, dba­jących o swo­ją mar­kę. Mo­żli­wo­ść re­pro­duk­cji zna­ków fir­mo­wych, z za­cho­wa­niem wier­no­ści barw kor­po­ra­cyj­nych, jest dla wie­lu wy­daw­ców klu­czo­wym czyn­ni­kiem, de­cy­du­jącym o suk­ce­sie ga­zety. Z ko­lei pręd­ko­ść ofe­ro­wa­na przez sys­te­my Ko­dak Ver­sa­mark po­zwa­la na szyb­ką pro­duk­cję i do­star­cze­nie ga­zet na czas wszędzie tam, gdzie są one za­ma­wia­ne. Po­dob­nie jak w ka­żdej bra­nży, ta­kże wy­daw­cy pra­so­wi nie­ustan­nie ana­li­zu­ją i mo­ni­to­ru­ją swo­je kosz­ty. Na­szym ce­lem jest po­moc w za­cho­wa­niu i dal­szym roz­wi­ja­niu ich przed­si­ębiorstw – wszak są to na­si klien­ci”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści