Nowoczesne opakowania Stora Enso do produktów luksusowych i kosmetycznych: innowacyjne rozwiązania bazujące na druku cyfrowymPoprzedni artykuł 

Koncern Stora Enso wciąż podejmuje nowe działania, zmieniające dotychczasowy wygląd i kształt opakowań kartonowych do wyrobów luksusowych i kosmetycznych. Jednym z nich jest rozstrzygnięty w ostatnim czasie konkurs „Recreate Packaging 2012”, skierowany do studentów projektowania z wybranych uczelni i akademii sztuk pięknych z całego świata. Nagrodzone w nim prace zostaną zaprezentowane na stoisku Stora Enso podczas zbliżających się targów Luxe Pack 2012 w Monako, na których firma będzie też promować swoje innowacyjne rozwiązania w zakresie opakowań do kosmetyków, bazujące na cyfrowej technologii drukowania.

Nowe podejście do opakowań na produkty kosmetyczne, realizowane przez Stora Enso w ramach projektu „Rethink”, oznacza zupełnie nowe możliwości dla projektantów, właścicieli marek i konsumentów. Potwierdzeniem tej tezy jest bardzo wysoka jakość prac zgłoszonych do tegorocznej edycji konkursu „Recreate Packaging 2012”, organizowanego wspólnie przez skandynawski koncern i Uniwersytet Aalto w Helsinkach, w ramach prowadzonego przez tę uczelnię programu IDBM (International Design Business Management).
Celem konkursu było stworzenie opakowań, które stanowiłyby wyzwanie dla obecnych trendów, a jednocześnie uwzględniałyby większą ilość surowców odnawialnych przy produkcji opakowań konsumenckich. Uczestnicy mieli za zadanie stworzyć innowacyjne projekty opakowań do wyrobów kosmetycznych w różnych kategoriach, przy użyciu produkowanego przez Stora Enso kartonu Ensocoat. Wśród kryteriów oceny przyjętych przez jurorów były m.in.: innowacyjne zastosowanie materiału opakowaniowego, estetyka opakowania, potencjał rynkowy finalnego rozwiązania, jego zgodność z polityką zrównoważonego rozwoju oraz funkcjonalność. Zwycięskie prace będzie można obejrzeć na stoisku Stora Enso podczas targów Luxe Pack 2012, odbywających się w Monako w dniach 24-26 października.

Prezentacje Stora Enso w ramach Forum Innowacji
Poza stoiskiem (nr RC 18 w pawilonie Ravel), na którym będą prezentowane innowacyjne opakowania Stora Enso dedykowane dla branży kosmetycznej, firma weźmie też aktywny udział w dwóch sesjach eksperckich, organizowanych w ramach towarzyszącego targom Forum Innowacji (pawilon Atrim, godz. 15). W środę 24 października przedstawiciel Stora Enso wystąpi z prezentacją zatytułowaną „Marketing wymusza szybkie działania – jak na nie odpowiedzieć za pomocą opakowania”. Wśród poruszanych podczas niej zagadnień znajdą się m.in. korzyści wynikające z zastosowania druku cyfrowego do produkcji opakowań, a także związane z tym elastyczność działań oraz oszczędności czasowe i finansowe.
Z kolei w czwartek 25 października przedstawiciel Stora Enso skupi się na zagadnieniach związanych z nowymi projektami opakowań oraz związanymi z tym nowymi modelami biznesowymi. Tytuł wystąpienia to „Kształtowanie przyszłości na nowo z wykorzystaniem opakowań opartych na surowcach odnawialnych”.
Pełny program towarzyszącego targom Forum Innowacji można znaleźć na stronie internetowej
www.luxepack.com/ressources/ pages/programme-forum- innovation-2012.pdf.

Cyfrowy druk opakowań wkracza na rynek kosmetyków
Stora Enso to jeden z pionierów w dziedzinie cyfrowego drukowania opakowań. Badania na tym polu firma rozpoczęła już w połowie lat 90. ubiegłego wieku, w szczególnym stopniu koncentrując się na kompatybilności podłoży i technologii drukowania cyfrowego. Poza wyprodukowaniem odpowiednich mediów, Stora Enso stworzyła też różne rozwiązania, bazujące na technologii cyfrowej i dedykowane konkretnym zastosowaniom.
Rok 2012 przyniósł m.in. premierę drugiej generacji Stora Enso Gallop – linii do cyfrowej produkcji opakowań, obejmującej maszynę drukującą Xerox iGen4 oraz urządzenie do lakierowania Stora Enso Pinta. W nowej wersji, która jest już z zainstalowana u kilku klientów Stora Enso, rozwiązanie to może być wykorzystywane do cyfrowej produkcji opakowań, przeznaczonych na nowe segmenty rynkowe. Jednym z nich jest branża kosmetyczna.
W roku 2013 firma wprowadzi na rynek zupełnie nowe rozwiązanie w zakresie cyfrowej produkcji opakowań, bazujące na maszynie drukującej HP i skierowane do producentów opakowań konsumenckich wytwarzanych z kartonu. Linia, pokazana po raz pierwszy szerokiej publiczności na majowych targach drupa 2012, składa się z nowej półformatowej lakierówki Stora Enso Lakka i cyfrowej maszyny drukującej HP Indigo 30000, umożliwiającej zadrukowywanie arkuszy o szerokości do 750 mm i zaprojektowanej specjalnie z myślą o produkcji opakowań kartonowych. Najważniejsze zalety technologii HP Indigo to zastosowanie siedmiu stacji drukujących, możliwość zmiany między trybami druku 4-, 5-, 6- i 7-kolorowego, a także stosowanie barw specjalnych i nietypowych (np. białej). Maszyna pozwala na dokładne odwzorowanie większości barw z biblioteki Pantone oraz oficjalnych kolorów korporacyjnych. Maszyny HP Indigo zadrukowują też kartony metalizowane, co jest istotne przy produkcji opakowań na wyroby klasy premium, np. luksusowe trunki czy perfumy. Pierwsze dostawy linii produkcyjnych w wersji beta, składających się z lakierówki Stora Enso Lakka i maszyny HP Indigo 30000, są przewidywane na 2013 rok.


Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności