Pre­zen­ta­cje plo­te­ra Ag­fa :Ana­pur­na M2050 na Fe­sti­wa­lu Dru­ku w War­sza­wiePoprzedni artykuł 

Podczas towarzyszącej Festiwalowi Druku konferencji Maciej Baur, product manager Agfa Graphics, zaprezentował rozwiązania tej firmy dedykowane na rynek druku wielkoformatowego
Pod­czas to­wa­rzy­szącej Fe­sti­wa­lo­wi Dru­ku kon­fe­ren­cji Ma­ciej Baur, pro­duct ma­na­ger Ag­fa Gra­phics, za­pre­zen­to­wał roz­wi­ąza­nia tej fir­my de­dy­ko­wa­ne na ry­nek dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go
Suk­ce­sem za­ko­ńczył się udział fir­my Ag­fa Gra­phics w pierw­szej edy­cji Fe­sti­wa­lu Dru­ku, od­by­wa­jące­go się w War­sza­wie w dniach 17–18 pa­ździer­ni­ka. Pre­zen­to­wa­ny na jej sto­isku plo­ter Ag­fa :Ana­pur­na M2050 cie­szył się bar­dzo du­żym za­in­te­re­so­wa­niem zwie­dza­jących, wśród których zna­le­źli się przed­sta­wi­cie­le dru­ka­rń wiel­ko­for­ma­to­wych i agen­cji re­kla­mo­wych z ca­łej Pol­ski. Część z nich wzi­ęła też udział w se­sji kon­fe­ren­cyj­nej, pod­czas której Ma­ciej Baur – pro­duct ma­na­ger w pol­skim od­dzia­le Ag­fa Gra­phics – przed­sta­wił naj­wa­żniej­sze in­for­ma­cje na te­mat ofe­ro­wa­nych przez fir­mę sys­te­mach dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go.

Fe­sti­wal Dru­ku, zor­ga­ni­zo­wa­ny przez re­dak­cję „OOH Ma­ga­zi­ne”, zgro­ma­dził kil­ku­na­stu wy­staw­ców, głów­nie fir­my dzia­ła­jące w ob­sza­rze cy­fro­we­go dru­ku wiel­ko­for­ma­to­we­go, a wy­da­rze­nie, od­by­wa­jące się w war­szaw­skim klu­bie So­ho Fac­to­ry, od­wie­dzi­ło nie­mal ty­si­ąc osób z ca­łe­go kra­ju. Wie­le z nich za­go­ści­ło na sto­isku Ag­fa Gra­phics, która z my­ślą o go­ściach te­go wy­da­rze­nia, będące­go po­łącze­niem tar­gów i kon­fe­ren­cji, za­pre­zen­to­wa­ła cie­szący się ogrom­ną po­pu­lar­no­ścią – ta­kże wśród klien­tów z Pol­ski – plo­ter wiel­ko­for­ma­to­wy :Ana­pur­na M2050. Urządze­nie mo­żna by­ło obej­rzeć pod­czas pra­cy „na ży­wo”; zwie­dza­jący mie­li też mo­żli­wo­ść obej­rze­nia licz­nych wy­dru­ków wy­ko­na­nych przy je­go uży­ciu na różnych, ta­kże nie­ty­po­wych podło­żach. War­to bo­wiem pod­kre­ślić, że za­sto­so­wa­na tu tech­ni­ka UV i in­no­wa­cyj­ne atra­men­ty po­zwa­la­ją na uzy­ska­nie wy­so­kiej ja­ko­ści dru­ku za­rów­no na ma­te­ria­łach sztyw­nych (ta­kich jak szkło, plek­si czy drew­no), jak też gi­ęt­kich (ty­pu ba­ner, płót­no czy pa­pier). Co cie­ka­we, wi­ęk­szo­ść ele­men­tów sto­iska Ag­fa Gra­phics zo­sta­ła za­dru­ko­wa­na wła­śnie na pre­zen­to­wa­nym pod­czas Fe­sti­walu Dru­ku urządze­niu. Plo­ter :Ana­pur­na M2050, po­za dru­kiem w sze­ściu ko­lo­rach (CMYK, ja­sny cy­jan, ja­sna ma­gen­ta), po­zwa­la też na za­sto­so­wa­nie bie­li kry­jące­j/pod­kła­do­wej. Urządze­nie ofe­ru­je wy­so­ką wy­daj­no­ść – do 53 m2/h – i ob­słu­gu­je me­dia w for­ma­cie mak­sy­mal­nym 2,07 x 3 m w przy­pad­ku ma­te­ria­łów sztyw­nych oraz do sze­ro­ko­ści 2,07 m przy podło­żach gi­ęt­kich. O je­go ela­stycz­no­ści i wszech­stron­no­ści świad­czy fakt, że wśród je­go pol­skich użyt­kow­ni­ków są za­rów­no fir­my usłu­go­we z sze­ro­ko ro­zu­mia­nej bra­nży re­kla­mo­wo­-po­li­gra­ficz­nej, jak też przed­si­ębior­stwa wy­ko­rzy­stu­jące go wy­łącz­nie na wła­sne po­trze­by, do różnych spe­cja­li­stycz­nych za­sto­so­wań np. bez­po­śred­nie­go za­dru­ko­wy­wa­nia pły­tek ce­ra­micz­nych.

Fe­sti­wal Dru­ku był po­łącze­niem tar­gów z kon­fe­ren­cją, w ra­mach której Ma­ciej Baur – pro­duct ma­na­ger Ag­fa Gra­phics – wy­stąpił z pre­zen­ta­cją za­ty­tu­ło­wa­ną „Ag­fa Gra­phics: od po­my­słu do re­ali­za­cji” po­świ­ęco­ną wiel­ko­for­ma­to­wym sys­te­mom dru­ku­jącym, znaj­du­jącym się w ofer­cie fir­my. Na wstępie krót­ko przed­sta­wił hi­sto­rię dzia­łań Ag­fa Gra­phics w ob­sza­rze dru­ku in­kje­to­we­go, która li­czy so­bie już 20 lat. Wó­wczas fir­ma roz­po­częła pierw­sze ba­da­nia nad atra­men­ta­mi – dziś jej port­fo­lio jest jed­nym z naj­szer­szych na ryn­ku i obej­mu­je roz­wi­ąza­nia do­sto­so­wa­ne do różnych po­trzeb i za­sto­so­wań wiel­ko­for­ma­to­wych – od ma­szyn kla­sy en­try le­vel z ro­dzi­ny :Ana­pur­na, po­przez su­per­wiel­ko­for­ma­to­we plo­te­ry z se­rii :Je­ti, na prze­my­sło­wych gi­gan­tach :M-Press sko­ńczyw­szy. Ag­fa Gra­phics pro­du­ku­je też wła­sne atra­men­ty UV, prze­zna­czo­ne do wszyst­kich ww. urządzeń.
Pre­zen­tu­jąc po­ten­cjal­ne mo­żli­wo­ści in­kje­tu, Ma­ciej Baur wy­mie­nił m.in. wy­so­ką pre­cy­zję na­no­sze­nia kro­pli atra­men­tu, wy­so­ką do­kład­no­ść i pręd­ko­ść oraz sze­ro­kie spek­trum za­sto­so­wań. Wśród przy­kła­do­wych apli­ka­cji za­pre­zen­to­wał wy­ko­na­ne z udzia­łem sys­te­mów Ag­fa Gra­phics re­kla­my na po­jaz­dach; pla­ka­ty i bil­bor­dy; pa­ne­le wy­sta­wien­ni­cze, eks­po­zy­to­ry i sten­dy; ma­te­ria­ły de­ko­ra­cji wnętrz; dru­ki na tka­ni­nach, a ta­kże nie­ty­po­we pro­duk­ty – m.in. różno­rod­ne ga­dże­ty re­kla­mo­we. Wspo­mniał też o za­sto­so­wa­niu plo­te­rów UV do la­kie­ro­wa­nia wy­bi­ór­cze­go, re­ali­za­cji pro­to­ty­pów pro­duk­tów i per­so­na­li­za­cji, tj. wdru­ko­wy­wa­nia do­dat­ko­wych tek­stów i gra­fi­ki na podło­żu wcze­śniej za­dru­ko­wa­nym w tech­ni­ce kon­wen­cjo­nal­nej (np. of­fse­cie).

Pod­su­mo­wu­jąc udział fir­my Ag­fa Gra­phics w pierw­szej edy­cji Fe­sti­wa­lu Dru­ku, Mi­chał Śliz, dy­rek­tor za­rządza­jący jej pol­skie­go od­dzia­łu, po­wie­dział: „Je­ste­śmy bar­dzo za­do­wo­le­ni z udzia­łu w tym wy­da­rze­niu. Licz­ba osób, ja­kie od­wie­dzi­ły na­sze sto­isko, oraz wy­ko­ny­wa­ny prze nie pro­fil dzia­łal­no­ści wska­zu­ją, że or­ga­ni­za­to­rzy tra­fi­li z po­my­słem na im­pre­zę. Na fi­nal­ne efek­ty z pew­no­ścią przyj­dzie nam za­cze­kać, ale licz­bą kon­kret­nych roz­mów han­dlo­wych, ja­kie prze­pro­wa­dzi­li obec­ni na sto­isku przed­sta­wi­cie­le na­szego dzia­łu in­kje­to­we­go – Adria­na Pio­trow­ska, Ar­tur Caj­ler i Prze­my­sław Arab­ski – je­ste­śmy usa­tys­fak­cjo­no­wa­ni. Ma­my na­dzie­ję, że część z nich już wkrót­ce za­owo­cu­je do­sta­wa­mi ko­lej­nych plo­te­rów wiel­ko­for­ma­to­wych z na­szej ofer­ty.”


Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści