Meet Kodak Polska 2012 – ocean możliwościPoprzedni artykuł 

Od lewej: Jolanta Wiśniewska, Olivier Claude
Od lewej: Jolanta Wiśniewska, Olivier Claude
Tradycją stało się już, że organizowane przez Kodak Polska spotkanie z cyklu Meet Kodak, cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Tegoroczna jego edycja, która odbywała się w dniu 27 września w Otwocku, zgromadziła niemal 150 gości i - podobnie jak miało to miejsce w latach ubiegłych - zakończyła się sukcesem. Organizator – firma Kodak Polska – zapewnił gościom nie tylko ciekawą konferencję, ale również dobrą zabawę. Kodak zaprezentował swoje najnowsze rozwiązania na tle zmieniających się trendów rynkowych, a uczestnicy spotkania mogli aktywnie uczestniczyć w pokazach – zadawali pytania i wyrażali swoje wątpliwości. Prelegenci (pracownicy firmy Kodak oraz zaproszeni przez nią klienci, korzystający z jej rozwiązań) chętnie wyjaśniali wszystkie zagadnienia.

Szeroki zakres merytoryczny konferencji, jaki przygotowała w tym roku firma Kodak Polska, pozwolił uczestnikom reprezentującym różne sektory branży poligraficznej na pogłębienie zagadnień, które ich najbardziej interesują. Podobnie jak miało to miejsce podczas poprzednich edycji, konferencja została podzielona na trzy bloki tematyczne – opakowania, druk komercyjny oraz urządzenia i oprogramowanie do skanowania dokumentów. Największym zainteresowaniem cieszył się blok poświęcony drukowi komercyjnemu, jednak pozostałe dwa również zgromadziły dziesiątki słuchaczy.

Pierwsza część spotkania miała charakter ogólny i uczestniczyli w niej wszyscy goście, których powitała Jolanta Wiśniewska - dyrektor zarządzający Kodak Polska. Wyraziła ona swoje podziękowanie za rok wspólnej pracy (Jolanta Wiśniewska po raz pierwszy oficjalnie pojawiła się na poprzedniej edycji Meet Kodak Polska). Jednocześnie zapewniła, że był to dla niej rok bardzo ciekawych doświadczeń, gromadzenia informacji na temat rynku i jego uczestników.

Następnie Olivier Claude - dyrektor regionalny biznesu komercyjnego (Kodak Europa, Bliski Wschód i Afryka) - dostarczył uczestnikom wiele informacji na temat przyszłości poligrafii i koncepcji firmy Kodak w tym zakresie. W swojej prezentacji nawiązał do obecnej sytuacji rynkowej i nowych możliwości, jakie otwierają się dla rynku poligraficznego. Zdaniem Olivera Claude sytuacja niesie wysoki potencjał dla rozwiązań Kodaka, które mogą ulepszać biznes i prowadzić go w nowym kierunku. Mimo zachodzących zmian - ludzie coraz częściej korzystają z Internetu i wersji elektronicznych czasopism czy książek – druk, co podkreślał prelegent, wciąż stanowi ogromny rynek. Podkreślał, że trendy rynkowe - zmniejszające się nakłady, potrzeba zmniejszania kosztów produkcji i cen, eliminowanie strat, usprawnianie produkcji i zmniejszanie czasu jej realizacji - generują obecnie duże zmiany. Jednak rola druku w kampaniach multikanałowych (coraz bardziej popularnych) pozostaje wciąż bardzo duża i stale zwiększa ich efektywność. Jak twierdził prelegent, wzrasta obecnie coraz wyraźniej rola druku cyfrowego w tym zakresie. Jednak o sukcesie każdego przedsiębiorstwa w najbliższej przyszłości zadecyduje wartość dodana, która wygeneruje zwiększenie jego wydajności. Tą wartością – jak wymieniał prelegent - mogą być systemy WebtoPrint (jako rozwiązania dla usług marketingowych), ale również stabilne i zautomatyzowane rozwiązania w zakresie CTP (w tym również bezprocesowe), modułowe rozwiązania cyfrowe, a także zintegrowany workflow do automatycznego sterowania drukiem cyfrowym i offsetowym. Wszystkie można znaleźć – jak podkreślał - w szerokim portfolio firmy Kodak.

Zmiany, jak mówił Olivier Claude, będą z pewnością miały miejsce na rynku książek, gdzie już obecnie odnotowuje się wzrost udziałów druku cyfrowego. Zmiany odnotowuje również od jakiegoś czasu rynek gazetowy. „Gazeta w przyszłości nadal będzie drukowana na maszynach rolowych i większa część jej zawartości pozostanie taka sama – zaznaczył Olivier Claude – jednak montowane na maszynach rolowych głowice atramentowe, poprzez umożliwienie drukowania danych zmiennych, staną się już wkrótce wartością dodaną wydawców gazetowych. Kodak dokładnie analizując to, co się dzieje na rynku, dostosowuje do tego swoje portfolio, koncentrując się na wiodących rozwiązaniach dla prepressu i druku cyfrowego”.

Jolanta Wiśniewska – kolejna prelegentka spotkania – omówiła sukcesy Kodaka, jakie firma odnotowała na tegorocznych targach drupa, przede wszystkim w odniesieniu do rynku polskiego. „Targi drupa 2012 – mówiła – były z pewnością punktem zwrotnym dla całej branży poligraficznej oraz dla firmy Kodak, którą podczas imprezy odwiedziło tysiące gości. Rynki druku, wydawniczy oraz opakowań cechują dynamiczne przemiany. Cieszy nas fakt, że firma Kodak może w nich współuczestniczyć, dostarczając najobszerniejsze portfolio rozwiązań offsetowych, cyfrowych i hybrydowych”.

Podkreśliła również fakt, że wykorzystując te rozwiązania można efektywnie i na czas zarządzać fleksograficznym i offsetowym drukiem opakowań, książek i gazet oraz rozwinąć druk komercyjny w kierunku usług zintegrowanej komunikacji. Zaprezentowała przy tej okazji nowości Kodaka w tym zakresie, które prezentowane były podczas targów drupa 2012. Znalazły się wśród nich takie rozwiązania jak: maszyna Kodak Prosper 6000XL Press (zapewniająca zwiększenie wydajności, niższe koszty i większą elastyczność w zakresie wykorzystywanych podłoży); nowe rozwiązanie Timsons T-Press, w którym zastosowano technologię Kodak Stream Inkjet (ta opracowana w ramach programu partnerskiego firmy Kodak - Inkjet Technology Partnerships - maszyna do cyfrowego druku książek oferuje wysoką wydajność, funkcjonalność i zapewnia użytkownikom duże oszczędności); rozwiązania z serii Prosper - nowy system drukujący Kodak Prosper S30, pracujący z prędkością 914 m/min, który zapewnia najwyższą prędkość druku na rynku w zastosowaniach hybrydowych i pozwala zwiększać zyski właścicielom zwojowych maszyn offsetowych, dając możliwości oferowania aplikacji druku cyfrowego, a także gwarantuje wysoką jakość personalizacji dla prac drukowanych offsetowo. Odwiedzający stoisko firmy Kodak mogli również zobaczyć podczas omawianych targów zupełnie nowe efekty druku, które można osiągnąć dzięki rozwiązaniu Kodak Nexpress SX - Gold, Pearlescent i Neon Pink. Kolejne prezentowane podczas drupy rozwiązanie Kodaka - nowa płyta Kodak Sonora XP Process Free Plate - pozwala uzyskiwać wysoką jakość oraz szerokie możliwości druku bez stosowania środków chemicznych i wywoływarki. Jej zastosowanie zmniejsza zarówno koszty operacyjne jak i negatywny wpływ na środowisko - pozwala uniknąć kosztów zakupu i użytkowania wywoływarki, usprawnia operację naświetlania płyt, poprawia efektywność operacyjną przy lepszej kontroli procesu, a także poziom ekologiczny drukarni. Na drupie Kodak zaprezentował również swoje innowacyjne oprogramowania: Kodak Prinergy Workflow 6 (zwiększa ono możliwości przygotowalni, umożliwia automatyzację i możliwości współpracy z rozwiązaniami firm trzecich); Kodak Preps Imposition Software 7 (umożliwia pełną integrację z bazą REM Prinergy 6 oraz interfejsem użytkownika Prinergy; posiada ulepszony algorytm automatycznego wyboru z dostępnych szablonów oraz nowe funkcje dla rynku opakowań elastycznych i naklejek); Kodak ColorFlow Software 2 (rozwiązanie to zapewnia zintegrowaną kontrolę kolorów w ramach wszystkich urządzeń – monitorów, skanerów, systemów odbitek próbnych oraz maszyn cyfrowych i konwencjonalnych) oraz Kodak InSite Prepress Portal i iPadapplication 6.5 (internetowy system zarządzający przepływem prac, umożliwiający bezpieczne dostarczanie prac, ich śledzenie, współpracę i akceptację online).

Kodak podczas drupy 2012 – jak podawała Jolanta Wiśniewska - prezentował również ciekawe rozwiązania dla rynku opakowań. Był wśród nich Kodak Flexcel NX System, który dzięki nowym możliwościom gwarantuje znaczącą poprawę w zakresie kosztów, jakości i elastyczności. Dzięki rozwiązaniu Kodak Spotless Flexographic możliwy jest druk z wykorzystaniem mniejszej liczby kolorów dodatkowych. Gwarantuje on lepszą jakość druku, przy krótszym narządzie maszyny, co pozwala redukować zużycie płyt i farb. Kolejne rozwiązanie dla rynku opakowań, jakie prezentowane było na drupie, a omawiane podczas Meet Kodak, to Flexcel Direct System. Wykorzystano w nim innowacyjną, energooszczędną technologię grawerowania laserowego do produkcji tulei fleksograficznych. Pozwala ono obniżać koszt produkcji wysokiej jakości tulei do druku opakowań oraz zwiększać opłacalność produkcji. Podsumowując prelegentka podkreśliła fakt, że rynek odpowiedział na prezentację w Düsseldorfie bardzo pozytywnie. Również na rynku polskim Kodak odnotował po targach drupa 2012 ogromne zainteresowanie prezentowanymi rozwiązaniami.

Kolejna prezentacja w ogólnym bloku tematycznym Meet Kodak Polska miała nieco inny charakter - Michael Oetjen, ekspert do spraw oprogramowania Kodak, przedstawił nową koncepcję firmy Kodak dotyczącą prepressu. Ciekawym dla uczestników spotkania było to, że oprócz informacji teoretycznych, w tej części konferencji miała miejsce również miejsce prezentacja na żywo systemów Prinergy 6.0, InSite 6.5 i Preps 7.0. Uczestnicy aktywnie uczestniczyli w tej prezentacji, zadając wiele pytań dotyczących omawianych rozwiązań.

Druga część Meet Kodak Polska miała formułę bloków tematycznych (odbywających się równolegle w trzech osobnych salach wykładowych), podczas których przedstawiciele Kodak Polska, współpracujących z nią firm, a także zaproszeni do wystąpień klienci zaprezentowali informacje na temat najnowszych rozwiązań, swoich sukcesów z nimi związanych oraz nowych możliwości, jakie one gwarantują.

W bloku dotyczącym opakowań Jacek Galiński z firmy Netflex SA zaprezentował rozwiązania Kodaka dla fleksografii, jakie pojawiły się od targów drupa 2008 do edycji tegorocznej. Natomiast Marcin Jastrzębski z firmy Multidruk s.c. opowiedział o swoich pozytywnych doświadczeniach z hybrydową przygotowalnią dla produkcji offsetowej i fleksograficznej. O produkcji opakowań wysokiej jakości, dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii mówił Grzegorz Borkowski z Zakładu Poligraficznego Offset Druk.

W bloku dotyczącym druku komercyjnego Sławomir Iwanowski, regionalny menedżer sprzedaży Kodak Polska, zaprezentował kompleksowe rozwiązania w tym zakresie.

Bartosz Mateja z firmy Prografix omówił koncepcję druku hybrydowego w swojej firmie i opowiedział o sukcesach, jakie dzięki tym rozwiązaniom osiąga. Paweł Walerczak z Zakładów Graficznych Taurus mówił z kolei o wpływie automatyzacji prepressu na wydajność produkcji w tej drukarni.

W bloku tematycznym dotyczącym urządzeń i oprogramowania do obrazowania, rozwiązania Kodaka w procesie obiegu dokumentów przedstawił Maciej Witkowski - specjalista do spraw handlowo-technicznych w dziale DI Kodak Polska.

Szóstą edycję Meet Kodak Polska zakończyła uroczysta kolacja, podczas której organizatorzy przygotowali szereg atrakcji. Wśród nich był konkurs poligraficzny, który poprowadziła dziennikarka i prezenterka TV - Marzena Rogalska. Zwycięzcą okazał się Piotr Miedziński z firmy RR Donnelley. W dalszej części wieczoru wystąpiła Joanna Kwaśnik z zespołem. Wylosowano również podczas tego spotkania wiele atrakcyjnych nagród. Miejsce konferencji - Z-hotel Bussiness & Spa w Otwocku - okazało się, jak podkreślali uczestnicy spotkania, trafnym wyborem z uwagi na standard i profesjonalizm oferowanych usług.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności